Nieuwkomer in de Outlander-clan
- eddam
- Forumlid
Nieuwkomer in de Outlander-clan
Ik zal me even voorstellen:
Ik ben Ed, en rij nu mijn 5de Mitsubishi, een zilvergrijze Instyle uit december 2013.
Hiervoor heb ik echter 2 Priussen gereden,tot volle tevredenheid, maar nu tegen een Outlander aangelopen waar ik niet omheen kon en wilde.
Blijft toch een beetje een jongensdroom.
Ik ben echter wel benieuwd of ik het verbruik van de Priussen enigzins kan gaan benaderen,want de fabrieksopgave van 1 op 59 klinkt wel heel erg euforisch....
Verder ben ik gevallen voor de uitstraling en uitrusting,en het soepele rijgedrag.
Hopelijk gaan we er vele veilige en leuke kilometers mee beleven,en er de blits mee maken in Spanje...
Ik ben Ed, en rij nu mijn 5de Mitsubishi, een zilvergrijze Instyle uit december 2013.
Hiervoor heb ik echter 2 Priussen gereden,tot volle tevredenheid, maar nu tegen een Outlander aangelopen waar ik niet omheen kon en wilde.
Ik ben echter wel benieuwd of ik het verbruik van de Priussen enigzins kan gaan benaderen,want de fabrieksopgave van 1 op 59 klinkt wel heel erg euforisch....
Verder ben ik gevallen voor de uitstraling en uitrusting,en het soepele rijgedrag.
Hopelijk gaan we er vele veilige en leuke kilometers mee beleven,en er de blits mee maken in Spanje...
Na twee Priussen, Prientje en Juultje, nu in een grijze Instyle met de koosnaam Beaker, naar de piepende Muppet,geinspireerd op het welkomstconcert bij binnenkomst...
- JohanvdH
- Forumlid
Re: Nieuwkomer in de Outlander-clan
Welkom!
Als je veel lokale ritten maakt en regelmatig stekkert kom je qua benzineverbruik lager uit dan de Prius (dat kom ik ook).
Als je veel lokale ritten maakt en regelmatig stekkert kom je qua benzineverbruik lager uit dan de Prius (dat kom ik ook).
-
- Forumlid
Welkom op het forum!
Als je een beetje je best doet om de Outlander te doorgronden, dan weet ik wel zeker dat je goedkoper zal gaan rijden dan met de Prius.
Stekkeren waar het kan, goed anticiperen op het verkeer en gewoon niet al te hard rijden.
Het is en blijft een zware SUV. Ik rij normaal gesproken max. 110-120km/u op de snelweg, met harder rijden stijgt het verbruik flink. (logisch toch!)
Ik rij erg veel in de regio volledig EV, mijn gemiddelde benzineverbruik was afgelopen jaar 1:37.
Als je een beetje je best doet om de Outlander te doorgronden, dan weet ik wel zeker dat je goedkoper zal gaan rijden dan met de Prius.
Stekkeren waar het kan, goed anticiperen op het verkeer en gewoon niet al te hard rijden.
Het is en blijft een zware SUV. Ik rij normaal gesproken max. 110-120km/u op de snelweg, met harder rijden stijgt het verbruik flink. (logisch toch!)
Ik rij erg veel in de regio volledig EV, mijn gemiddelde benzineverbruik was afgelopen jaar 1:37.
Mits Outlander PHEV Executive X-line 2015.(niet meer!) Volvo XC40 Recharge EV MY23
-
- Forumlid
Welkom hier! Ik heb nu ook voor het eerst een Outlander en net voor het eerst getankt. Ik scoorde een nette 1 op 18, wat voor een auto van 1800kg volgens mij een hele nette score is. Heb er twee langere ritten tussen zitten waarbij je dan toch veel op de brandstofmotor rijdt. Als je veel stekkert en behouden rijdt, dan is rond de 1 op 25 volgens mij heel haalbaar.
Maar boven alles: veel plezier met de auto!
Maar boven alles: veel plezier met de auto!
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ Ruby Black 2015
-
- Forumlid
Welkom op dit forum! En inderdaad: als je systematisch "stekkert" kan je, zeker bij lokaal en regionaal gebruik, akelig zuinig rijden.Maak er een sport van!eddam schreef: ↑05 mar 2020, 10:28Ik zal me even voorstellen:
Mitsubishi Outlander PHEV instyle X-line 2015.
- eddam
- Forumlid
Dank jullie....
Ik rijd elke dag een kleine 45 km naar mijn werk, via 80 km wegen en een stuk A15/A4/A20.
Ik ben nu zover dat ik,als ik eenmaal op de snelweg ziut, overschakel op Charge, en zodra ik de 80 km zone bij Rotterdam inkom, weer op electra stap.
Eens kijken wat me dat per maand gaat opbrengen.
Met de Prius reed ik met gemak 1 op 20, dus ik ben heel benieuwd.
Wat het comfort betreft mag ik niet klagen,maar we doen het uiteindelijk toch met een fiancieel doel voor ogen, zie hij, Hollands als hij was...
We blijven spelen en uitproberen om de draai te vinden..
Ik rijd elke dag een kleine 45 km naar mijn werk, via 80 km wegen en een stuk A15/A4/A20.
Ik ben nu zover dat ik,als ik eenmaal op de snelweg ziut, overschakel op Charge, en zodra ik de 80 km zone bij Rotterdam inkom, weer op electra stap.
Eens kijken wat me dat per maand gaat opbrengen.
Met de Prius reed ik met gemak 1 op 20, dus ik ben heel benieuwd.
Wat het comfort betreft mag ik niet klagen,maar we doen het uiteindelijk toch met een fiancieel doel voor ogen, zie hij, Hollands als hij was...
We blijven spelen en uitproberen om de draai te vinden..
Na twee Priussen, Prientje en Juultje, nu in een grijze Instyle met de koosnaam Beaker, naar de piepende Muppet,geinspireerd op het welkomstconcert bij binnenkomst...
- eddam
- Forumlid
Ik vind het toch nog een hele rekensom...
Je moet tenslotte wel zien uit te vinden hoelang je op benzine hebt gereden,en er dan ook nog de stekkerkosten bijrekenen.
Zal rekenkundig ook nog een leuke uitdaging gaan worden...
Tenzij dit in de bc terug te vinden is,maar zover ben ik nog niet in de manual gevorderd.
Ben vooral benieuwd wat hij straks op de Peage gaat doen op de lange rit..
- JohanvdH
- Forumlid
Wij rijden een model 2013 en komen zonder accu op 7-8 liter per 100km bij redelijk doorrijden (105-125km/h op de teller) tijdens onze vakantie in Engeland (totaal 3200km)eddam schreef: ↑11 mar 2020, 15:25Ik vind het toch nog een hele rekensom...
Je moet tenslotte wel zien uit te vinden hoelang je op benzine hebt gereden,en er dan ook nog de stekkerkosten bijrekenen.
Zal rekenkundig ook nog een leuke uitdaging gaan worden...
Tenzij dit in de bc terug te vinden is,maar zover ben ik nog niet in de manual gevorderd.
Ben vooral benieuwd wat hij straks op de Peage gaat doen op de lange rit..
Als we in NL strak 105km/h op de cruise control rijden is het verbruik zonder accu 6,5 - 7,5 liter per 100km (zonder gebruik van de accu)
We rijden door het jaar heen de helft van de afstand die we rijden op stroom en komen dan totaal op 3,5 liter per 100km (+ de stroom die we laden uiteraard).
- eddam
- Forumlid
En we zijn weer om....
De toch teleurstellende cijfers (1 op 12 naar Spanje maakt je niet vrolijk) alsook wat minpuntjes op andere vlakken (harde plekken in de bijrijdersstoel om er maar een te noemen) hebben ons toch weer terug in de armen van de Prius gestuurd.
Het PHEV avontuur was kort, maar niet helemaal vervelend...
De auto reed best comfortabel en de geluidsinstallatie was heel indrukwekkend,
Alles bij elkaar toch niet voldoende om met een literprijs die hard naar de 3 euro gaat in Beaker te blijven rijden....
We wensen jullie al het goede, en uiteraard veel rijplezier !!
De toch teleurstellende cijfers (1 op 12 naar Spanje maakt je niet vrolijk) alsook wat minpuntjes op andere vlakken (harde plekken in de bijrijdersstoel om er maar een te noemen) hebben ons toch weer terug in de armen van de Prius gestuurd.
Het PHEV avontuur was kort, maar niet helemaal vervelend...
De auto reed best comfortabel en de geluidsinstallatie was heel indrukwekkend,
Alles bij elkaar toch niet voldoende om met een literprijs die hard naar de 3 euro gaat in Beaker te blijven rijden....
We wensen jullie al het goede, en uiteraard veel rijplezier !!