Een “nieuwe” outlander met wat werk.

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
Mgeven

Een “nieuwe” outlander met wat werk.

Bericht door Mgeven » 27 mar 2025, 08:30

Wij hadden 8 jaar geleden een grotere auto nodig vanwege kinderen en ik heb toen voor een kleine €8000 een anderhalf jaar oude ford focus met schade gekocht. €2000 aan onderdelen verder heeft mij deze auto bijna 8 jaar probleemloos vervoert.

Dit zelfde trucje probeer ik te doen met mijn nieuwe Outlander. Ik heb 3 weken geleden een 2021 Phev Spirit Plus met net geen 30.000km gekocht met schade. Ik heb er nu +/- €1300 aan onderdelen in zitten en hoop hem dit weekend hem voor het eerst te kunnen rijden.
Ik heb een zoekopdracht uitstaan voor een nieuwe motorkap en spatbord. En ik hoop dat ik de koplampen self kan repareren want anders ga ik ruim over mijn onderdelen budget heen. Die bi-led krengen zijn duur!

Ik woon net over de grens bij Nieuweschans.

BoW
Sponsor van dit forum

Re: Een “nieuwe” outlander met wat werk.

Bericht door BoW » 27 mar 2025, 21:38

Had je wel bedacht dat (hevige) botsings schade de batterij cellen ook kan hebben beschadigd en beschadigde Lithium cellen dan brandgevaarlijk kunnen worden ? Daarom worden veel batterij auto's ook als total loss beschouwd na een aanrijding afgezien van de ontplooide dure airbags* en carosserie schade. Daarom is een gebruikt batterij pakket kopen waarschijnlijk ook een domme ( en vanuit de verkoper gewetenloze ) actie, die komen meestal van crash auto's.

* De 5 sterren voor botsveiligheid Outlander III heeft echt veel airbags, ook opzij over de hele lengte waar passagiers zitten e.d. Het hele interieur wordt een en al uitgeklapte airbag, kijk maar eens bij botsproeven. Zijn die allemaal nieuw teruggeplaatst ?? Dat moet een kapitaal hebben gekost.

Ik heb niets gelezen over brandende Outlanders ( op 1 vroege versie na, maar dat komt niet meer voor met de latere BMU's ) en als je het instructie boekje mag geloven kun je ook doodgeslagen worden door je laadkabel bij regen/sneeuw bij harde wind en krijg je de airbag in je gezicht als je door een diepe kuil rijdt bij off road rijden..... :lol:

Maar wat voorzichtigheid en een plan hoe uit de auto te komen met een chemisch brandende batterij onder de auto ( waar komen de vlammen uit de metalen bak ? ) kan geen kwaad. En zo'n ruithamer met gordel lossnij mes ook niet.

Plaats reactie