Ik zag op het forum alleen een paar zeer oude berichten daarover. Kennelijk heeft niemand er recent nog een post aan gewijd. Ik las over de noodzaak de dikte te beperken tot 9mm anders zouden ze niet passen, maar ik las ook reacties dat de Outlander PHEV zelden kettingen nodig heeft. Ik heb banden 225/55 R18 en nog een stel ongebruikte kettingen waar die maat niet op staat, wel König - 245 - 225/75 R16. Neem aan dat die niet passen en wil die best ruilen voor een stel dat wel past.
Overigens zag ik een 9mm aanbieding König Zip Ultra 104 - 9mm. Zijn die geschikt?
Verder nog een simpele vraag: om welke wielen monteer je deze: voor of achter
Sneeuwkettingen
-
- Nieuw forumlid
- Bmtouring
- Site Admin
- Model PHEV: III (2013-2018) 2.0
Re: Sneeuwkettingen
De auto rijdt in principe op z'n voorwielen en zet de achterste bij als voor slipt. Dus voorop leggen.
Als je 4WD inschakelt met de knop dan gaat er 25% kracht naar elk wiel (even simpel uitgelegd) en dan helpen de achterwielen dus meteen mee en niet pas als er geslipt wordt. kan net wat opzijglijden schelen en rijdt rustiger door de prut.
Helemaal zonder kan wel, maar op zomerbandjes de besneeuwde berg op... dan helpt 4wd je ook maar beperkt en naar beneden sowieso niet. Je remt niet beter met 4WD, wel met meer grip van je banden.
Als je 4WD inschakelt met de knop dan gaat er 25% kracht naar elk wiel (even simpel uitgelegd) en dan helpen de achterwielen dus meteen mee en niet pas als er geslipt wordt. kan net wat opzijglijden schelen en rijdt rustiger door de prut.
Helemaal zonder kan wel, maar op zomerbandjes de besneeuwde berg op... dan helpt 4wd je ook maar beperkt en naar beneden sowieso niet. Je remt niet beter met 4WD, wel met meer grip van je banden.
-
- Sponsor van dit forum
Ik zou sowieso nooit zonder winterbanden op wintersport gaan met de outlander.
Ook niet op 4seizoenbanden of op AT banden.
Heuvelaf telt het gewicht wel dubbel en wil je wel de controle houden.
Had toen nokian at banden met 3pmsf logo, ik vond ze niet geweldig.
Eric
Ook niet op 4seizoenbanden of op AT banden.
Heuvelaf telt het gewicht wel dubbel en wil je wel de controle houden.
Had toen nokian at banden met 3pmsf logo, ik vond ze niet geweldig.
Eric
Sinds april 2025 bezitter van een pearl zwarte outlander phev instyle van 2013 met een 5 jaar oude accu.
Voor mijn werk rijdt ik een VW ID3 en op elektrische OV bussen
Voor mijn werk rijdt ik een VW ID3 en op elektrische OV bussen
-
- Nieuw forumlid
Dank voor de reacties op mijn vragen over sneeuwkettingen. Ze gaan dus om de voorwielen.
Overigens heb ik er gewoon goedgekeurde winterbanden om liggen
Overigens heb ik er gewoon goedgekeurde winterbanden om liggen