Leuk dat ik op dit forum terechtkwam, alhoewel ik ook wel even danig schrok van de technische diepgang die ik hier lees...
Ik ben sinds deze week ook een trotse bezitter van een 2dehands MO PHEV 2.4 InStyle SDA uit 2020 met 105000km op de teller.
Mijn eerste korte ritten zijn al aardig aangenaam verlopen.
Ik heb gekozen voor de Outlander omdat hij wordt beschreven als een goede caravantrekker en uiteraard omdat het een hybride is.. (ik ben nog niet klaar voor volledig EV..)
Nu had ik me misschien beter eerst ingelezen hier op dit forum alvorens meteen enthousiast te kopen

Na het (gedeeltelijk) lezen van de handleiding en een beetje zelf uitzoeken blijkt dit toch wel een erg ingewikkelde auto met heel veel toeters en bellen. Ik ga hoogst waarschijnlijk veel kunnen leren op dit forum want ook de verkoper (geen Mitsubishi dealer want die bestaan niet in België momenteel) kon mij uitsluitend een beperkte basis mededelen.
Het zal alleszins een stevige zoektocht worden naar alle mogelijke functies die in deze hoogtechnologische SUV verborgen zitten.
Ik vind het alleszins een mooie wagen en ik hoop dat ik er de voordelen, ook als caravantrekker, weldra van ga ontdekken.
Wat me momenteel wel een beetje zorgen baart is de beperkte range van het elektrisch rijden... Daar had ik wel iets meer van verwacht. Ik denk dat ik met moeite 25km elektrisch kan rijden... Maar misschien moet ik me eerst nog maar eens verdiepen in de manier hoe je best met deze auto rijdt, zowel solitair als met caravan.
Ik sta dus open voor al jullie tips en adviezen, die een onervaren Outlander chauffeur kan gebruiken

ErikC
Mitsubishi Outlander PHEV InStyle SDA Automaat 2020