nieuw even voorstellen
-
- Forumlid
nieuw even voorstellen
Goeiedag ik ben Marcel komende uit west friesland, aanstaande zaterdag ga ik mijn mitsubishi outlander phev instyle + titanium grey uit 2015 meet 109000 op de teller ophalen allereerste dus ga het allemaal moeten ontdekken hoe ik het voordeligst van woon werk ga rijden ong 54km enkeltje .
heb ik gelijk een vraagje die flippers ik lees verschillende berichten b5 tot b0 wat is het beste te gebruiken en wanneer?
heb ik gelijk een vraagje die flippers ik lees verschillende berichten b5 tot b0 wat is het beste te gebruiken en wanneer?
-
- Forumlid
Re: nieuw even voorstellen
Gefeliciteerd met de aankoop van je auto, veel plezier ermee. Wat betreft de flippers is er geen ‘beste’ stand. Het ligt er aan hoe hard je wilt afremmen. Als je een kruising nadert zul je steeds iets meer vaart willen minderen, dus geleidelijk van b0 naar B5 en de laatste 20 meter weer b0, ofzo. Wat jij prettig vindt. Maar bij gebruik van het rempedaal gaat het wijzertje ook naar beneden in het blauw en wordt er ook geregenereerd. Of de flippers daar nog extra wat aan toe voegen als je steeds heel geleidelijk afremt vraag ik me af.
Zelf rijdt ik vaak constant in B5 en doseer dan met het gaspedaal de snelheid als het kortenritten in de bebouwde kom betreffen. Maar nogmaals het gaat erom wat jij prettig vindt, er wordt toch geregenereerd als je niet al te bruusk afremt.
Zelf rijdt ik vaak constant in B5 en doseer dan met het gaspedaal de snelheid als het kortenritten in de bebouwde kom betreffen. Maar nogmaals het gaat erom wat jij prettig vindt, er wordt toch geregenereerd als je niet al te bruusk afremt.
Sinds begin feb 2019 een instyle nov 2014
Inmiddels nu een instyle 2.4 van 2019
-
- Forumlid
Wat betreft de 54 km enkele reis naar t werk, ik zou mijn lader meenemen en op de parkeerplaats van de baas dicht bij een buitenstopcontact parkeren
.

-
- Forumlid
ok top dat ga ik dan maar ondervinden met de flippers,
en ja het opladen op werk is al ingecalculeerd en met permissie zelfs hoef ik nog maa rong 20km gemiddeld op benzine te rijden afhankelijk van rijsijl xd.
maarja eerst geruikte ik een opel frontera als trekker dat werd gewoon et duur voor erbij dus ik ruil nu 2 autos in voor 1
en ja het opladen op werk is al ingecalculeerd en met permissie zelfs hoef ik nog maa rong 20km gemiddeld op benzine te rijden afhankelijk van rijsijl xd.
maarja eerst geruikte ik een opel frontera als trekker dat werd gewoon et duur voor erbij dus ik ruil nu 2 autos in voor 1
-
- Forumlid
Klopt, 2 in 1 en ook meestentijds redelijk zuinig als je steeds op tijd kunt stekkeren. De mogelijkheid om de caravan was ook mijn reden om de outlander te kopen. Dat gaat wmb prima maar daarnaast is het ook een erg fijne ruime auto.
- Bmtouring
- Site Admin
- Model PHEV: III (2013-2018) 2.0
nee, als je in B5 rijdt en gas loslaat gaat ie 'op de motor remmen met kracht 5' en als je dat in B3 doet met kracht 3. In geen B doet ie dat ook, met 2 als ik me goed herinner. Dat kun je voelen als je 'm in N zet: dan rolt ie nog veel verder door vanwege het grote gewicht. Echt jammer dat die B0 niet echt 0 is.
Als je nou gas loslaat en dan remt met het pedaal dan is dat extra. Maar je remt wel minder hard met de remblokken je als je met B5 aan het rijden bent.
volgens mij is ie niet zo slim om bij voetremmen eerst naar B5 te gaan en dan pas de blokken vast te drukken.
B5 spaart dus remblokken.
Spelen met B2 - 5 na gaslos is een spelletje, eigenlijk vooral omdat B5 best een schokje oplevert en B0 niet. En natuurlijk proberen precies bij het stoplicht uit te komen zonder remblokken te gebruiken...

- RX-Men-8
- Forumlid
Niet helemaal mee eens.... Zelfs op B5 en met warme accu gaat remmen eerst met extra regeneratie, en pas bij harder remmen worden de remblokken gebruikt. Er zit een overgangspunt in, dus ook bij gewoon remmen wordt maximaal geregenereerd. B5 is fijn voor one pedal driving (vind ik fijn) maar het regenereert niet meer dan B0 (even afgezien van het feit dat je misschien anders anticipeert).
-
- Forumlid
heb wel al gemerkt met de kortere ritjes bij zo en 500mtr voor de afslag laat ik mijn gas los zet de flippers op b5 en hoe dichter bij de afslag schakel ik lager tot ik op 0 sta geen idee of dot de goede manier is maar lijk zonder al teveel de rempedaal te gebruiken de afslag te kunnen nemen
- Bmtouring
- Site Admin
- Model PHEV: III (2013-2018) 2.0
dat doe ik andersom: eerst B5 en als ik het niet haal alsnog naar een lagere B. Maar als ik bijrijders heb rij ik B3
hmm, ik moet dat toch eens beter in de gaten houden met dat remmen en regenereren dan. Bij volle accu vergis ik me nogal eens in de verwachte afremming door regeneratie.
Dus als je lichtjes remt, zou je B5 gedrag kunnen merken? Interessant.
hmm, ik moet dat toch eens beter in de gaten houden met dat remmen en regenereren dan. Bij volle accu vergis ik me nogal eens in de verwachte afremming door regeneratie.
Dus als je lichtjes remt, zou je B5 gedrag kunnen merken? Interessant.
- RX-Men-8
- Forumlid
Kijk maar eens als je remt naar de energiewijzer. Bij gas los op B5 gaat ie halverwege "negatief" en als je bijremt wel tot driekwart.
Wel afhankelijk van temperatuur en hoe vol de accu is natuurlijk, bij koud weer zie je het niet.
Wel afhankelijk van temperatuur en hoe vol de accu is natuurlijk, bij koud weer zie je het niet.
-
- Forumlid
ik heb de eerste 400km erop zitten met de auto wat een heerlijke auto, begin het al allemaal redelijk door te hebben wat voor mij het beste is te rijden nu de app nog zien in te stellen op zoek naar de ssd code etc en wat accessoires bestellen hondenrek rubber bagage mat en ben der dan klaar voor jaren rijplezier