Voorstellen Nieuwe Outlander PHEV rijder

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
Schot241
Nieuw forumlid

Voorstellen Nieuwe Outlander PHEV rijder

Bericht door Schot241 » 11 okt 2021, 21:19

Hoi allemaal,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een Mitsubishi Outlander PHEV. mijn voorkeur gaat uit naar een model vanaf 2015 en in de witte kleur.
Ik lees verschillende dingen over de capaciteit van de accu, kan ik deze laten meten? wat is een normale waarde bij de volgende auto? en wat kan ik er nog mee? kan ik dit alleen laten testen door de dealer?

ik heb momenteel 1 mooie gezien welke ik interresant vind, deze is van dec 2015, instyle + km stand 120.000 (nap)
hier de advertentie:

https://www.autofirst-molenvliet.nl/occ ... g-garantie

Zijn er nog andere dingen waar jullie kenners van zeggen let daar even op!

Ik heb momenteel een Audi Q5 van 2009 waar ik echt wel tevreden mee ben, maar deze zuipt behoorlijk en is flink duur in het onderhoud, het elektrisch rijden soreekt me erg aan en ben dan ook benieuwd hoe zuinig ik gecobineerd kan gaan rijden!||

ik hoop snel een mooi exemplaar te kunnen aanschaffen!

groet

JohanvdH
Forumlid

Re: Voorstellen Nieuwe Outlander PHEV rijder

Bericht door JohanvdH » 11 okt 2021, 22:36

Welkom op dit forum!

Voor het meten van de staat van de accu zie https://phevwatchdog.net/
(al zou ik verwachten dat voor de stevige vraagprijs er wel een mooi capaciteitsrapport bij zou mogen zitten)
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018 en verkocht in 2024)
Afbeelding

Schot241
Nieuw forumlid

Bericht door Schot241 » 11 okt 2021, 22:45

Bedankt voor je bericht!

Ik vind de vraagprijs ook stevig, maar er staan er momenteel ook niet zo veel te koop. En al helemaal geen witte. Dan nog niet eens gekeken naar de uitvoering en opties.

Ik denk dat ze het afgelopen jaar onwijs in prijs zijn gestegen. Helaas voor mij!

JohanvdH
Forumlid

Bericht door JohanvdH » 11 okt 2021, 22:48

Klopt die prijsstijging zie ik nu ook.
Succes met de zoektocht naar de juiste auto!
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018 en verkocht in 2024)
Afbeelding

rcrnow
Nieuw forumlid

Bericht door rcrnow » 12 okt 2021, 15:42

Ik heb een dezelfde PHEV + 2015 in februari 2021 gekocht voor €19500 zonder garantie. Zie mijn "even voorstellen rcrnow » 18 feb 2021, 16:21".
Maar merk nu dat mijn accu niet meer is zoals bij aanschaf. Ineens zit ik qua km. net boven de 26 km range. met airco aan etc. Zonder airco krijg ik er nog wel een 36 tot 39 uit. Maar niet meer boven de 40 km. Misschien dat nu de nacht kou invloed heeft. Ik heb van maart tot nu circa 7000 km mee gereden en sta nu op 114000 km. Al met al zeer tevreden veel luxe en rijplezier. De winst die deze auto heeft is dat je een ruime comfortabele SUV rijdt die maar €47 wegenbelasting kost, tot 2025 deze helft nog tot 2026 nog maar een kwart kortijg. Mijn verbruik met gemak 1 op 15 tot 16 als ik puur benzine rijdt. Korte stukken naar en retour werk circa 35 heen en weer dus, zit ik op 1 op 20 a 22, Voor een auto met dit gewicht goed te doen. Aanschaf zeker doen als je echt gaat voor de ruimte en luxe. Deze Outlanders PHEV zijn ook zeer betrouwbaar, dus daar ligt het niet aan. Aangezien ook de volledig elektrische auto's het volle pond moeten betalen aan wegenbelasting na 2026 denk ik toch dat er wat gaat veranderen dan. Want dan blijven alle EV en PHEV staan en is men wat milieu betreft niets opgeschoten. Zou ik deze weer kopen... zeker weten...

Schot241
Nieuw forumlid

Bericht door Schot241 » 12 okt 2021, 21:35

Klinkt goed!

Ja het accupakket zal ongetwijfeld minder worden. Dat is niet anders. Bij jou gaat het best snel
Idd hopelijk niet veel minder vanaf nu. Precies de redenen die je noemt zijn voor mij de redenen dat ik kies voor de outlander. Grote suv lage wegenbelasting best wel
Luxe en lekker veel ruimte.

Zo te horen is jouw gemiddelde verbruik ook
Top!

Bedankt voor je uitgebreide reactie !

Ik en vandaag wezen kijken bij de PHEV van Molenvliet auto’s in Zwijndrecht. Het is een super nette complete wagen. Ik denk dat ik deze ga aanschaffen!

Plaats reactie