Accu en kou

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
Besouwke
Forumlid
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 jul 2019, 20:45

Accu en kou

Bericht door Besouwke » 08 nov 2019, 19:37

Ik heb de Outlander sinds mei, nu het kouder wordt neemt het bereik behoorlijk af, op zich logisch.
Vanmorgen mijn auto weggezet, het was ongeveer 4 graden, na 4 uur kwam ik terug en zag ik dat er 6 km minder bereik werd weergegeven.
Is dit normaal? Ik vind het nogal..

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 122
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: Accu en kou

Bericht door PHEV2014 » 09 nov 2019, 11:23

Niet druk over maken. De bereikmeter heet niet voor niets GOM (Guess-O-Meter :mrgreen: )
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

Besouwke
Forumlid
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 jul 2019, 20:45

Re: Accu en kou

Bericht door Besouwke » 09 nov 2019, 12:20

Thx, zal de echte km's eens in de gaten houden.

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 276
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30
Locatie: Hilversum

Re: Accu en kou

Bericht door RX-Men-8 » 10 nov 2019, 22:29

En de standkachel voor vertrek gebruiken terwijl aangesloten op je laadbox. Dat geeft bij kou meer electrische kilometers, en het voorkomt dat bij vertrek de benzinemotor aanslaat vanwege de kou. Hoe koud het mag worden voordat ook dit niet helpt weet ik nog niet.
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

Besouwke
Forumlid
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 jul 2019, 20:45

Re: Accu en kou

Bericht door Besouwke » 11 nov 2019, 15:41

Ik verwarm hem 20 min als hij nog aangesloten is (als het erg koud wordt), daarna stap ik 20 min later in de auto zodat hij weer 100% opgeladen is. Rond het vriespunt slaat de motor toch even aan (200 meter rijden).

Plaats reactie