Oh ja dat doet ie wel, en in de 2.4 liter modellen zelfs instant naar 5000 toeren.
Dat gebeurde dus toen mijn exemplaar met lege batterij ( geen blauw meer te zien op infotainment en dashboard tussen de meters ) op een snelweg helling in Engeland TOCH een stukje hybride EV ging rijden, HEEL snel van die 30 % onbruibare reserve naar de 20 % reserve ging ( wat bij 2 liter Outlanders III een schildpad symbool veroorzaakt ) en daarna niet alleen de belasting van tegen die snelweghelling aan rijden aan 100 km/u moest overnemen met de ICE maar ook de batterij met de hoogst mogelijke haast weer moest opladen.
Ik schrok me een hoelahoep, want zo relatief rustig de auto doorgaans is dat je amper de ICE hoort, nu was er een schok en klonk ie als een formule 1 racewagen. Gehoor geselend, dat je ogen ervan gaan rollen. Erger dan de brullende 3.5 V6 in de 2e versnelling in de Sorento, want een hoger geluid ipv diepe brul. Volgens mij heb ik nog wel een screenshot van Watchdog net na dat moment maar ik heb geen zin dat nu te zoeken
Wat eigenlijk aangeeft dat wat Bmtouring deed, 1/3 Save gebruiken wellicht beter voor de ( soms domme ) auto is. De ICE springt dan wel aan en moet electrisch of mechanisch vermogen leveren om de rijsnelheid te kunnen volhouden, maar hoeft dan niet NOG veel meer toeren te maken met een sterke laadstroom de batterij te vullen. Doet dat eventueel met een veel minder sterke laadstroom.