Goedemiddag allemaal,
Ik heb mijzelf net aangemeld en heb (uiteraard) gelijk een paar vragen. Maar eerst even voorstellen, vind ik altijd netjes. Ik ben Paul Jager, 44 jaar en wonend in het mooie Haren, net onder Groningen. Ik was al eerder aan het kijken naar een Outlander PHEV, maar door het verdwijnende voordeel m.b.t. de wegenbelasting hier even weer vanaf gestapt. Nu toch bijna over de streep vanwege de mogelijke aanschaf van een 2013 Outlander PHEV met zo'n 184.000km op de teller. Daarover heb ik een paar vragen, onder andere over het gebruik en de diverse standen en mogelijkheden voor aandrijving, zie het algemene PHEV topic.
Wij rijden nu een Hyundai IX35 en die is zeker niet slecht, maar ik vind de wegligging niet top. Hij heeft veel last van zijwaarts bewegen als gevolg van de wind en wellicht de combinatie van banden en carrosserie. Daarnaast valt de bagageruimte toch elke vakantie of elk weekendje weg weer wat tegen en dus zoek ik al enige tijd naar een alternatief. Nu zouden wij eigenlijk natuurlijk te laat op het hybride treintje stappen, ware het niet dat hybride rijden alsnog natuurlijk prima kan. Alleen zou je denk ik m.b.t. de aankomende 100% wegenbelasting vanaf 2026 wel goed vooraf naar je beoogde gebruik moeten kijken. Wij rijden veel kortere stukken, zowel naar het werk alsook naar sport en de winkel. Het huidige bereik is ongeveer 20-25km met de Outlander en dat zou betekenen dat we behoorlijk veel van onze ritjes toch noch elektrisch kunnen rijden en thuis op de zonnepanelen weer opladen.
Mvg, Paul.
Goedemiddag allemaal
-
- Forumlid
Goedemiddag allemaal
Bijna: Outlander PHEV Instyle 2013 & Colt 1.3 ClearTec 2010
- Zweitse
- Forumlid
Re: Goedemiddag allemaal
Welkom op het forum Paul,
Ik zou mij niet zo druk maken om de wegenbelasting.
Het grote voordeel van deze auto is zoals je zelf al omschrijft. Korte ritten nagenoeg gratis. Als je zelf zonnepanelen hebt.
Veel geluk met je mogelijke nieuwe aanschaf.
Groet Zweitse
Ik zou mij niet zo druk maken om de wegenbelasting.
Het grote voordeel van deze auto is zoals je zelf al omschrijft. Korte ritten nagenoeg gratis. Als je zelf zonnepanelen hebt.
Veel geluk met je mogelijke nieuwe aanschaf.
Groet Zweitse