Ik weet niet of ik mij al had voorgesteld….
-
- Sponsor van dit forum
Ik weet niet of ik mij al had voorgesteld….
Goed, ben een toyota avensis rijder die wil overstappen op een ±2014 outlander phev.
Heb paar jaar terug proefgereden met een 2.4.
Paar maanden later een 2.4 een weekeinde gehuurd om hem langer te kunnen testen.
Doch door een zware operatie mijn plannen iets moeten aanpassen.
Ga een stapje terug doen en langzaam op zoek naar een 2.0 outlander instyle.
Ik heb de tijd want de toyota avensis rijdt nog prima.
Sinds gisteren rijdt ik met een gehuurde 2.0 outlander.
De huurperiode (via snappcar) loopt tot zondagavond.
Moet zeggen dat hij niet verkeerd rijdt en erg vlot kan zijn.
Ga alles ff monitoren met watchdog.
Eric
Heb paar jaar terug proefgereden met een 2.4.
Paar maanden later een 2.4 een weekeinde gehuurd om hem langer te kunnen testen.
Doch door een zware operatie mijn plannen iets moeten aanpassen.
Ga een stapje terug doen en langzaam op zoek naar een 2.0 outlander instyle.
Ik heb de tijd want de toyota avensis rijdt nog prima.
Sinds gisteren rijdt ik met een gehuurde 2.0 outlander.
De huurperiode (via snappcar) loopt tot zondagavond.
Moet zeggen dat hij niet verkeerd rijdt en erg vlot kan zijn.
Ga alles ff monitoren met watchdog.
Eric
Sinds april 2025 bezitter van een pearl zwarte outlander phev instyle van 2013 met een 5 jaar oude accu.
Voor mijn werk rijdt ik een VW ID3 en op elektrische OV bussen
-
- Sponsor van dit forum
Re: Ik weet niet of ik mij al had voorgesteld….
De 2.4 kan in Sport mode in 8,4 seconden op de 100 km/u zitten. En ik heb ontdekt dat bij volgas Charge mode zich exact hetzelfde gedraagt. Auto journalisten kunnen onzin uitkramen wat ze willen, 8,4 sec is een heel goede score voor een 1800+ kg wegende auto.
Dik kans dat dat dus ook zo werkt in een 2 liter, die nog geen Sport mode hebben maar natuurlijk wel Charge. Misschien zal ie net wat trager zijn maar ook weer niet veel, scheelt maar 10 KW van de ICE en 10 KW van de e-motoren. Mijn 3,5 V6 Sorento haalde zulke acceleratie cijfers niet...
Ik wil van jou wel eens horen of de mechanische koppeling bij volgas in Charge mode ook wordt uitgesteld tot de hoogste EV snelheid zoals bij de 2.4 gebeurd aan 135 km/u. Dat zou in de 2 liter 125 km/u moeten zijn. En gezien je reservaties wat betreft rijden met een lege batterij : kijk vooral eens wat dan gebeurd aan verschillende snelheden en of er 1 of 2 e-motoren werken. Ik ben ( ook ) wel benieuwd naar de verschillen.
Dik kans dat dat dus ook zo werkt in een 2 liter, die nog geen Sport mode hebben maar natuurlijk wel Charge. Misschien zal ie net wat trager zijn maar ook weer niet veel, scheelt maar 10 KW van de ICE en 10 KW van de e-motoren. Mijn 3,5 V6 Sorento haalde zulke acceleratie cijfers niet...
Ik wil van jou wel eens horen of de mechanische koppeling bij volgas in Charge mode ook wordt uitgesteld tot de hoogste EV snelheid zoals bij de 2.4 gebeurd aan 135 km/u. Dat zou in de 2 liter 125 km/u moeten zijn. En gezien je reservaties wat betreft rijden met een lege batterij : kijk vooral eens wat dan gebeurd aan verschillende snelheden en of er 1 of 2 e-motoren werken. Ik ben ( ook ) wel benieuwd naar de verschillen.
-
- Sponsor van dit forum
Ik zag bij volgas optrekken dat de generator ±77 kw leverde.
Bij 100kmh gps wordt in paralel mode bij constante snelheid ook de accu van stroom voorzien.
Ik moet alleen keer kijken hoeveel dat is.
Iets gasgeven stopt dat en gaat de accu ook stroom leveren aan de motoren.
Hij houdt bij rustig afremmen paralelmide tot ±64kmh vast.
Ben eigenlijk meer naar het verbruik aan het kijken bij normaal rijden, zo op het eerste gezicht tot nu toe zuiniger dan de toyota avensis.
Ik rij constant in save (accu ± 50%) en B0.
Ga ik gassen vind ik een hoog verbruik niet heel erg.
Eric
Bij 100kmh gps wordt in paralel mode bij constante snelheid ook de accu van stroom voorzien.
Ik moet alleen keer kijken hoeveel dat is.
Iets gasgeven stopt dat en gaat de accu ook stroom leveren aan de motoren.
Hij houdt bij rustig afremmen paralelmide tot ±64kmh vast.
Ben eigenlijk meer naar het verbruik aan het kijken bij normaal rijden, zo op het eerste gezicht tot nu toe zuiniger dan de toyota avensis.
Ik rij constant in save (accu ± 50%) en B0.
Ga ik gassen vind ik een hoog verbruik niet heel erg.
Eric
Sinds april 2025 bezitter van een pearl zwarte outlander phev instyle van 2013 met een 5 jaar oude accu.
-
- Sponsor van dit forum
Net proefgereden met een 2013 outlander met 219000 km.
Bereik net 17 km met kachel uit.
Accu lijkt volgens watchdog ook niet best.
Ook al vaak opgeladen.
Bereik net 17 km met kachel uit.
Accu lijkt volgens watchdog ook niet best.
Ook al vaak opgeladen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Sponsor van dit forum
Volgens de LEV 40 data sheet kan die batterijcel 5500 cycli aan, maar Lithium batterijen vergaan ook door chemisch verval, vooral door het verloren gaan van vrije Lithium. Dan raak je heel wat cycli kwijt die nooit doorlopen zijn met laden.
10,87 jaar is over de 10 jaar die Mitsubishi aangeeft als "maximum leeftijd" en dat slaat natuurlijk op chemische degradatie.
De batterij zal waarschijnlijk wel 15 jaar nog een kleine afstand EV kunnen rijden, en als stroombuffer kunnen dienen tussen ICE en e-motoren. Maar zal wel steeds meer een benzine auto worden. Het lot van alle Outlanders waarvan de batterij niet vervangen zal worden..
In het verleden dachten ze dat Litium batterijen steeds goedkoper zouden worden en vervangen zeker de helft zo niet meer goedkoper zou worden. Dat is niet echt gebeurd om geopolitieke redenen...Europa kan steeds minder goed aan Lithium komen en krijgt het ook niet echt voor elkaar dat in EU landen te winnen, omdat het intens smerige ( kankerverwekkende stoffen in grondwater ) industrie is. Ik weet niet meer welk Balkanland een economisch exploiteerbare hoeveelheid had, maar de bevolking en hun regering blokkeerde EU pogingen dat te winnen. Als ik het zo nalees produceert alleen Portugal wat. Voor de rest zijn we afhankelijk van China en Brics landen waarmee de EU/US ruzie maken...
10,87 jaar is over de 10 jaar die Mitsubishi aangeeft als "maximum leeftijd" en dat slaat natuurlijk op chemische degradatie.
De batterij zal waarschijnlijk wel 15 jaar nog een kleine afstand EV kunnen rijden, en als stroombuffer kunnen dienen tussen ICE en e-motoren. Maar zal wel steeds meer een benzine auto worden. Het lot van alle Outlanders waarvan de batterij niet vervangen zal worden..
In het verleden dachten ze dat Litium batterijen steeds goedkoper zouden worden en vervangen zeker de helft zo niet meer goedkoper zou worden. Dat is niet echt gebeurd om geopolitieke redenen...Europa kan steeds minder goed aan Lithium komen en krijgt het ook niet echt voor elkaar dat in EU landen te winnen, omdat het intens smerige ( kankerverwekkende stoffen in grondwater ) industrie is. Ik weet niet meer welk Balkanland een economisch exploiteerbare hoeveelheid had, maar de bevolking en hun regering blokkeerde EU pogingen dat te winnen. Als ik het zo nalees produceert alleen Portugal wat. Voor de rest zijn we afhankelijk van China en Brics landen waarmee de EU/US ruzie maken...

-
- Sponsor van dit forum
Zo, sinds vandaag eigenaar van een zwarte mitsubishi outlander phev uit 2013 en 219000 km gereden.
Vanaf het begin dealer onderhouden.
In 2020 een nieuwe accu gemonteerd.
Rijbereik bijna 40 kilometer.
Niet helemaal mijn kleur maar deze kon ik niet laten staan.
Eric
Vanaf het begin dealer onderhouden.
In 2020 een nieuwe accu gemonteerd.
Rijbereik bijna 40 kilometer.
Niet helemaal mijn kleur maar deze kon ik niet laten staan.
Eric
-
- Forumlid
Lang gezocht, toch gevonden
Gefeliciteerd!

Gefeliciteerd!
-
- Sponsor van dit forum
Een ZEER lange zoektocht
Maar idd gefeliciteerd. Er kan niet worden beweerd dat je niet wist wat je kocht

Maar idd gefeliciteerd. Er kan niet worden beweerd dat je niet wist wat je kocht

-
- Forumlid
Gefeliciteerd Eric!!
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle '13
2,3 L/100KM. En in bezit van een Knaus sport 500FDK
2,3 L/100KM. En in bezit van een Knaus sport 500FDK
-
- Sponsor van dit forum
Bij een aanschaf van een andere auto hoort natuurlijk een foto dus bij deze.
Gisteren na een granny laadsessie gaf de auto een ev bereik van 47 km aan.
Uiteindelijk reed hij 40 km.
Mijn woonwerk is ± ⅓ stad, ± ⅓ 80kmh weg en ± ⅓ 100kmh snelweg.
Dat vind ik niet slecht voor een 2013 outlander waar 1773 dagen geleden een nieuwe accu is geplaatst.
Eric
Gisteren na een granny laadsessie gaf de auto een ev bereik van 47 km aan.
Uiteindelijk reed hij 40 km.
Mijn woonwerk is ± ⅓ stad, ± ⅓ 80kmh weg en ± ⅓ 100kmh snelweg.
Dat vind ik niet slecht voor een 2013 outlander waar 1773 dagen geleden een nieuwe accu is geplaatst.
Eric
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Sponsor van dit forum
Mooi in het zwart.
En je kunt - ondanks dat je de foto hebt moeten laten krimpen - goed zien dat de auto van opzij totaal ongewijzigd is gebleven gedurende de hele productie periode. Alleen het smoelwerk en interieur verschillen wat, maar ik vind het oude front ook mooi, staat lekker ruig zonder al die blingbling.
Mijn auto heb ik nog niet boven de 43 km gezien. Hij haalt dat wel daadwerkelijk, zelfs aan 100 km/u in EV.
En je kunt - ondanks dat je de foto hebt moeten laten krimpen - goed zien dat de auto van opzij totaal ongewijzigd is gebleven gedurende de hele productie periode. Alleen het smoelwerk en interieur verschillen wat, maar ik vind het oude front ook mooi, staat lekker ruig zonder al die blingbling.
Mijn auto heb ik nog niet boven de 43 km gezien. Hij haalt dat wel daadwerkelijk, zelfs aan 100 km/u in EV.