Voorstel rondje | Nieuwe Outlander rijder (bijna dan)
-
- Forumlid
- Model PHEV: III (2019-2025) 2.4
Voorstel rondje | Nieuwe Outlander rijder (bijna dan)
All,
Voorstellen is wel zo netjes, dus bij deze!
Ik kom uit het midden van het land, onder de rook van Amersfoort.
Wij rijden nu (nog) in een Ford focus 1.6 ecoboost uit 2011.
Met opgroeiende kinderen en een duitse herder is het achterin geen feest dus zijn we opzoek gegaan naar een andere auto.
Daar kwamen eigenlijk 3 autos op een short list, de Subaru Outback, Skoda kodiak en Mitsubishi Outlander PHEV.
De Outlander stond als laagste bij mij op de lijst....
Echter prijs, bouwjaar en kilometerstand bij elkaar opgesteld vielen de Subaru en Skoda af.
Dus opzoek naar een Outlander.. Omdat ik het minste gevoel had bij deze auto moest hij wel aan wat eisen voldoen, Modeljaar 2020, Instyle editie en minder dan 100.000Km gelopen.
Na 3 proefritten hebben we 1,5 week geleden er één aangeschaft in Apeldoorn. Deze wordt zaterdag opgehaald.
Voldoet eigenlijk aan alle punten, komt uit augustus 2020, 81.000Km gelopen en het is een instyle editie.
Voorstellen is wel zo netjes, dus bij deze!
Ik kom uit het midden van het land, onder de rook van Amersfoort.
Wij rijden nu (nog) in een Ford focus 1.6 ecoboost uit 2011.
Met opgroeiende kinderen en een duitse herder is het achterin geen feest dus zijn we opzoek gegaan naar een andere auto.
Daar kwamen eigenlijk 3 autos op een short list, de Subaru Outback, Skoda kodiak en Mitsubishi Outlander PHEV.
De Outlander stond als laagste bij mij op de lijst....
Echter prijs, bouwjaar en kilometerstand bij elkaar opgesteld vielen de Subaru en Skoda af.
Dus opzoek naar een Outlander.. Omdat ik het minste gevoel had bij deze auto moest hij wel aan wat eisen voldoen, Modeljaar 2020, Instyle editie en minder dan 100.000Km gelopen.
Na 3 proefritten hebben we 1,5 week geleden er één aangeschaft in Apeldoorn. Deze wordt zaterdag opgehaald.
Voldoet eigenlijk aan alle punten, komt uit augustus 2020, 81.000Km gelopen en het is een instyle editie.
- Bmtouring
- Site Admin
- Model PHEV: III (2013-2018) 2.0
Re: Voorstel rondje | Nieuwe Outlander rijder (bijna dan)
Welkom!
Je hebt de grootste bak gekozen die je kon vinden in hybride vorm. Er is genoeg te klagen over de Outlander maar het is wel de enige die betaalbaar zoveel ruimte en toch kwaliteit levert. Alles andere wat ik tegenkwam was veel duurder, kleiner en zeker niet beter in de praktijk.
Ideaal qua bruikbaarheid en hopelijk past je daily traffic bij je accu capaciteit en heb je daarmee een prima metgezel voor je mobiliteit gevonden.
Je hebt de grootste bak gekozen die je kon vinden in hybride vorm. Er is genoeg te klagen over de Outlander maar het is wel de enige die betaalbaar zoveel ruimte en toch kwaliteit levert. Alles andere wat ik tegenkwam was veel duurder, kleiner en zeker niet beter in de praktijk.
Ideaal qua bruikbaarheid en hopelijk past je daily traffic bij je accu capaciteit en heb je daarmee een prima metgezel voor je mobiliteit gevonden.
-
- Sponsor van dit forum
Heel veel rijplezier met je aankoop.
De instyle is een goede keuze, lekker veel luxe.
Als je zonnepanelen hebt, naast je huis de auto kan opladen en veel korte stukjes rijde is dit de perfecte auto. .
Eric
De instyle is een goede keuze, lekker veel luxe.
Als je zonnepanelen hebt, naast je huis de auto kan opladen en veel korte stukjes rijde is dit de perfecte auto. .
Eric
Sinds april 2025 bezitter van een pearl zwarte outlander phev instyle van 2013 met een 5 jaar oude accu.
Voor mijn werk rijdt ik een VW ID3 en op elektrische OV bussen
Voor mijn werk rijdt ik een VW ID3 en op elektrische OV bussen
-
- Sponsor van dit forum
Als Tiger800XRT ontdekt dat je in de winter de auto kunt voorverwarmen, en instapt in een heerlijk warme auto en nooit meer de ruiten hoeft te krabben weet hij pas echt dat die andere keuzes de laatsten hadden moeten zijn

- Bmtouring
- Site Admin
- Model PHEV: III (2013-2018) 2.0
En als hij - en BoW - weten dat dat ook met koelen kan...... wordt het een feestje.
Zeker met de sleutel hack om dat aan te zetten.

Zeker met de sleutel hack om dat aan te zetten.

-
- Sponsor van dit forum
Ja dat had ik me al bedacht na mijn commentaar, maar ik heb nog niet zon' hete auto gehad dat voorkoelen een vanzelfsprekende gedachte is. 
Ik heb hem ook nog maar 5 maanden.

Ik heb hem ook nog maar 5 maanden.
-
- Forumlid
Mijn ervaring is dat iedere auto (merk) voor en nadelen heeft. We zijn totaal niet merk gebonden en kiezen iedere keer de auto die het beste past bij de situatie en bij het budget.Bmtouring schreef: ↑29 mei 2025, 20:39Welkom!
En soms moet het verstand het winnen het hart (of de portemonnee)
Vanaf deze maand hebben we eigenlijk helemaal geen vaste dagelijks ritjes. Ik werk al in Amersfoort en de vrouw vanaf deze maand ook en we zullen zien in hoeverre de PHEV zijn voordelen bied alles zuinig dan 1:12 gemiddeld vind ik prima

-
- Forumlid
Ik vond de voorruit verwarming van de Ford al ideaal

-
Lang georiënteerd op een ruime SUV waar achterin een dubbele hondenbench moest passen, electrisch of hybride en toch ook betaalbaar. In oktober 2024 een mooie, net uit Duitsland geïmporteerde Instyle+ met alles erop en eraan van mei 2023 met 87000km gevonden bij een handelaar. Aankoopkeuring gedaan en onderhoudshistorie bij dealer gechecked ivm doorlopende garantie. Alles goed
En wat een genot deze auto! Super luxe uitvoering. Carplay Android en Apple, Adaptive CC, etc etc, prima range voor 80% van de ritten afgezien van de 400km om de week.
Fijnste auto ooit gehad. Nieuwe Outlander ook gereden, maar het verschil met 63K€ is op dit moment veel te groot.
En wat een genot deze auto! Super luxe uitvoering. Carplay Android en Apple, Adaptive CC, etc etc, prima range voor 80% van de ritten afgezien van de 400km om de week.
Fijnste auto ooit gehad. Nieuwe Outlander ook gereden, maar het verschil met 63K€ is op dit moment veel te groot.
-
- Sponsor van dit forum
2023 moet dan wel een Outlander IV zijn toch ? Ik Dacht dat ze die niet in EU hadden verkocht maar kennelijk was dat alleen niet in Nederland ?
Alsdat zo is hoef ik waarschijnlijk ook niet zo lang te wachten voordat Outlander IV betaalbaar worden.