Hij heeft ook een Cobra alarm (type 4627).
Vandaag was ik wat aan het klussen in de achterbak, oa ook om te kijken waar de pieper van de achterklep zit

Na een half uurtje klussen besloot ik om de auto te starten. Nou, dat wilde dus niet... ik kreeg geen "Ready" melding.
Kreeg wél allerlei foutmeldingen achter mekaar:
EV system service required, ACC system service required, FCM, Brake not working, etc etc. Nogal intimiderend. Maar aan de andere kant: als je zóveel foutmeldingen krijgt dan weet je dat er wat anders aan de hand is... De auto wilde uiteraard niet gaan rijden.
Ik dacht: ff een "reset". Dus: de hele boel uitdoen, uit de auto, auto op slot. Auto openen, en dan proberen te starten. Ging niet, ik kreeg dezelfde foutmeldingen en ik kreeg weer geen Ready. Nog een paar keer geprobeerd: niets. Ook de achterklep ging niet meer automatisch open: ik kreeg drie piepjes, duidelijk om aan te geven: "ikke doe het ff niet

Toen de andere sleutelset, met een andere Drivercard (voor het Cobra alarm) geprobeerd: geen verandering, zelfde resultaat, zelfde foutmeldingen.
Hmmm ... toen begon ik het toch wel een beetje benauwd te krijgen

Voordat iemand zegt: batterijtjes vervangen van sleutel en Drivercard: dat heb ik juist eergisteren gedaan. En sindsdien heb ik een aantal keren zonder problemen gereden.
Vervolgens heb ik op internet wat gezocht maar niet echt iets gevonden. Na een uurtje ofzo stond ik op het punt om de Mitsubishi Mobiliteitsservice te bellen maar ik dacht ik probeer het nog één keer. En voilá: toen werkte alles gelukkig weer

Sindsdien meerdere rondjes gereden en gestart en gestopt: alles werkt weer normaal.
Heeft iemand ditzelfde probleem weleens gehad?
Moet ik me zorgen maken of is dit iets wat weleens kan gebeuren met het Cobra alarm? Bv omdat hij de Drivercard even niet "zag" ? Of lag het aan het klussen in de achterbak terwijl de auto niet aan stond (lijkt me onwaarschijnlijk ).
En nu ging het "spontaan" goed na "een tijdje" wachten. Is er een andere manier om de boel te resetten, als je niet de tijd hebt (zoals ik vandaag, lang leve de vakantie

Nou, ik hoor graag als jullie vergelijkbare ervaringen hebben gehad.
groeten, Herman