condensor lek?
-
- Nieuw forumlid
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 29 jan 2025, 11:11
- Locatie: Noord Holland
condensor lek?
Goedemiddag ,
ik heb deze week mijn reguliere onderhoudsbeurt ( + inferieur filter & luchtfilter ) laten uitvoeren bij Ursem Barten.
Tijdens de beurt werd er geconstateerd dat de condensor lek was en dat deze t.z.t. vervangen moest worden omdat de airco ook de batterij koelt.
Ik heb zelf geen problemen ondervonden met de airco en deze werkt prima en blaast ijskoude lucht en ontwasemen gaat ook prima.
ik vind 998 euro erg veel geld en vroeg mij af of meer mensen dit hebben gehad ?
kan ik dit bij een aircospecialist laten maken? hebben mensen daar ervaring mee?
helaas is de garantie 31- 01-2025 verlopen.
groet,
ik heb deze week mijn reguliere onderhoudsbeurt ( + inferieur filter & luchtfilter ) laten uitvoeren bij Ursem Barten.
Tijdens de beurt werd er geconstateerd dat de condensor lek was en dat deze t.z.t. vervangen moest worden omdat de airco ook de batterij koelt.
Ik heb zelf geen problemen ondervonden met de airco en deze werkt prima en blaast ijskoude lucht en ontwasemen gaat ook prima.
ik vind 998 euro erg veel geld en vroeg mij af of meer mensen dit hebben gehad ?
kan ik dit bij een aircospecialist laten maken? hebben mensen daar ervaring mee?
helaas is de garantie 31- 01-2025 verlopen.
groet,
Outlander instyle BJ 2021
-
- Forumlid
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 07 jun 2018, 11:52
Re: condensor lek?
Bij mij hebben ze dat ook jarengeleden gezegd, toen de rij accu onder garantie werd vervangen.
Ik vroeg wat de consequenties zijn en dat is inderdaad dat eerst de airco minder goed gaat werken. Toen dacht ik dan wacht ik daarop en jaren verder en alles werkt nog helemaal goed. Nu is.hun verhaal dat er mogelijk zo'n klein gaatje in zit dat het minimaal leeg loopt waarschijnlijk. Wel wat ongeloofwaardig. Overigens hoe kwamen ze erachter dat er een lekkage in zit?
Het schijnt bij de Outlander wel geregeld voor te komen ivm de locatie aldus oudere berichten forum.
Ik vroeg wat de consequenties zijn en dat is inderdaad dat eerst de airco minder goed gaat werken. Toen dacht ik dan wacht ik daarop en jaren verder en alles werkt nog helemaal goed. Nu is.hun verhaal dat er mogelijk zo'n klein gaatje in zit dat het minimaal leeg loopt waarschijnlijk. Wel wat ongeloofwaardig. Overigens hoe kwamen ze erachter dat er een lekkage in zit?
Het schijnt bij de Outlander wel geregeld voor te komen ivm de locatie aldus oudere berichten forum.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle '13
2,3 L/100KM. En in bezit van een Knaus sport 500FDK
2,3 L/100KM. En in bezit van een Knaus sport 500FDK
- JohanvdH
- Forumlid
- Berichten: 482
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
- Locatie: Wageningen
Re: condensor lek?
Vervangen van een lekke condensor kostte mij in 2019 een kleine 600 euro bij de airco specialist.
Was ook bij de beurt door de dealer geconstateerd en ik meen dat die 1200 euro voor de reparatie vroegen.
Was ook bij de beurt door de dealer geconstateerd en ik meen dat die 1200 euro voor de reparatie vroegen.
-
- Forumlid
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 07 jun 2018, 11:52
Re: condensor lek?
In 2021 waren dit de kosten hiervan (bij de mitsubishi garage):
Het vervangen van de condensor met originele onderdelen zit op € 1068,00
We kunnen ook een after-market monteren dat scheelt ongeveer € 300,00 dus dan zal je rond de € 760,00 uitkomen.
Vond beide veel kosten en dus niet gedaan
Het vervangen van de condensor met originele onderdelen zit op € 1068,00
We kunnen ook een after-market monteren dat scheelt ongeveer € 300,00 dus dan zal je rond de € 760,00 uitkomen.
Vond beide veel kosten en dus niet gedaan
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle '13
2,3 L/100KM. En in bezit van een Knaus sport 500FDK
2,3 L/100KM. En in bezit van een Knaus sport 500FDK
- Bmtouring
- Site Admin
- Berichten: 711
- Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
- Locatie: Brummen
- Model PHEV: III (2013-2018) 2.0
Re: condensor lek?
Ooit een plaatje gezien van het koelsysteem. Zat er niet een kleine condensor bij de accu / in het accupakket? Als die lek is dan is dat een hele klus.
Echter, als die lek is dan loopt de condensor van de interieur airco ook leeg want anders is het argument dat je het gaat merken aan de interieur airco onjuist.
Twee gescheiden systemen zou kunnen maar lijkt me sterk: dat zou veel duurder zijn.
Hier zie ik er niks van: link
maar hier weer wel: link
met een klep tussen interieur deel en accudeel.
Normaal gesproken moet je steeds meer bijvullen als er een lek in zit, en koelt het ding steeds iets minder goed tot je het merkt en daarna helemaal niet meer.
Maar volgens dat laatste plaatje krijgt de accu dus altijd koeling en het interieur alleen als je het daar vraagt. echter, ik vraag het zelden voor het interieur en dan zou de accu dus ook nooit gekoeld geweest zijn? Me dunkt dat ie dan wel de accu AC aan zou zetten als dat wel nodig was. En hoe zit dat dan bij laden zonder contact aan, gaat dan de airco aan voor de accu? Nooit meegemaakt, ook niet afgelopen zomer in de hitte.
Interessant om te weten, ik rij zelden met de interieurairco aan, alleen op lange ritten in de hitte. Anders alleen even om te smeren, verder niet.
Echter, als die lek is dan loopt de condensor van de interieur airco ook leeg want anders is het argument dat je het gaat merken aan de interieur airco onjuist.
Twee gescheiden systemen zou kunnen maar lijkt me sterk: dat zou veel duurder zijn.
Hier zie ik er niks van: link
maar hier weer wel: link
met een klep tussen interieur deel en accudeel.
Normaal gesproken moet je steeds meer bijvullen als er een lek in zit, en koelt het ding steeds iets minder goed tot je het merkt en daarna helemaal niet meer.
Maar volgens dat laatste plaatje krijgt de accu dus altijd koeling en het interieur alleen als je het daar vraagt. echter, ik vraag het zelden voor het interieur en dan zou de accu dus ook nooit gekoeld geweest zijn? Me dunkt dat ie dan wel de accu AC aan zou zetten als dat wel nodig was. En hoe zit dat dan bij laden zonder contact aan, gaat dan de airco aan voor de accu? Nooit meegemaakt, ook niet afgelopen zomer in de hitte.
Interessant om te weten, ik rij zelden met de interieurairco aan, alleen op lange ritten in de hitte. Anders alleen even om te smeren, verder niet.
-
- Sponsor van dit forum
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08
- Locatie: Doorn
Re: condensor lek?
Kleine lekages op de condensor zijn lastig te zien, er ontstaat dan een klein vet plekje.
Zit er al detectie vloeistof in dan zie je dat goed met een uv lamp en bijbehorende bril.
Maar Pellios, ik zou meteen naar de garage gaan waar je garantie hebt want 6 dagen te laat, daar gaan ze toch niet moeilijk over doen lijkt me…. …
Tenzij je deze beurt bij een andere garage hebt laten doen.
Wel een leer momentje om voor einde garantie daar een controle te laten doen.
Het is overigens geen probleem om een condensor erin te laten zetten bij een airco specialist.
Of bij de dealer een after markt condensor laten monteren.
En lekke condensors, daar hebben alle merken last van, onerdeel zit tenslotte voorin in de rijwind bij de voorbumper.
Gelukkig beschermd hij wel de belangrijkere motorradiateur.
Eric
Zit er al detectie vloeistof in dan zie je dat goed met een uv lamp en bijbehorende bril.
Maar Pellios, ik zou meteen naar de garage gaan waar je garantie hebt want 6 dagen te laat, daar gaan ze toch niet moeilijk over doen lijkt me…. …
Tenzij je deze beurt bij een andere garage hebt laten doen.
Wel een leer momentje om voor einde garantie daar een controle te laten doen.
Het is overigens geen probleem om een condensor erin te laten zetten bij een airco specialist.
Of bij de dealer een after markt condensor laten monteren.
En lekke condensors, daar hebben alle merken last van, onerdeel zit tenslotte voorin in de rijwind bij de voorbumper.
Gelukkig beschermd hij wel de belangrijkere motorradiateur.
Eric
Sinds april 2025 bezitter van een pearl zwarte outlander phev instyle van 2013 met een 5 jaar oude accu.
Voor mijn werk rijdt ik een VW ID3 en op elektrische OV bussen
Voor mijn werk rijdt ik een VW ID3 en op elektrische OV bussen
-
- Nieuw forumlid
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 29 jan 2025, 11:11
- Locatie: Noord Holland
Re: condensor lek?
Ik ga aankomende week langs een specialist om naar de condensor te laten kijken .RoelUtrecht schreef: ↑05 feb 2025, 16:47Bij mij hebben ze dat ook jarengeleden gezegd, toen de rij accu onder garantie werd vervangen.
Ik vroeg wat de consequenties zijn en dat is inderdaad dat eerst de airco minder goed gaat werken. Toen dacht ik dan wacht ik daarop en jaren verder en alles werkt nog helemaal goed. Nu is.hun verhaal dat er mogelijk zo'n klein gaatje in zit dat het minimaal leeg loopt waarschijnlijk. Wel wat ongeloofwaardig. Overigens hoe kwamen ze erachter dat er een lekkage in zit?
Het schijnt bij de Outlander wel geregeld voor te komen ivm de locatie aldus oudere berichten forum.
Bij mijn vorige auto werd dit ook door de dealer verteld en heb ik nog 6 jaar doorgereden zonder airco problemen .
Ik weet niet hoe ze het geconstateerd hebben.. dame van de werkplaats kon mij dat niet vertellen helaas
Outlander instyle BJ 2021
-
- Nieuw forumlid
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 29 jan 2025, 11:11
- Locatie: Noord Holland
Re: condensor lek?
Ik zat met de zelfde vraag , ik heb bij het laden nooit de airco gehoord ook niet in de zomer .Bmtouring schreef: ↑05 feb 2025, 19:25Ooit een plaatje gezien van het koelsysteem. Zat er niet een kleine condensor bij de accu / in het accupakket? Als die lek is dan is dat een hele klus.
Echter, als die lek is dan loopt de condensor van de interieur airco ook leeg want anders is het argument dat je het gaat merken aan de interieur airco onjuist.
Twee gescheiden systemen zou kunnen maar lijkt me sterk: dat zou veel duurder zijn.
Hier zie ik er niks van: link
maar hier weer wel: link
met een klep tussen interieur deel en accudeel.
Normaal gesproken moet je steeds meer bijvullen als er een lek in zit, en koelt het ding steeds iets minder goed tot je het merkt en daarna helemaal niet meer.
Maar volgens dat laatste plaatje krijgt de accu dus altijd koeling en het interieur alleen als je het daar vraagt. echter, ik vraag het zelden voor het interieur en dan zou de accu dus ook nooit gekoeld geweest zijn? Me dunkt dat ie dan wel de accu AC aan zou zetten als dat wel nodig was. En hoe zit dat dan bij laden zonder contact aan, gaat dan de airco aan voor de accu? Nooit meegemaakt, ook niet afgelopen zomer in de hitte.
Interessant om te weten, ik rij zelden met de interieurairco aan, alleen op lange ritten in de hitte. Anders alleen even om te smeren, verder niet.
Bedankt voor de tips allemaal.
Ik heb offertes opgevraagd en zal dan een keus maken
Outlander instyle BJ 2021
-
- Sponsor van dit forum
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 21 nov 2024, 23:27
- Locatie: Flevoland
Re: condensor lek?
Ik weet niet veel van airco techniek dus hield wijselijk maar mijn mond
maar ik heb wel gelezen dat de airco van een Outlander absoluut goed moet werken, en inderdaad om de koeling bij laden in de warme zomermaanden en waarschijnlijk ook als je een berg afrijd en flink regenereert en daarmee stroom de batterij in perst. Dat schijnt met veel hogere stromen te gaan dan laden aan de kabel.
Werkt de airco niet ( voldoende ) riskeer je uiteraard batterij schade.
Met dwarsdoorsneden en opengewerkte modellen is wel te zien dat de batterij met eigen ventilator waarschijnlijk ook zonder airco wel koelt, maar batterijcellen willen op kamertempratuur blijven wat niet meer lukt als de lucht vlak boven het asfalt ook al 40 graden is.
Ik lees met interresse over die condensor, lijkt dus wel een zwak punt te zijn, maar wel eentje met mogelijk grotere gevolgen. Geen storingslampjes bij te weinig druk koelmiddel of niet willen draaien compressor vanwege te weinig koelmiddel ?

Werkt de airco niet ( voldoende ) riskeer je uiteraard batterij schade.
Met dwarsdoorsneden en opengewerkte modellen is wel te zien dat de batterij met eigen ventilator waarschijnlijk ook zonder airco wel koelt, maar batterijcellen willen op kamertempratuur blijven wat niet meer lukt als de lucht vlak boven het asfalt ook al 40 graden is.
Ik lees met interresse over die condensor, lijkt dus wel een zwak punt te zijn, maar wel eentje met mogelijk grotere gevolgen. Geen storingslampjes bij te weinig druk koelmiddel of niet willen draaien compressor vanwege te weinig koelmiddel ?
- Bmtouring
- Site Admin
- Berichten: 711
- Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
- Locatie: Brummen
- Model PHEV: III (2013-2018) 2.0
Re: condensor lek?
Dat laatste is altijd al een probleem bij airco's: de beste plek om de koelvloeistof weer af te koelen is voorop in de rijwind. Met zoveel mogelijk wind dus zo weinig mogelijk vóór de condensor aan bumper, grille enzo. Maar ja, dan kop je dus ook alles wat er voor de auto in de lucht hangt op het moment van voorbijrijden: de bekende stenen die voor steenslag en sterren zorgen maar ook takjes, eikeltjes, vogeltjes (ja echt) insecten en veel bladeren.
Je kunt er wel een rooster voor zetten, voor sommige modellen op maat bij Ali te koop en dat helpt zeker maar heeft een (theoretisch) nadeel dat de luchtstroom minder is. Ik zeg theoretisch omdat die stroom ook afhankelijk is van rijsnelheid en bij stilstand of langzaam rijden toch al erg weinig is. Dan moet de ventilator het opknappen en werkt het geheel ook met relatief minder verse - koelere - lucht. Koelt ook minder, in de file dan al rijdende.
Daarnaast slijten bochtjes, koppelingen en ringen ook nog eens door leeftijd en stroming en drukverschillen. Vroeger (oude mercedessen) waren ze heftig overgedimensioneerd (zoals veel meer aan die auto's) maar dat is in de loop der jaren geoptimaliseerd. Dan past het ook in kleine auto's maar wordt het ook wat kwetsbaarder.
Maar drukmeting in een draaiend systeem zie je nergens, kan best maar waarschijnlijk te lastig om als hapklare brok te voeren aan een eigenaar. Die snapt alleen een geel of rood lampje. Alle tussenliggende waarden leveren vragen, zorgen, fantasien, ongefundeerde denkpatronen en dus ellende op. Daarom geeft de brandstofvoorraad meter ook geen exacte waarde aan, en de koelvloeistofmeter ook niet, die kent rood, midden en koud. Ook al is het een wijzertje.
Vaak is veel data helemaal niet wenselijk want interpretatie van gegevens en daarnaar handelen wordt ingewikkelder en daar zitten de meeste berijders niet op te wachten, zeker bij outlanders niet.
Maar voor wie wel meer wil weten: de watchdog app en nog wat OBD tooltjes als Torque. Aangezien je er weinig mee kunt veranderen aan parameters is het slechts informatief en dan ben je op enig moment wel uitgespeeld.
Je kunt er wel een rooster voor zetten, voor sommige modellen op maat bij Ali te koop en dat helpt zeker maar heeft een (theoretisch) nadeel dat de luchtstroom minder is. Ik zeg theoretisch omdat die stroom ook afhankelijk is van rijsnelheid en bij stilstand of langzaam rijden toch al erg weinig is. Dan moet de ventilator het opknappen en werkt het geheel ook met relatief minder verse - koelere - lucht. Koelt ook minder, in de file dan al rijdende.
Daarnaast slijten bochtjes, koppelingen en ringen ook nog eens door leeftijd en stroming en drukverschillen. Vroeger (oude mercedessen) waren ze heftig overgedimensioneerd (zoals veel meer aan die auto's) maar dat is in de loop der jaren geoptimaliseerd. Dan past het ook in kleine auto's maar wordt het ook wat kwetsbaarder.
Maar drukmeting in een draaiend systeem zie je nergens, kan best maar waarschijnlijk te lastig om als hapklare brok te voeren aan een eigenaar. Die snapt alleen een geel of rood lampje. Alle tussenliggende waarden leveren vragen, zorgen, fantasien, ongefundeerde denkpatronen en dus ellende op. Daarom geeft de brandstofvoorraad meter ook geen exacte waarde aan, en de koelvloeistofmeter ook niet, die kent rood, midden en koud. Ook al is het een wijzertje.
Vaak is veel data helemaal niet wenselijk want interpretatie van gegevens en daarnaar handelen wordt ingewikkelder en daar zitten de meeste berijders niet op te wachten, zeker bij outlanders niet.
Maar voor wie wel meer wil weten: de watchdog app en nog wat OBD tooltjes als Torque. Aangezien je er weinig mee kunt veranderen aan parameters is het slechts informatief en dan ben je op enig moment wel uitgespeeld.
-
- Sponsor van dit forum
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 21 nov 2024, 23:27
- Locatie: Flevoland
Re: condensor lek?
Bij meerdere autos' die ik had ging de AC compressor niet aan bij te weinig druk koelmiddel.( heb je vaak met oude auto s
) Bescherming omdat dat dure onderdeel anders kapot draait zonder smering. Maar wel eigenlijk altijd zonder storingslpampjes en meldingen, het enige weat je merkt is dat de airco niet gaat werken na knop bedienen. Je zou toch zeggen dat als de compressor niet aan wil bij te weinig druk koelmiddel voordat hij gaat pompen dat hij dat kan meten
Met het doorlezen van het forum met oudere topics kwam ik ook technische tekeningen tegen van het koelsysteem. De airco deelt wel degelijk zijn functie met de batterijpakket koeling. Niet werkende aitrco in interieur is dus ook potentiele batterij schade door te heet wordende batterij cellen.
De dealer was nogal gefocussed op het vervangen van interieur filters. "Zal wel" dacht ik maar na een filmpje over Toyota hybride onderhoud voor DIY snap ik wel waarom : die filters zuiveren de lucht naar de batterij ventialtor ! Zit die verstopt, ook minder koeling. Kan je minder range opleveren maar ook batterij schade. Ik weet (nog) niet waar ze bij de Outlander zijn ( bij Toyotas aan de zijkant van de achterbank ) weet iemand dat wel ?
En wat jij zegt Bmtouring : een gaas ( met relatief grote gaten die alleen grotere/zwaardere steentjes tegen houd ) voor dat element aanbrenge zou toch een boel gedonder moeten voorkomen. Maar als Mitsubishi en andere fabrikanten dat niet doen, moet er wel een reden voor zijn.
Niet te dicht achter zware voertuigen rijden zou kunnen schelen met oppattende steentjes ( ook voor pitten in de voorruit ), maar tegemoetkomend zwaar verkeer kun je niks aan doen.


Met het doorlezen van het forum met oudere topics kwam ik ook technische tekeningen tegen van het koelsysteem. De airco deelt wel degelijk zijn functie met de batterijpakket koeling. Niet werkende aitrco in interieur is dus ook potentiele batterij schade door te heet wordende batterij cellen.
De dealer was nogal gefocussed op het vervangen van interieur filters. "Zal wel" dacht ik maar na een filmpje over Toyota hybride onderhoud voor DIY snap ik wel waarom : die filters zuiveren de lucht naar de batterij ventialtor ! Zit die verstopt, ook minder koeling. Kan je minder range opleveren maar ook batterij schade. Ik weet (nog) niet waar ze bij de Outlander zijn ( bij Toyotas aan de zijkant van de achterbank ) weet iemand dat wel ?
En wat jij zegt Bmtouring : een gaas ( met relatief grote gaten die alleen grotere/zwaardere steentjes tegen houd ) voor dat element aanbrenge zou toch een boel gedonder moeten voorkomen. Maar als Mitsubishi en andere fabrikanten dat niet doen, moet er wel een reden voor zijn.
Niet te dicht achter zware voertuigen rijden zou kunnen schelen met oppattende steentjes ( ook voor pitten in de voorruit ), maar tegemoetkomend zwaar verkeer kun je niks aan doen.
- Bmtouring
- Site Admin
- Berichten: 711
- Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
- Locatie: Brummen
- Model PHEV: III (2013-2018) 2.0
Re: condensor lek?
interieurfilter zit onder je dashboardkastje, de moeite om even open te maken en ook de ventilator na te kijken, er blijven nogal eens (restjes) van bladeren enzo in zitten ondanks de filters.
Nooit een route naar de accu gezien daar, en aangezien onze Outlander een Outlander met andere aandrijving erin gefrunnikt is, geloof ik niet dat ze daar een tunneltje voor hebben gegraven.
Die roosters kan best grof hoor, heb toch al aardige keien gevonden in de lip voor de radiator. Alleen best een geknutsel dus nooit echt tijd voor gemaakt.
Airco van een andere auto was lek, deed al lang niks meer. Nieuwe condensor erop en meteen klaar. NIks gebeurd aan pomp etc. Gelukje wellicht, was er wel blij mee.
Nooit een route naar de accu gezien daar, en aangezien onze Outlander een Outlander met andere aandrijving erin gefrunnikt is, geloof ik niet dat ze daar een tunneltje voor hebben gegraven.
Die roosters kan best grof hoor, heb toch al aardige keien gevonden in de lip voor de radiator. Alleen best een geknutsel dus nooit echt tijd voor gemaakt.
Airco van een andere auto was lek, deed al lang niks meer. Nieuwe condensor erop en meteen klaar. NIks gebeurd aan pomp etc. Gelukje wellicht, was er wel blij mee.
-
- Sponsor van dit forum
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08
- Locatie: Doorn
Re: condensor lek?
Onder een bepaalde druk slaat de pomp niet meer aan om deze tegen schade te beschermen.
Dat wordt gemeten door een lage druksensor.
Het systeem kent ook een hoge druk sensor, slaat dan af boven de 29 bar.
Werkdruk goede airco is ongeveer 14 bar.
Je leest soms dat er bij laden een ventilator geluid te horen is maar weet niet meer of het buitentemperatuur gerelateerd is.
Bij afremmen op de e-motoren genereer je ongeveer 50kw.
Ga dat maar eens meten in B5 en trap voorzichtig opbouwend op je remoedaal.
Bij de e-golf en ID3 zag je dat de teruglevering verder opliep.
Eric
Eric
Dat wordt gemeten door een lage druksensor.
Het systeem kent ook een hoge druk sensor, slaat dan af boven de 29 bar.
Werkdruk goede airco is ongeveer 14 bar.
Je leest soms dat er bij laden een ventilator geluid te horen is maar weet niet meer of het buitentemperatuur gerelateerd is.
Bij afremmen op de e-motoren genereer je ongeveer 50kw.
Ga dat maar eens meten in B5 en trap voorzichtig opbouwend op je remoedaal.
Bij de e-golf en ID3 zag je dat de teruglevering verder opliep.
Eric
Eric
Sinds april 2025 bezitter van een pearl zwarte outlander phev instyle van 2013 met een 5 jaar oude accu.
Voor mijn werk rijdt ik een VW ID3 en op elektrische OV bussen
Voor mijn werk rijdt ik een VW ID3 en op elektrische OV bussen
-
- Forumlid
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 08 jan 2019, 09:03
Re: condensor lek?
Bij mij was een condensor lek als onderdeel van de verlengde garantie gerepareerd vorig jaar. Het echter een piep kleine lekje bij de voer pijp naar de condensor op een verbinding, bij een sluitring. Volgens de dealer kwam vaak voor, daarom hadden ze überhaupt naar gezocht.
-
- Sponsor van dit forum
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08
- Locatie: Doorn
Re: condensor lek?
Dus een nieuw o-ringetje en hij was weer luchtdicht.
Eric
Eric
Sinds april 2025 bezitter van een pearl zwarte outlander phev instyle van 2013 met een 5 jaar oude accu.
Voor mijn werk rijdt ik een VW ID3 en op elektrische OV bussen
Voor mijn werk rijdt ik een VW ID3 en op elektrische OV bussen
-
- Forumlid
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 08 jan 2019, 09:03
Re: condensor lek?
Jep, wel paar honderd euro rekening naar Mitsubishi voor de werk.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:27
Re: condensor lek?
Vorig jaar voor 3e keer airco vervangen vanwege steenslag nu met gaas ervoor.
Vandaag 30 graden weer kapotte airco
Vandaag 30 graden weer kapotte airco
-
- Forumlid
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 07 jun 2018, 11:52
Re: condensor lek?
Oei dat is balen.. wel bijzonder dat er voor de derde keer al iets mee aan de hand is..Hebben ze een idee hoe dat kan?
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle '13
2,3 L/100KM. En in bezit van een Knaus sport 500FDK
2,3 L/100KM. En in bezit van een Knaus sport 500FDK
-
- Sponsor van dit forum
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08
- Locatie: Doorn
Re: condensor lek?
Mischien een leiding die onder spanning zit.
Eric
Eric
Sinds april 2025 bezitter van een pearl zwarte outlander phev instyle van 2013 met een 5 jaar oude accu.
Voor mijn werk rijdt ik een VW ID3 en op elektrische OV bussen
Voor mijn werk rijdt ik een VW ID3 en op elektrische OV bussen