rammeltjes vanuit achterbank

Alles met betrekking tot het interieur van je PHEV
Plaats reactie
Besouwke
Forumlid

rammeltjes vanuit achterbank

Bericht door Besouwke » 23 mei 2024, 09:55

Hey!

Ik heb een Outlander 2020 en net zoals mijn vorige uit 2013 rammelt er van alles. Als ik over een weg rijdt die wat minder vlak is rammelt er wat in /bij de achterbank. Ik kom er maar niet achter wat het is. Heeft er iemand hier ervaring mee en evt achterhaald waar het vandaan komt?

Bmtouring
Site Admin
Model PHEV: III (2013-2018) 2.0

Re: rammetjes vanuit achterbank

Bericht door Bmtouring » 23 mei 2024, 14:06

De middenarmsteun is bij mij een rammelaar, en de riemen ook - tegen de zijkanten loshangend (zitten wel klemmetjes voor) en soms als er een slot onder de bank geklapt zit maar dat klemt meestal stevig genoeg. Riem van de middenpositie in het plafond komt ook vaak los, maar rammelt dan toch weer niet.

Riem van de bijrijder klappert ook tegen het plastic van de deurpost, die klik ik dan maar in het slot.

Dashboard (tellerbak) wil ook wel eens wat resoneren, dat komt en gaat.

Besouwke
Forumlid

Re: rammetjes vanuit achterbank

Bericht door Besouwke » 23 mei 2024, 15:15

Ik heb verschillende stand geprobeerd. ook tape geplakt op de ijzeren bogen van de isofix. dit hielp ook een beetje.
Ik had mijn oude phev helemaal uit elkaar geschroefd vanaf de kofferbak en de banken eruit gehaald om het zand van de vorige eigenaar te verwijderen. zaten behoorlijk wat bouten niet helemaal vast. Denk dat ik maar weer eens wat ga hobbyen.. jammer dat het zon rammelbakken zijn, voor de rest fijne auto. Op mijn voorstoel zit ook wat speling, bij mijn oude was dit een terugroepactie, van de nieuwere weet ik dat niet.

Bmtouring
Site Admin
Model PHEV: III (2013-2018) 2.0

Re: rammeltjes vanuit achterbank

Bericht door Bmtouring » 23 mei 2024, 16:15

Mijn laatste BMW, een X5 V8 met allerlei toeters en bellen rammelde niet alleen, die kraakte ook nog eens overal in het interieur!

In dat opzicht is de Outlander voor mij rustiger. Bandengeluid is hard maar verder valt het mee.

NoAcars
Forumlid

Re: rammeltjes vanuit achterbank

Bericht door NoAcars » 23 mei 2024, 21:48

Hmm, geen rammeltjes hier. Allerhande andere issues, maar die rammeltjes herken ik niet. Het invetten van de stabilisatorstang rubbers hebben wel hun werk gedaan tegen allerhande kraakjes.
Een kale PHEV MY16

Plaats reactie