Onderhoud
-
- Forumlid
Onderhoud
Geachte leden
Ik heb mijn outlander Phev nu bijna 6 maanden
Gekocht bij een garage was lease auto geweest ik ben nu de tweede eigenaar de kmstand van de auto is nu 178000 de eerste kleine onderhoud heb ik bij de plaatselijke garage laten doen nu de grote onderhoud zit aan te komen overweeg ik of ik naar de dealer ga of toch gewoon bij de plaatselijke garage?
Tweede vraag ik wil graag mijn oude mistlampen vervangen voor de nieuwe led verlichting en dagrijverlichting waar kan ik deze kopen?
Graag uw reactie
Ik heb mijn outlander Phev nu bijna 6 maanden
Gekocht bij een garage was lease auto geweest ik ben nu de tweede eigenaar de kmstand van de auto is nu 178000 de eerste kleine onderhoud heb ik bij de plaatselijke garage laten doen nu de grote onderhoud zit aan te komen overweeg ik of ik naar de dealer ga of toch gewoon bij de plaatselijke garage?
Tweede vraag ik wil graag mijn oude mistlampen vervangen voor de nieuwe led verlichting en dagrijverlichting waar kan ik deze kopen?
Graag uw reactie
- RX-Men-8
- Forumlid
Re: Onderhoud
Over de mistlampen:
viewtopic.php?f=2&t=4221
Je kunt hele led units kopen of alleen de peertjes in de bestaande unit vervangen.
viewtopic.php?f=2&t=4221
Je kunt hele led units kopen of alleen de peertjes in de bestaande unit vervangen.
-
- Forumlid
Oké dankjewel voor uw informatie
- Bmtouring
- Site Admin
- Model PHEV: III (2013-2018) 2.0
Hier is een topic over, met diverse argumenten voor en tegen dealeronderhoud. Iedereen heeft zo z'n ervaringen in de loop der kilometervreten met allerlei werkplaatsen. Dat geeft wel wat meer nuance dan blindelings vertrouwen op de dealer of juist volledig daar van afzien.
Voordeel van de PHEV: valt weinig aan te onderhouden. Pas als er iets bijzonders stuk is, heb je echt wat specifieke PHEV informatie nodig. Maar dan heb je het al over de aandrijflijn en daar valt ook weer weinig aan te repareren, ook niet door een dealer. De verdere mechanica is niet zo ingewikkeld, vergt weinig bijzondere gereedschappen en zelfs de software om 'm uit te lezen heeft niet veel om 't lijf.
Allemaal geheel en alleen mijn mening he, zoals gezegd: zoveel rijders, zoveel ervaringen en meningen.
Voordeel van de PHEV: valt weinig aan te onderhouden. Pas als er iets bijzonders stuk is, heb je echt wat specifieke PHEV informatie nodig. Maar dan heb je het al over de aandrijflijn en daar valt ook weer weinig aan te repareren, ook niet door een dealer. De verdere mechanica is niet zo ingewikkeld, vergt weinig bijzondere gereedschappen en zelfs de software om 'm uit te lezen heeft niet veel om 't lijf.
Allemaal geheel en alleen mijn mening he, zoals gezegd: zoveel rijders, zoveel ervaringen en meningen.
-
- Sponsor van dit forum
Een dealer controleert of er software updates zijn voor
veel regelunits in je outlander.
Hij test je accu.
En niet te vergeten, hij blijft dealer / servicepunt van mitsubishi.
Eric
veel regelunits in je outlander.
Hij test je accu.
En niet te vergeten, hij blijft dealer / servicepunt van mitsubishi.
Eric
Sinds april 2025 bezitter van een pearl zwarte outlander phev instyle van 2013 met een 5 jaar oude accu.
Voor mijn werk rijdt ik een VW ID3 en op elektrische OV bussen
- Bmtouring
- Site Admin
ik wil hier geen discussie starten daarover, dat staat al in het andere draadje. edit: hier
De stelligheid van 'de dealer doet dit of dat' staat me tegen; dat wat in het voorschrift staat doen ze dus niet altijd.
Software updates? De PHEV heeft zoveel modules niet, alleen de aandrijflijn is anders dan de gewone Outlanders en die is bijzonder maar gaan ze echt niets meer aan updaten na een jaar of twee, drie. Dus na 2015/16 was dat wel zo'n beetje klaar. Eventueel een bluetooth update vanwege nieuwe telefoons waar toch wel veel klanten mee kwamen maar verder? Je krijgt echt niet opeens een grotere range of snellere MMCS, of een ontwerpfout weggepoetst.
Grootste update was de wifi code verlenging, geen klant die daar ooit last mee gehad heeft maar ja, een hacker zou het kunnen en het stond in de krant dus moest er wat gebeuren.
Voor de helderheid: ik zeg niet dat je niet naar de dealer moet gaan. Ook niet dat je naar beun de haas moet. Of dat je geen onderhoud hoeft te doen. Ik zeg alleen dat je kritisch moet zijn en kwaliteit in vakmanschap moet vinden en dat alleen het dealerschap daarvoor geen garantie is (ook niet voor de premium merken) noch dat een bovag, rdw of wat ook voor schildje aan de gevel dat is.
Nog wat: voor de garantie moet je goed onderhoud laten doen. Dat moet niet per se bij een dealer zijn, wel bij een professionele garage en met originele onderdelen.
De stelligheid van 'de dealer doet dit of dat' staat me tegen; dat wat in het voorschrift staat doen ze dus niet altijd.
Software updates? De PHEV heeft zoveel modules niet, alleen de aandrijflijn is anders dan de gewone Outlanders en die is bijzonder maar gaan ze echt niets meer aan updaten na een jaar of twee, drie. Dus na 2015/16 was dat wel zo'n beetje klaar. Eventueel een bluetooth update vanwege nieuwe telefoons waar toch wel veel klanten mee kwamen maar verder? Je krijgt echt niet opeens een grotere range of snellere MMCS, of een ontwerpfout weggepoetst.
Grootste update was de wifi code verlenging, geen klant die daar ooit last mee gehad heeft maar ja, een hacker zou het kunnen en het stond in de krant dus moest er wat gebeuren.
Voor de helderheid: ik zeg niet dat je niet naar de dealer moet gaan. Ook niet dat je naar beun de haas moet. Of dat je geen onderhoud hoeft te doen. Ik zeg alleen dat je kritisch moet zijn en kwaliteit in vakmanschap moet vinden en dat alleen het dealerschap daarvoor geen garantie is (ook niet voor de premium merken) noch dat een bovag, rdw of wat ook voor schildje aan de gevel dat is.
Nog wat: voor de garantie moet je goed onderhoud laten doen. Dat moet niet per se bij een dealer zijn, wel bij een professionele garage en met originele onderdelen.
- Bmtouring
- Site Admin
Jij hebt een goede dealer, dat blijkt. Mooi, gun ik iedereen. Zoals je ook kunt lezen geef ik aan dat je daar niet per definitie van uit moet gaan dat de titel 'dealer' die kwaliteit geeft.
Ieder z'n mening en ik denk dat ik genoeg redenen voor mijn mening heb aangegeven en jij genoeg voor jouw redenen. Waarmee de lezer zich zelf een mening kan vormen.
Proost.
Ieder z'n mening en ik denk dat ik genoeg redenen voor mijn mening heb aangegeven en jij genoeg voor jouw redenen. Waarmee de lezer zich zelf een mening kan vormen.
Proost.
-
- Sponsor van dit forum
Ik denk dat alle garages wel eens wat vergeten bij het onderhoud.
Zowel dealers als universelen, dat maakt ze echt geen slechte garage.
Wees blij dat er nog mensen naar een dealer gaan voor onderhoud.
Zo blijven deze mitsubishi dealers bestaan en hoef je niet
het halve land af te rijden voor garantie en onderhoud.
En garantie, dan moet hij echt dealer onderhouden zijn.
Feit is wel dat een dealer wat duurder is, vooral die grote paleisjes.
Maar ik schrik ook nog wel eens van het uurloon van de universeel.
En daar bedoel ik niet de dorpsgarage met 1 brug en 1 monteur.
Die kan trouwens ook niet mee gaan met de eisen
van scholing, , milieuregels, werkplaats aperatuur etc....
Eric
Zowel dealers als universelen, dat maakt ze echt geen slechte garage.
Wees blij dat er nog mensen naar een dealer gaan voor onderhoud.
Zo blijven deze mitsubishi dealers bestaan en hoef je niet
het halve land af te rijden voor garantie en onderhoud.
En garantie, dan moet hij echt dealer onderhouden zijn.
Feit is wel dat een dealer wat duurder is, vooral die grote paleisjes.
Maar ik schrik ook nog wel eens van het uurloon van de universeel.
En daar bedoel ik niet de dorpsgarage met 1 brug en 1 monteur.
Die kan trouwens ook niet mee gaan met de eisen
van scholing, , milieuregels, werkplaats aperatuur etc....
Eric
Sinds april 2025 bezitter van een pearl zwarte outlander phev instyle van 2013 met een 5 jaar oude accu.
-
- Nieuw forumlid
Beste Eric,
Voor garantie moet de auto aantoonbaar volgens specificaties onderhouden zijn. Maar het is geen noodzaak dit door de dealer te laten doen.
Mvg Eelco
Voor garantie moet de auto aantoonbaar volgens specificaties onderhouden zijn. Maar het is geen noodzaak dit door de dealer te laten doen.
Mvg Eelco