phev laad niet op

Laders, kabels, lolo's en nog veel meer om je PHEV op te laden
Plaats reactie
leootten
Nieuw forumlid

phev laad niet op

Bericht door leootten » 03 dec 2024, 14:23

Hedenochtend laadkabel aangesloten op het stopcontact in de tuin. Na een uur of drie dacht ik weg te rijden met een volledig opgeladen auto. Helaas, er was niets gebeurd. Lampje Power was groen en lampje Fault brandde rood en lampje charging brandde niet. IK heb vervolgens geprobeerd de kabel heen en weer te bewegen om te ontdekken of er een kabelbreuk is. Dit veranderde niets.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is met de oplader?

Bmtouring
Site Admin
Model PHEV: III (2013-2018) 2.0

Re: phev laad niet op

Bericht door Bmtouring » 03 dec 2024, 17:30

Kabelbreuk met alleen wiebelen vinden zou kunnen dat dat niet werkt. Stekker uit de muur en weer erin, en dan probeert het ding weer te laden.

Stekkers auto zijde droog?

Als het elke keer na insteken in de muur meteen rood brandt of kort na in de auto steken dan is de lader inderdaad stuk.

Openmaken (staan filmpjes op youtube) is dan nodig om te kijken of het de kabel is. Zo ja dan inkorten en opnieuw monteren. liefst met kabelschoenen want er gaat wel een tijdje 10A doorheen, dus niet te makkelijk beetje vastschroeven, alle aders moeten meedoen.

Als je 'm altijd in de tuin hebt hangen zul je ook wat zorgvuldig moeten zijn met terug inelkaar steken je verbreekt namelijk enige waterdichtheid bij het openen. Zelf heb ik 'm in de garage hangen met een snoer onder de deur door naar de auto, dan hangt ie droog. Met een kap/zak of kastje kun je dat ook in de tuin, beetje wegwerken.

Auto zijde stekker kan ook stuk maar lees ik minder over, de kabelbreuk is een bekender fenomeen.

leootten
Nieuw forumlid

Bericht door leootten » 06 dec 2024, 13:11

bedankt voor je reactie. Ik ga ermee aan de gang.

leootten
Nieuw forumlid

Bericht door leootten » 06 dec 2024, 16:05

IK heb de kabel een stukje ingekort en weer bevestigd. Werkt weer als vanouds .

Plaats reactie