Roest aan de achterzijde
Roest aan de achterzijde
Ik en mijn collega hebben de auto rond november in gebruik genomen, beiden auto's beginnen nu te roesten. Achterklep omhoog en controleren graag. Succes.
- OutSander
- Forumlid
Re: Roest aan de achterzijde
Dakspoiler?
Globale Moderator
Volvo V60 PIH D6 Electric Silver
Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)
14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.
Volvo V60 PIH D6 Electric Silver
Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)
14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.
Waar precies? Bij de scharnieren? Dat is eerder al gemeld en is bijna zo uit de fabriek 

-
- Forumlid
Bij mij niet maar heb ook geen achterspoiler.
Heb in eerder draadje gelezen dat het zou komen door boorslijpsel wat niet goed verwijderd is bij montage dakspoiler.
Heb in eerder draadje gelezen dat het zou komen door boorslijpsel wat niet goed verwijderd is bij montage dakspoiler.
OUTLAND(CRUIS)ER
- Anko
- Forumlid
Dat boorslijpsel stond volgens mij in meer relatie tot bruine vlekken in de achterlicht units, niet zo zeer roest bij de scharnieren van de klep.
-
- Forumlid
Oude bericht:
Man schreef:
en roest bij scharnier achterklep geeft wel enigszins te denken.
Heb jij toevallig een achterklep-spoiler ? Dan weet ik waar die roest vandaan komt. Ze boren bij de dealer gaten in de klep, de spaanders vliegen overal heen en als dat niet wordt weggeblazen krijg je overal roest. Bij ons zat het onder de dakrail achter de achterlichten en op de klepscharnieren.
Man schreef:
Heb jij toevallig een achterklep-spoiler ? Dan weet ik waar die roest vandaan komt. Ze boren bij de dealer gaten in de klep, de spaanders vliegen overal heen en als dat niet wordt weggeblazen krijg je overal roest. Bij ons zat het onder de dakrail achter de achterlichten en op de klepscharnieren.
OUTLAND(CRUIS)ER
- Anko
- Forumlid
Ah, beide dusReinier L schreef:Oude bericht:
Man schreef:

Heb je misschien een foto?Marcel.m schreef:Ik en mijn collega hebben de auto rond november in gebruik genomen, beiden auto's beginnen nu te roesten. Achterklep omhoog en controleren graag. Succes.
Het blijkt dat ik flinke roest heb aan de onderkant van de achterklep.
Beetje schoonmaken, drogen en dan insmeren met vaseline? Is dat genoeg?
Beetje schoonmaken, drogen en dan insmeren met vaseline? Is dat genoeg?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Forumlid
Dat lijkt mij niet.
Ontroesten en lakken (lakstift Mitsubishi?)
Eventueel met eerst menie.
Daarna goed blijven controleren. En ook even kijken of de achterklep bij sluiten niets raakt wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn. Succes!
Ontroesten en lakken (lakstift Mitsubishi?)
Eventueel met eerst menie.
Daarna goed blijven controleren. En ook even kijken of de achterklep bij sluiten niets raakt wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn. Succes!
OUTLAND(CRUIS)ER
-
- Forumlid
Bij mijn klep ook geconstateerd. Lakstift besteld en bijkleuren. Lijkt me een gevoelige plaats te zijn. Ook even aandacht voor het tank en laadklepje. De sluiting durft ook te beschadigen.