Ik sinds kort een outlander 2013 . Hier zat geen code bij vandaag laten uitlezen bij de dealer maar ik krijg het niet voor elkaar om de app te koppelen. Ik doorloop netjes de stappen maar krijg dan een foutmelding 1101. Wat doe ik verkeerd?
Ssid heeft 12 tekens
Ww 10 tekens. Ik las dat ik de software zou moeten updaten? Kan dat het probleem zijn?
Heeft iemand tips.
Mobile app koppelen foutmelding 1101
-
Tstraatsma
-
BoW
- Sponsor van dit forum
Re: Mobile app koppelen foutmelding 1101
Ik heb ook ongelofelijk geworsteld met dat proces. Maar het begint met dat je telefoon de WIFI van de auto kan zien en je daarop de telefoon als WIFI bron instelt. Een WIFI signaal dat erg zwak is en makkelijk wordt weggedrukt door andere WIFI bronnen.
Dan gaan leiden de stappen als het goed is wel ergens toe. Ik gebruik die app nooit. Komt omdat je naast de auto moet staan ( weer dat zwakke WIFI signaal ) om er iets mee te kunnen. Dat verslaat voor mij het doel van niet gewoon instappen en gewenste zaken met het touchscreen van de boordcomputer regelen.
Dan gaan leiden de stappen als het goed is wel ergens toe. Ik gebruik die app nooit. Komt omdat je naast de auto moet staan ( weer dat zwakke WIFI signaal ) om er iets mee te kunnen. Dat verslaat voor mij het doel van niet gewoon instappen en gewenste zaken met het touchscreen van de boordcomputer regelen.
- Bmtouring
- Site Admin
- Model PHEV: III (2013-2018) 2.0
Een heleboel gedoe om de app gekoppeld te krijgen. Zeker als het niet in 1x lukt blijf je klooien. Doe dat met mooi weer en een plakbandje over de deurschakelaar zodat die denkt dat ie dicht is, kun je tenminste anders gaan zitten...
Tips:
- zet automatisch verbinden met je thuis wifi even uit, anders springt ie ongemerkt steeds terug naar je thuis wifi als de auto wifi en de app elkaar even niet spreken
- zet locatiebepaling aan, staat nergens maar kan verschil maken
- begin met volle telefoon acccu, dit kan lang gaan duren
- als je een iphone of android telefoon in de la hebt liggen, gebruik die. Als het koppelen gelukt is nooit meer updaten of andere dingen mee gaan doen.
Zie ook dit topic: sleutel ombouwen tot airco/standverwarming afstandsbediening
Veel groter bereik en sneller in gebruik. In de auto kies je voor airco of verwarming. En de werktijd (met de app kun je die op langer instellen dan in MMCS) stel je ook in. Daarna is de sleutel een aan knop (3x klikken op het extra knopje). In de winter dus de standverwarming en dan zet je 'm in MMCS 1x op airco en dan schakelt dat knopje in de zomer de airco aan.
Niet uit overigens.
En slim is ie ook niet, het is aan en volle bak aan. Geen slimmigheden met binnentemperatuur instellen en stoppen met verwarmen of koelen als dat bereikt is. In de praktijk geen probleem.
Tips:
- zet automatisch verbinden met je thuis wifi even uit, anders springt ie ongemerkt steeds terug naar je thuis wifi als de auto wifi en de app elkaar even niet spreken
- zet locatiebepaling aan, staat nergens maar kan verschil maken
- begin met volle telefoon acccu, dit kan lang gaan duren
- als je een iphone of android telefoon in de la hebt liggen, gebruik die. Als het koppelen gelukt is nooit meer updaten of andere dingen mee gaan doen.
Zie ook dit topic: sleutel ombouwen tot airco/standverwarming afstandsbediening
Veel groter bereik en sneller in gebruik. In de auto kies je voor airco of verwarming. En de werktijd (met de app kun je die op langer instellen dan in MMCS) stel je ook in. Daarna is de sleutel een aan knop (3x klikken op het extra knopje). In de winter dus de standverwarming en dan zet je 'm in MMCS 1x op airco en dan schakelt dat knopje in de zomer de airco aan.
Niet uit overigens.
En slim is ie ook niet, het is aan en volle bak aan. Geen slimmigheden met binnentemperatuur instellen en stoppen met verwarmen of koelen als dat bereikt is. In de praktijk geen probleem.
-
erichendri
- Sponsor van dit forum
Vandaag ook ff hier mee wezen stoeien.
Zal de thuiswifi ff anders instellen en weer proberen.
Eric
Zal de thuiswifi ff anders instellen en weer proberen.
Eric
Sinds april 2025 bezitter van een pearl zwarte outlander phev instyle van 2013 met een 5 jaar oude accu.
Voor mijn werk rijdt ik een VW ID3 en op elektrische OV bussen
Voor mijn werk rijdt ik een VW ID3 en op elektrische OV bussen