Ben zo gauw even kwijt hoe welke stekker nou heet maar vandaag de stoute schoenen aangetrokken en de PHEV met een verloopstuk aangesloten op de muur-lader waar normaal de Kia Niro EV aan hangt. En jawel: gewoon lekker laden met 16A
Het is in feite gewoon type 1 (Outlander) naar type 2 (Mennekes) en daar zitten geen andere functie of pinnen in/op/aan
Mooie is namelijk dat de auto zoveel neemt als ie kan (dus zelf z'n laadprogramma volgt) en de muurlader levert wat ie kan (veel meer dan de Outlander behappen kan)
Ben er blij mee, scheelt weer een extra laadpaal bouwen.
Overigens: in de PHEV kun je zien hoeveel deze geladen heeft de afgelopen x tijd (tip: zet de prijs op 1 euro en je weet de hoeveelheid kWh) en dat kun je de 6 jaar jongere Kia niet!
Verloopstekker type modern naar type Outlander
- Bmtouring
- Site Admin
- Model PHEV: III (2013-2018) 2.0
-
DutchKingKong
- Forumlid
Re: Verloopstekker type modern naar type Outlander
Nice, CSS lader noemen ze dat nieuwe type dacht ik.
Jammer vind ik nog wel dat je niet kunt instellen dat je maar tot 80 of 90% van de capactiteit kan laden. Ik doe veel woon werk van maar 10km en dan hoeft ie niet elke dag aan de lader, maar als ie dan aan de lader staat is het wel altijd 100% vol
Jammer vind ik nog wel dat je niet kunt instellen dat je maar tot 80 of 90% van de capactiteit kan laden. Ik doe veel woon werk van maar 10km en dan hoeft ie niet elke dag aan de lader, maar als ie dan aan de lader staat is het wel altijd 100% vol
- Bmtouring
- Site Admin
- Model PHEV: III (2013-2018) 2.0
Re: Verloopstekker type modern naar type Outlander
Volgens mij gaat de outlander nooit naar 100% van de celletjes, wel op je display.
Het bms regelt dat met vaste waarden, niet in te stellen zelf. Restant is voor levensduur verlenging denk ik, met mogelijk een vaste afname daarin in de tijd zodat jij denkt dat je nog steeds hetzelfde laadt rn de accu net zo goed is als voorheen terwijl je dus eigenlijk langzamerhand de reserve opsoupeert. Als die op is, zakt je reikwijdte pas.
Een bms reset zet de berekende waarden weer op nul en synchroniseert daarna de waarden met de celletjes in werkelijkheid. Daarom lijkt het eerst fantastisch met meer kms maar na een tijdje zakt die naar de werkelijke toestand.
Net zoals nul% balkje, 25 of 30% in het echt is maar wel een leeg balkje weergeeft.
Het bms regelt dat met vaste waarden, niet in te stellen zelf. Restant is voor levensduur verlenging denk ik, met mogelijk een vaste afname daarin in de tijd zodat jij denkt dat je nog steeds hetzelfde laadt rn de accu net zo goed is als voorheen terwijl je dus eigenlijk langzamerhand de reserve opsoupeert. Als die op is, zakt je reikwijdte pas.
Een bms reset zet de berekende waarden weer op nul en synchroniseert daarna de waarden met de celletjes in werkelijkheid. Daarom lijkt het eerst fantastisch met meer kms maar na een tijdje zakt die naar de werkelijke toestand.
Net zoals nul% balkje, 25 of 30% in het echt is maar wel een leeg balkje weergeeft.