Even voorstellen: Rob
-
- Forumlid
Even voorstellen: Rob
Met een nieuwe 2e hands PHEV van december 2015. Meest kale versie volgens mij die er is. Maar omdat ik er weinig km’s mee zal maken, maakt al die luxe me niet zoveel uit. Meteen na ophalen er 2 weken mee op vakantie geweest. Surfplank op het dak (via mp een set originele dakdragers aangeschaft), campingbox op de trekhaak. Franse camping kon 20A aan op de kampeerplek, dus ik kon hem fijn elke dag opladen. Accu capaciteit 28,1Ah. Met 128000 op de teller zal het net niet lukken om het pakket onder garantie te vervangen. Daar moet ik nog even een trucje voor verzinnen. Maar de auto rijdt super verder. Ik heb de 16” velgen eronder en je merkt de hoge wang van de banden heel goed. Ik kom van een Laguna II met 17” en lage wang. De outlander danst een beetje, bijna tegen zwabberen aan (net als mijn classic Jaguar XJ6). Winterbandenset via mp gevonden (dwz setje aluvelgen met zomerbanden erop), maar twijfel of ik niet liever eerst de 18” wil proberen. Aan de andere kant…ik rij er niet veel mee (zal meer de zomer en wintervakanties worden en in het weekend alleen de elektrische ritjes naar de super). Ik ben blij met het forum. Heb in de vakantie veel tips en tricks gelezen.
Een kale PHEV MY16
-
- Forumlid
Re: Even voorstellen: Rob
Dankzij dit forum heb ik bij aanschaf bij de dealer meteen een capaciteitstest laten uitvoeren. Vandaar de 28,1 Ah. Met het mooie weer na vol opladen geeft ie 40km aan. Veel beter dan verwacht. Omdat het het 2016 model is, heb ik vast een net iets beter accupakket dan het eerste model. Ik vrees dat ik net niet aan die grenswaarden voor de garantie ga komen bij verder normaal gebruik. Vandaar dat ik op zoek ben naar manieren om het wat sneller te laten degraderen.
Ik laat de airco standaard op auto staan. Als dat betekent dat ie moet gaan koelen, dan zij het zo. Als dat betekent dat iegaat verwarmen, dan zij het maar zo. Ik heb in een auto al eens lekke airco leidingen gehad vanwege te weinig airco gebruik (pakkingen die dan gaan uitdrogen). Dat vervangen kostte ruimschoots méér dan het meerverbruik over de jaren. Dat laat ik me niet nog eens gebeuren.
Verder rijdt ie bij 125km volbeladen achterbak en campingkist op de haak en een plank bovenop a 8,7 ltr per 100km. Not bad
Ik laat de airco standaard op auto staan. Als dat betekent dat ie moet gaan koelen, dan zij het zo. Als dat betekent dat iegaat verwarmen, dan zij het maar zo. Ik heb in een auto al eens lekke airco leidingen gehad vanwege te weinig airco gebruik (pakkingen die dan gaan uitdrogen). Dat vervangen kostte ruimschoots méér dan het meerverbruik over de jaren. Dat laat ik me niet nog eens gebeuren.
Verder rijdt ie bij 125km volbeladen achterbak en campingkist op de haak en een plank bovenop a 8,7 ltr per 100km. Not bad
Een kale PHEV MY16