Gordelextender of gordelverlenger voor 2e rij links en rechts

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
Karen
Nieuw forumlid

Gordelextender of gordelverlenger voor 2e rij links en rechts

Bericht door Karen » 27 mar 2025, 17:38

Hallo,
Er passen net 3 autozitjes op de 2e rij van onze Mitsubishi Outlander. Daardoor kunnen we helaas geen gebruik maken van de easy fix. Dat past niet bij 3 zitjes. Nu de kleinkinderen wat ouder worden zitten er 2 in een zitgedeelte met leuning die in de normale autogordel met kind erin vastgezet worden. Dus steeds moeten we bij de gordelklikker zijn. Die zitten erg dicht op de achterbank en je kan nauwelijks je hand tussen de stoeltjes krijgen. Daarom heb ik gordelverlengers gekocht. Het kind in het middelste stoeltje kan ik zo goed bevestigen. Maar de gordelverlengers die te koop zijn passen niet op de linker- en rechterzijde van de 2e rij.
Ik ben bij de Mitsubishi dealer geweest hiervoor. Die beaamde dat en vertelde dat dat was gedaan om zo iemand niet van de foute gordelklikker gebruik te laten maken. Maar helaas wist hij ook geen passende gordelextenders of -verlengers te koop die wel pasten.

Wie weet waar ik deze wel kan kopen, of heeft een of twee sets ter overname?
Maten van de metalen sleuf zijn: lengte 4,3 cm x breedte op het breedste gedeelte 7.5 cm. Op het smalste gedeelte 2.5 cm. De maten van de opening zijn: lengte 2.0 cm x breedte 1 3 cm.

Groetjes, Karen

PedjaBoZ
Forumlid
Model PHEV: III (2019-2025) 2.4

Re: Gordelextender of gordelverlenger voor 2e rij links en rechts

Bericht door PedjaBoZ » 27 mar 2025, 17:45

Ik heb zelf een keer gezocht voor mijn oude auto en heb het niet kunnen vinden. Wat ik later wel hoorde is dat je bij de Volvo wel verlengers kan kopen. Geen idee of dat zo was, we hebben de auto ingeruild voor de outlander en geen behoefte meer aan gehad.
Houd er wel rekening mee dat die verlengers niet voor niets lastig te vinden zijn. 99% kans dat die niet goed zijn gekeurd en bij een ongeluk van alles kan gebeuren.
Kortom, niet doen!

Karen
Nieuw forumlid

Bericht door Karen » 27 mar 2025, 23:44

Bedankt voor je reactie.
Het klopt dat deze verlengers officieel niet mogen, maar een niet vastgemaakt kind of bij een ongeluk niet snel los te krijgen kind lijkt me nog erger ....

trancedrift
Forumlid

Bericht door trancedrift » 31 mar 2025, 15:01

Ze zijn auto en positie specifiek helaas, je kan ze in USA vinden (Seat Belt Extender) dat speciefiek voor de raam-stoelen aan de 2de zitrij van de Outlander werken. Met shipping zal het richting the 100 euro worden, misschine zijn ze ook ergens in Alliaexpress te vinden?

Een andere mogelijkheid zal de gordel montage put te verlengen. staat vast met een M16 moer, kabel heeft ~5cm speling dus een beugel met twee gatten en de gordelklikker hoger plaatsen kan een optie zijn.

Ik heb maar twee kinderen dus ik heb deze probleem niet gehad, maar wel dat de klikker echt moelijk te bereiken zijn, de isofix is veel te veel naar binnen geplaatst. Ik had dus de rechter en de midden bevestiging omgewisseld zodat de rchter iets naar binnen zat, makkelijker te bereiken.

trancedrift
Forumlid

Bericht door trancedrift » 31 mar 2025, 15:05

Trouwens, misschien een tip voor jullie - bol . com, gordelverlenger 2 stuk (lange versie) , prijs 18.99 euro - review nummer 2 - "Passen in onze Mitsubishi ASX" ;) dezelfde model paar reviews later "past niet in Ford Focus" ... conclusie deze versie past wel in Mitsubishi ;)

Misschien gewoon zo door de bol assortiment gaan en kijken of iemand in ASX/Outlander werkend heeft gekregen?

Karen
Nieuw forumlid

Bericht door Karen » 06 apr 2025, 22:57

Bedankt voor je reactie. Ik heb al bij bol com gekeken, daar heb ik de huidige sets vandaan, waarvan er dus 1 past op de klikker van de middelste stoel. Maar nooit aan gedacht naar de reviews te kijken. Ga ik zeker doen.

Plaats reactie