PHEV computer diagnosis report (battery current)
-
- Forumlid
Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)
Ik merk ook duidelijke achteruitgang van range (~37Km eerste 3 jr naar 27Km nu) en sneller aanslaan van ICE nu de accu onder de 75% van de oorspronkelijke capaciteit is gekomen.
Zie screenshot uit PHEV Watchdog elke: 2000Km loopt de capaciteit met 0,2 - 0,3% terug.
Zit nog "in garantie". Ga de dealer iig vragen wat ze hier aan kunnen doen en dat ik gezien de ervaringen van anderen op dit forum weinig heil zie in genoemde reset/refresh van de accu.
Zie screenshot uit PHEV Watchdog elke: 2000Km loopt de capaciteit met 0,2 - 0,3% terug.
Zit nog "in garantie". Ga de dealer iig vragen wat ze hier aan kunnen doen en dat ik gezien de ervaringen van anderen op dit forum weinig heil zie in genoemde reset/refresh van de accu.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- JohanvdH
- Forumlid
Mike, hoe vaak laad jij de accu op? Je kan het aantal keer opladen ook uit de Watchdog app halen.
Ik vermoed dat die 2000km niet zoveel uitmaken, maar de hoeveelheid die je daarvan vanuit het stopcontact hebt gereden des te meer.
Ik vermoed dat die 2000km niet zoveel uitmaken, maar de hoeveelheid die je daarvan vanuit het stopcontact hebt gereden des te meer.
- Anko
- Forumlid
De mie staat nu op 25.9 bij 142 dkm. Morgen de dealer maar weer eens contacten.
- JanPHEV
- Forumlid
Dat is toch veel slechter dan de -20 % capaciteit die ik me meen te herinneren als grens voor 5 jaar oud?
Zou Mitsubishi toch iets mee moeten doen
Zou Mitsubishi toch iets mee moeten doen

- Anko
- Forumlid
Ja, da's veel slechter: 25.9 t.o.v. 38.4 is 33% verval. Dus nog maar 2/3de van de originele capaciteit over.
-
- Forumlid
Reactie bij mij was na enkele weken: 5 jaar garantie op elektrische onderdelen maar dan enkel tot 100.000km.
Dus ze doen er niets mee.....
Dus ze doen er niets mee.....
OUTLAND(CRUIS)ER
- Anko
- Forumlid
Maar jij zat nog op 27 Ah?
-
- Forumlid
Yes. En jij bijna 26. Dus allebei aardig laag. Maar boven de 100.000 km heeft reageren dus geen zin meer.
OUTLAND(CRUIS)ER
- Anko
- Forumlid
Ik heb (via mijn dealer) van Mitsubishi te horen gekregen dat de dealer actie moet ondernemen wanneer ik binnen 5 jaar en 160.000 km onder de 26 kom. Wat mij dart oplevert wordt niet direct aangegeven. Het kan natuurlijk zijn dat ze dat alleen maar doen om voor zichzelf meetgegevens te verzamelen en mij dan vriendelijk bedanken voor het langs komen (of zelfs dat niet), maar dat gaan we wel merken. Vanavond gaat hij in ieder geval nogmaals door de recalibratie procedure en de dealer gaat de info naar de importeur sturen.
- PHEV2014
- Forumlid
Dat komt al aardig in de buurt vd 8 jaar en 160K die ik ooit in Belgie ben tegengekomen.
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.
- Anko
- Forumlid
Maar was misschien voor auto's van een later bouwjaar?
-
- Forumlid
Hm. Dan ben ik benieuwd. Ik heb 151000 en 26.6. Met 2691 200v ladingen. Auto is in juli 4 jaar.
Gebruik de app pas sinds gisteren, de dealer wilde niet echt dat accu test formulier geven. Mijn vrouw had de auto gebracht en de opmerking was: dat is iets voor Mitsubishi.
Gebruik de app pas sinds gisteren, de dealer wilde niet echt dat accu test formulier geven. Mijn vrouw had de auto gebracht en de opmerking was: dat is iets voor Mitsubishi.
- Anko
- Forumlid
Neem aan dat je er dan iig niet voor hoefde te betalen? Of ben ik weer te optimistisch?
- JohanvdH
- Forumlid
Dat was de garantietermijn op de Prius 2.
Weet je zeker dat het om een Outlander ging?
- PHEV2014
- Forumlid
https://vjbmotors.be/mitsubishi-outland ... v-batterij
De accu is toch hetzelfde gebleven? Of vergis ik me?
De accu is toch hetzelfde gebleven? Of vergis ik me?
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
- Anko
- Forumlid
Nee, ik denk niet dat je vergist. Maar bij Mitsu betekent dat niet dat verbeterde garantie voorwaarden ook op oudere autos van toepassing worden verklaard. Waarom zouden ze ook? De auto is verkocht en het geld is binnen.
't Wordt nog gekker. Ik had origineel 2 jaar garantie met optie tot verlenging (net als jij?). Op een gegeven moment is de standaard garantie verlengd naar 3 jaar. Maar dat gold dus niet voor de mijne (onze). Tegelijkertijd hebben ze de optie tot verlengen ook maar geschrapt. Ik had nog een maand of zo om die optie af te roepen. Maar dat bericht heeft mij nooit bereikt en daarom heb ik mijn garantie niet kunnen verlengen. Echt rare streken.
't Wordt nog gekker. Ik had origineel 2 jaar garantie met optie tot verlenging (net als jij?). Op een gegeven moment is de standaard garantie verlengd naar 3 jaar. Maar dat gold dus niet voor de mijne (onze). Tegelijkertijd hebben ze de optie tot verlengen ook maar geschrapt. Ik had nog een maand of zo om die optie af te roepen. Maar dat bericht heeft mij nooit bereikt en daarom heb ik mijn garantie niet kunnen verlengen. Echt rare streken.
-
- Forumlid
Ik heb de garantie wel verlengd. Maar dat geldt dan weer niet voor het elektrische deel!
OUTLAND(CRUIS)ER
- Anko
- Forumlid
Zit nu weer op 28. Heb ze zelf nog niet gesproken, maar tegen mijn vrouw hebben ze gezegd dat ze de data naar Mitsu sturen als hij weer onder de 26 komt. Was niet zoals afgesproken, maar goed, ik heb ze zelf nog niet gesproken.Anko schreef: ↑16 mei 2018, 07:48Ik heb (via mijn dealer) van Mitsubishi te horen gekregen dat de dealer actie moet ondernemen wanneer ik binnen 5 jaar en 160.000 km onder de 26 kom. Wat mij dart oplevert wordt niet direct aangegeven. Het kan natuurlijk zijn dat ze dat alleen maar doen om voor zichzelf meetgegevens te verzamelen en mij dan vriendelijk bedanken voor het langs komen (of zelfs dat niet), maar dat gaan we wel merken. Vanavond gaat hij in ieder geval nogmaals door de recalibratie procedure en de dealer gaat de info naar de importeur sturen.
- JanPHEV
- Forumlid
Ik ben benieuwd of hij nu ook weer zo snel terug begint te vallen als vorige keer....
-
- Forumlid
Beetje sneu (voor mij dan), dat mijn stipje op de grafiek van de degradatie het laagste stipje is
(In Phevwatchdog dan)
Daarintegen gisteren wel 33.7 km elektrisch gereden.

Daarintegen gisteren wel 33.7 km elektrisch gereden.
- Anko
- Forumlid
Net de dealer gesproken. Waar ik al bang voor was: ze gaan pas naar Mitsu wanneer ik opnieuw onder de 26 kom. 'Want zo is de procedure'. Dat de auto bij 27 al een keer behandeld is hebben ze geen uitdraai van en kunnen ze dus niet gebruiken 

- JanPHEV
- Forumlid
Geeft mij het gevoel van "aan het lijntje houden" 

- PHEV2014
- Forumlid
Daar zijn ze erg goed in. En dan nog: een nieuwe accu ga je echt niet krijgen.
- Anko
- Forumlid
Dus wat stel jij voor?