Hulp bij androïde radio aansluiten

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
Moarman

Hulp bij androïde radio aansluiten

Bericht door Moarman » 15 jun 2021, 13:54

Beste mensen,

Onlangs heb ik een Android touchscreen aangeschaft om zelf te installeren. Ik had eerst een Rockford maar heb nu 1tje van AliExpress. Helaas ben ik een beetje stom geweest en heb ik de ISO stekker doorgeknipt en de kabels eruit getrokken. Hierdoor weet ik niet meer hoe ik de verschillende kleuren kabels met elkaar moet verbinden. Ik ben eruit gekomen met alle kabels behalve de speakers. Heeft iemand misschien een tip hoe ik erachter kan komen welke kleur speaker kabels v d auto overeenkomen met de speaker kabels v d touchscreen?

Hartelijke groeten.

Bmtouring
Site Admin
Model PHEV: III (2013-2018) 2.0

Re: Hulp bij androïde radio aansluiten

Bericht door Bmtouring » 15 jun 2021, 21:22

iso uit je auto geknipt of van de AliRadio?

speaker kabels zijn normaal gesproken in setjes gekleurd. dus bijv. groen met wit en groen voor 1 speaker.

Sluit zo'n combinatie aan op je radio en zet die aan. hoor je vanzelf welke het is. geen kortsluiting maken.

Ompinnen naar de juiste plek door fader/balance te gebruiken als je niet weet welke pin van de radio naar welke speaker moet. maar dat staat er vast wel ergens op of bij. En anders kun je de ISO posities opzoeken.

plus en min per speaker maakt uit: allemaal op dezelfde manier aansluiten. Liefst de plus ook echt als plus aan laten komen bij de speaker. Hele kleur en kleur met streep zie je in de radio stekker ook wel terug denk ik. Verkeerd om gaat niet stuk maar klinkt minder tot niet goed omdat ze elkaar tegenwerken als ze niet allemaal gelijk de plus en de min op dezelfde plek hebben. En als er nog ergens een sub bij aangesloten zit zal die ook niet lekker samenwerken met de rest.

Een kabelpaar van 1 speaker vinden kun je ook doen met een 9 volt blokbatterijtje: als je een paar te pakken hebt dan hoor je wat gekraak.

Moarman

Re: Hulp bij androïde radio aansluiten

Bericht door Moarman » 15 jun 2021, 22:16

iso uit je auto geknipt :oops:

Plaats reactie