sinds kort heb ik mijn Duitse Diesel (BMW318d uit 2010 met 350k op de klok) verkocht en een Outlander uit 2015 weer gekocht. De enorme wegenbelasting en het steeds verdergaande dieseldiscriminatie waren in eerste instantie nog net niet genoeg om mij over te halen om een Outlander te kopen (stond wel al op het verlanglijstje), maar de uitspraak van mijn vrouw 'DIE AUTO WIL IK' heeft me over de streep getrokken. We kwamen naar de betreffende garage voor een proefrit in een Peugeot 508 2.0 HDI (in verband met de beruchte THP motoren geen benzine versie), maar na een teleurstellende proefrit in de Peugeot ook even in de Outlander gereden. Resultaat: dikke zwarte Outlander op de oprit!
Trekgewicht van 1500kg is natuurlijk ook fijn voor de caravan, alleen moet ik vanwege het hoge eigen gewicht nu ook mijn BE rijbewijs gaan halen
Uiteraard zat het dunne blikwerk vol met allerlei kleine deukjes en krasjes, dus deze eerst maar even vakkundig laten herstellen en spuiten zodat hij er weer picobello bij staat. Nu nog uitvissen hoe het multimediagebeuren (met name bluetooth) werkt
Na een paar weekjes rijden moet ik zeggen dat de auto fantastisch bevalt, alhoewel ik het geluid en gevoel van een stampende diesel wel mis, maar dat gaat wel wennen. Als werktuigbouwkundige ben ik nu eenmaal meer gehecht aan mechaniek dan aan elektriek.
Groeten,
AndreO