Standkachel
-
- Forumlid
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 02 aug 2020, 22:30
Standkachel
Beste leden van deze forum
Ik wil graag weten hoe een standkachel werkt? bij mij staat de kachel altijd op automatich
Maar wil ik deze van afstand aanzetten maar dat lukt niet omdat ik mijn auto niet kan registreren in de app dat komt omdat ik geen Ssid code heb, waar kan ik deze vinden
Graag jullie reactie
Alvast bedankt
Ik wil graag weten hoe een standkachel werkt? bij mij staat de kachel altijd op automatich
Maar wil ik deze van afstand aanzetten maar dat lukt niet omdat ik mijn auto niet kan registreren in de app dat komt omdat ik geen Ssid code heb, waar kan ik deze vinden
Graag jullie reactie
Alvast bedankt
- Bmtouring
- Site Admin
- Berichten: 711
- Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
- Locatie: Brummen
- Model PHEV: III (2013-2018) 2.0
Re: Standkachel
Beetje dubbele vraag; standkachel kun je bedienen via de MMCS in je auto. Het werkt wat omslachtiger als je mogelijk gewend bent van andere apparatuur. Je maakt eerst tijden aan en slaat die onder 1, 2, 3 op. en daarna kies je per dag uit die tijden.
én via de app als je die verbonden hebt met je auto.
Je telefoon verbinden met je auto zijn een boel topics over, de code staat in je boekje als het goed is. Is het meestal niet en dan kan de dealer 'm uitlezen.
Maar ik las dat je die ook via de MMCS service menu zou kunnen aanpassen, heb dat zelf niet opgezocht.
én via de app als je die verbonden hebt met je auto.
Je telefoon verbinden met je auto zijn een boel topics over, de code staat in je boekje als het goed is. Is het meestal niet en dan kan de dealer 'm uitlezen.
Maar ik las dat je die ook via de MMCS service menu zou kunnen aanpassen, heb dat zelf niet opgezocht.
-
- Forumlid
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 02 aug 2020, 22:30
Re: Standkachel
Oké dankjewel voor uw reactie ik ga dat proberen
- JohanvdH
- Forumlid
- Berichten: 482
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
- Locatie: Wageningen
Re: Standkachel
Heeft jouw versie van de Outlander PHEV wel een standkachel en de optie Remote Control?
Welk type heb je precies?
Welk type heb je precies?
-
- Forumlid
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 02 aug 2020, 22:30
Re: Standkachel
Dat weet ik eerlijk gezegd niet hoe kan ik hier achter komen ?
-
- Forumlid
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 02 aug 2020, 22:30
Re: Standkachel
Outlander PHEV Business X-line
-
- Nieuw forumlid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 21 nov 2020, 10:11
Re: Standkachel
Ik ben er net achter gekomen dat de business uitvoering geen stand kachel heeft 

-
- Forumlid
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 02 aug 2020, 22:30
Re: Standkachel
Oké dankjewel voor het uitzoeken jammer dan voor mij
-
- Nieuw forumlid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 21 nov 2020, 10:11
Re: Standkachel
Ook jammer voor mij, ik ben sinds zaterdag in het bezit van een business edition, ik belde de dealer om te vragen naar de wificode. Deze legde dat uit.
-
- Forumlid
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 02 aug 2020, 22:30
Re: Standkachel
Dankjewel voor u uitgebreide informatie het kan niet anders wij zouden hiermee willen doen....
Thanks
Thanks
- Bmtouring
- Site Admin
- Berichten: 711
- Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
- Locatie: Brummen
- Model PHEV: III (2013-2018) 2.0
Re: Standkachel
nu het even een beetje vroor vannacht heb ik de app weer eens van stal gehaald. En nu lijkt het er op dat ik maar 1 start tijd kan instellen per dag?
In MMCS kan ik wel de 3 voorkeuzetijden instellen maar kan ik er maar 1 per dag activeren. Dus niet 1x in de ochtend en 1x in de middag. Ik kan die van de middag pas aanzetten als ik terug ben van m'n ochtendrit.
Ik kan me natuurlijk vergissen in welke auto ik dat vorig jaar had maar ik stelde altijd 2 tijden in per weekdag, en dan was de auto altijd op het juiste moment warm (en vooral: de ruiten ontdooid) Of zie ik iets over het hoofd?
In de oude cabrio zal ik het DEFA systeem maar eens inbouwen, dat had ik in een andere auto zitten (met hetzelfde motorblok en dus is het verwarmingselement over te zetten) en daar zit een timer bij. Inderdaad, met 2 standen per dag.. Maar dan wel weer elke dag gelijk ongeacht weekdag of weekend. Kennelijk toch erg lastig om gebruikers zoiets mee te laten werken bij het bedenken van zo'n bediening.
Maar goed, vooralsnog werkt het simpele badkamerkacheltje-op-plankje-en-met-tijdklokje-van-drie-euro ook nog uitstekend tegen het krabben.
Erg prettig als je nacht-oproep-dienst hebt.
In MMCS kan ik wel de 3 voorkeuzetijden instellen maar kan ik er maar 1 per dag activeren. Dus niet 1x in de ochtend en 1x in de middag. Ik kan die van de middag pas aanzetten als ik terug ben van m'n ochtendrit.
Ik kan me natuurlijk vergissen in welke auto ik dat vorig jaar had maar ik stelde altijd 2 tijden in per weekdag, en dan was de auto altijd op het juiste moment warm (en vooral: de ruiten ontdooid) Of zie ik iets over het hoofd?
In de oude cabrio zal ik het DEFA systeem maar eens inbouwen, dat had ik in een andere auto zitten (met hetzelfde motorblok en dus is het verwarmingselement over te zetten) en daar zit een timer bij. Inderdaad, met 2 standen per dag.. Maar dan wel weer elke dag gelijk ongeacht weekdag of weekend. Kennelijk toch erg lastig om gebruikers zoiets mee te laten werken bij het bedenken van zo'n bediening.
Maar goed, vooralsnog werkt het simpele badkamerkacheltje-op-plankje-en-met-tijdklokje-van-drie-euro ook nog uitstekend tegen het krabben.


- Bmtouring
- Site Admin
- Berichten: 711
- Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
- Locatie: Brummen
- Model PHEV: III (2013-2018) 2.0
Re: Standkachel
klopt, zat in het mmcs te kijken en je kunt 1 van de drie voorkeuzetijden kiezen per dag. Dus als je op 1 dag twee keer voor wilt verwarmen moet je na de eerste trip in het menu de 2e tijd 'activeren' en na je 2e of 3e rit moet je dan voor de volgende week weer de 1e activeren.
Ik denk maar zo; beter dit gepruts dan krabben en bibberen!
Ik denk maar zo; beter dit gepruts dan krabben en bibberen!
- Bmtouring
- Site Admin
- Berichten: 711
- Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
- Locatie: Brummen
- Model PHEV: III (2013-2018) 2.0
Re: Standkachel
Gerelateerde vraag: ik had gedacht dat de voorverwarming met de stekker eraan niet ten koste zou gaan van de acculading, maar klopt dat wel? ik had de indruk dat ik bij het wegrijden minder 'blauwe balk' had.
Maar ik vergeet daar dan de volgende keer op te letten.
Wel gemerkt dat de motor niet aanslaat als de auto voorverwarmd is en de kachel aan staat. Dat doet ie ook niet als de kachel uit staat, voor hele korte ritten vind ik het niet nodig dat de motor aanslaat, ook omdat ik de uitlaatgassen zowat de voordeur ingeblazen worden. Maar ja, dan moet ik de kachel wel bij het wegzetten al uitgezet hebben.
Ook ergens gelezen dat de stoelverwarming geen merkbaar effect heeft op de range, heb meteen niet verder gelezen want dat vind ik een prima reden om die vooral aan te zetten
Maar ik vergeet daar dan de volgende keer op te letten.

Wel gemerkt dat de motor niet aanslaat als de auto voorverwarmd is en de kachel aan staat. Dat doet ie ook niet als de kachel uit staat, voor hele korte ritten vind ik het niet nodig dat de motor aanslaat, ook omdat ik de uitlaatgassen zowat de voordeur ingeblazen worden. Maar ja, dan moet ik de kachel wel bij het wegzetten al uitgezet hebben.
Ook ergens gelezen dat de stoelverwarming geen merkbaar effect heeft op de range, heb meteen niet verder gelezen want dat vind ik een prima reden om die vooral aan te zetten

- case
- Forumlid
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 02 apr 2013, 12:21
- Locatie: regio Eindhoven
- Model PHEV: III (2013-2018) 2.0
Re: Standkachel
Het is afhankelijk van het vermogen van de lader, of die de kachel helemaal kan voeden. Als dat niet lukt, trek je ook de accu weer wat leeg. De kachel kan, dacht ik, 5 kW vragen.
Outlander PHEV Instyle 2013 -- KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.
- RX-Men-8
- Forumlid
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30
- Locatie: Hilversum
Re: Standkachel
Een eigenaardigheid met het voorverwarmen terwijl aan de laadkabel: Als je een geplande laadtijd hebt ingesteld, stel om 02:00, en hij is compleet volgeladen om 05:30, en je stelt na 05:30 een (geplande of onmiddellijke) voorverwarming in, komt de energie hiervoor alleen uit de accu.
Zit je in die situatie, moet je meteen de laadtimer uitschakelen (en eventueel weer inschakelen meteen daarna), om weer uit je laadbox te verwarmen.
Mijn ervaring is wel, dat een 16A laadbox (effectief ca. 13,5A) net genoeg is om de accu niet te laren teruglopen bij het voorverwarmen. De meegeleverde 10A lader is niet genoeg.
Zit je in die situatie, moet je meteen de laadtimer uitschakelen (en eventueel weer inschakelen meteen daarna), om weer uit je laadbox te verwarmen.
Mijn ervaring is wel, dat een 16A laadbox (effectief ca. 13,5A) net genoeg is om de accu niet te laren teruglopen bij het voorverwarmen. De meegeleverde 10A lader is niet genoeg.