PHEV computer diagnosis report (battery current)

Laders, kabels, lolo's en nog veel meer om je PHEV op te laden
Plaats reactie
MikeBravo
Forumlid
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 okt 2013, 07:11

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door MikeBravo » 06 mei 2018, 09:47

Ik merk ook duidelijke achteruitgang van range (~37Km eerste 3 jr naar 27Km nu) en sneller aanslaan van ICE nu de accu onder de 75% van de oorspronkelijke capaciteit is gekomen.
Zie screenshot uit PHEV Watchdog elke: 2000Km loopt de capaciteit met 0,2 - 0,3% terug.
Zit nog "in garantie". Ga de dealer iig vragen wat ze hier aan kunnen doen en dat ik gezien de ervaringen van anderen op dit forum weinig heil zie in genoemde reset/refresh van de accu.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 482
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door JohanvdH » 07 mei 2018, 14:51

Mike, hoe vaak laad jij de accu op? Je kan het aantal keer opladen ook uit de Watchdog app halen.

Ik vermoed dat die 2000km niet zoveel uitmaken, maar de hoeveelheid die je daarvan vanuit het stopcontact hebt gereden des te meer.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018 en verkocht in 2024)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 715
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door Anko » 13 mei 2018, 23:04

De mie staat nu op 25.9 bij 142 dkm. Morgen de dealer maar weer eens contacten.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 220
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door JanPHEV » 14 mei 2018, 10:46

Dat is toch veel slechter dan de -20 % capaciteit die ik me meen te herinneren als grens voor 5 jaar oud?
Zou Mitsubishi toch iets mee moeten doen :roll:

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 715
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door Anko » 14 mei 2018, 10:51

Ja, da's veel slechter: 25.9 t.o.v. 38.4 is 33% verval. Dus nog maar 2/3de van de originele capaciteit over.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Reinier L
Forumlid
Berichten: 138
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door Reinier L » 14 mei 2018, 22:39

Reactie bij mij was na enkele weken: 5 jaar garantie op elektrische onderdelen maar dan enkel tot 100.000km.
Dus ze doen er niets mee.....
OUTLAND(CRUIS)ER

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 715
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door Anko » 15 mei 2018, 07:12

Reinier L schreef:
14 mei 2018, 22:39
Reactie bij mij was na enkele weken: 5 jaar garantie op elektrische onderdelen maar dan enkel tot 100.000km.
Dus ze doen er niets mee.....
Maar jij zat nog op 27 Ah?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Reinier L
Forumlid
Berichten: 138
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door Reinier L » 15 mei 2018, 16:29

Yes. En jij bijna 26. Dus allebei aardig laag. Maar boven de 100.000 km heeft reageren dus geen zin meer.
OUTLAND(CRUIS)ER

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 715
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door Anko » 16 mei 2018, 07:48

Ik heb (via mijn dealer) van Mitsubishi te horen gekregen dat de dealer actie moet ondernemen wanneer ik binnen 5 jaar en 160.000 km onder de 26 kom. Wat mij dart oplevert wordt niet direct aangegeven. Het kan natuurlijk zijn dat ze dat alleen maar doen om voor zichzelf meetgegevens te verzamelen en mij dan vriendelijk bedanken voor het langs komen (of zelfs dat niet), maar dat gaan we wel merken. Vanavond gaat hij in ieder geval nogmaals door de recalibratie procedure en de dealer gaat de info naar de importeur sturen.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 122
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door PHEV2014 » 16 mei 2018, 08:11

Dat komt al aardig in de buurt vd 8 jaar en 160K die ik ooit in Belgie ben tegengekomen.
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 715
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door Anko » 16 mei 2018, 10:46

PHEV2014 schreef:
16 mei 2018, 08:11
Dat komt al aardig in de buurt vd 8 jaar en 160K die ik ooit in Belgie ben tegengekomen.
Maar was misschien voor auto's van een later bouwjaar?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Jan_nl
Forumlid
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 jun 2017, 20:56

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door Jan_nl » 16 mei 2018, 14:23

Hm. Dan ben ik benieuwd. Ik heb 151000 en 26.6. Met 2691 200v ladingen. Auto is in juli 4 jaar.

Gebruik de app pas sinds gisteren, de dealer wilde niet echt dat accu test formulier geven. Mijn vrouw had de auto gebracht en de opmerking was: dat is iets voor Mitsubishi.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 715
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door Anko » 16 mei 2018, 14:40

Neem aan dat je er dan iig niet voor hoefde te betalen? Of ben ik weer te optimistisch?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 482
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door JohanvdH » 16 mei 2018, 14:41

PHEV2014 schreef:
16 mei 2018, 08:11
Dat komt al aardig in de buurt vd 8 jaar en 160K die ik ooit in Belgie ben tegengekomen.
Dat was de garantietermijn op de Prius 2.
Weet je zeker dat het om een Outlander ging?
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018 en verkocht in 2024)
Afbeelding

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 122
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door PHEV2014 » 16 mei 2018, 15:32

https://vjbmotors.be/mitsubishi-outland ... v-batterij

De accu is toch hetzelfde gebleven? Of vergis ik me?
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 715
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door Anko » 16 mei 2018, 16:06

Nee, ik denk niet dat je vergist. Maar bij Mitsu betekent dat niet dat verbeterde garantie voorwaarden ook op oudere autos van toepassing worden verklaard. Waarom zouden ze ook? De auto is verkocht en het geld is binnen.

't Wordt nog gekker. Ik had origineel 2 jaar garantie met optie tot verlenging (net als jij?). Op een gegeven moment is de standaard garantie verlengd naar 3 jaar. Maar dat gold dus niet voor de mijne (onze). Tegelijkertijd hebben ze de optie tot verlengen ook maar geschrapt. Ik had nog een maand of zo om die optie af te roepen. Maar dat bericht heeft mij nooit bereikt en daarom heb ik mijn garantie niet kunnen verlengen. Echt rare streken.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Reinier L
Forumlid
Berichten: 138
Lid geworden op: 24 aug 2013, 10:32

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door Reinier L » 17 mei 2018, 08:26

Ik heb de garantie wel verlengd. Maar dat geldt dan weer niet voor het elektrische deel!
OUTLAND(CRUIS)ER

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 715
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door Anko » 17 mei 2018, 10:47

Anko schreef:
16 mei 2018, 07:48
Ik heb (via mijn dealer) van Mitsubishi te horen gekregen dat de dealer actie moet ondernemen wanneer ik binnen 5 jaar en 160.000 km onder de 26 kom. Wat mij dart oplevert wordt niet direct aangegeven. Het kan natuurlijk zijn dat ze dat alleen maar doen om voor zichzelf meetgegevens te verzamelen en mij dan vriendelijk bedanken voor het langs komen (of zelfs dat niet), maar dat gaan we wel merken. Vanavond gaat hij in ieder geval nogmaals door de recalibratie procedure en de dealer gaat de info naar de importeur sturen.
Zit nu weer op 28. Heb ze zelf nog niet gesproken, maar tegen mijn vrouw hebben ze gezegd dat ze de data naar Mitsu sturen als hij weer onder de 26 komt. Was niet zoals afgesproken, maar goed, ik heb ze zelf nog niet gesproken.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 220
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door JanPHEV » 18 mei 2018, 09:35

Ik ben benieuwd of hij nu ook weer zo snel terug begint te vallen als vorige keer....

Jan_nl
Forumlid
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 jun 2017, 20:56

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door Jan_nl » 18 mei 2018, 09:58

Beetje sneu (voor mij dan), dat mijn stipje op de grafiek van de degradatie het laagste stipje is :-( (In Phevwatchdog dan)

Daarintegen gisteren wel 33.7 km elektrisch gereden.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 715
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door Anko » 18 mei 2018, 15:11

Net de dealer gesproken. Waar ik al bang voor was: ze gaan pas naar Mitsu wanneer ik opnieuw onder de 26 kom. 'Want zo is de procedure'. Dat de auto bij 27 al een keer behandeld is hebben ze geen uitdraai van en kunnen ze dus niet gebruiken :|
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 220
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door JanPHEV » 18 mei 2018, 18:27

Geeft mij het gevoel van "aan het lijntje houden" :(

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 122
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door PHEV2014 » 18 mei 2018, 20:36

Daar zijn ze erg goed in. En dan nog: een nieuwe accu ga je echt niet krijgen.
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 715
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: PHEV computer diagnosis report (battery current)

Bericht door Anko » 18 mei 2018, 20:45

PHEV2014 schreef:
18 mei 2018, 20:36
Daar zijn ze erg goed in. En dan nog: een nieuwe accu ga je echt niet krijgen.
Dus wat stel jij voor?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Plaats reactie