Even netjes voorstellen

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
024PHEV
Nieuw forumlid

Even netjes voorstellen

Bericht door 024PHEV » 09 okt 2020, 12:21

Hallo, ik zal me even netjes voorstellen.

Mijn naam is Rudi en ik ben samen met mijn vrouw opzoek naar onze eerste Outlander PHEV. Belangrijkste reden is dat er een rolstoel in moet passen en zelf ben ik zeer te spreken over het hybride systeem. Zo'n 12 jaar geleden heb ik een Prius lease auto gehad en die beviel me prima. De auto wordt veel op korte ritten ingezet. Twee keer per week zal ik voor mijn werk een afstand afleggen van 75km enkele reis. Gelukkig kan ik op mijn werk de auto weer aan een laadpaal zetten.

We zijn aan het kijken naar een model uit 2015. Hierdoor ontstaat automatisch de keuze of het model van 2016 (eind 2015) of het model tot eind 2015 wordt. Prijsverschil tussen beide modellen is wel aanwezig.

Nu heb ik de afgelopen weken dit forum redelijk doorgelezen maar ik zit nog met een aantal vragen. Ik hoop dat jullie hier tijd voor uit willen trekken:
- waar moeten wij opletten bij de aanschaf van een Outlander PHEV (hoe bepaal je de conditie van de accu, bij welke km stand dient de distributieriem vervangen te zijn (toch wel een dure reparatie), en andere zaken waar we even op moeten letten?)
- tegen welke "problemen" zijn jullie aangelopen bij/na de aanschaf van een tweede hands PHEV.

Ik hoor graag van jullie en zal zeker vertellen wanneer we een PHEV hebben aangeschaft.

JohanvdH
Forumlid

Re: Even netjes voorstellen

Bericht door JohanvdH » 09 okt 2020, 19:32

Welkom op het forum!

Zover ik weet heeft de Outlander PHEV geen distributieriem maar een ketting, dus onderhoudsvrij.
Het vervangen van het brandstoffilter dient bij 160.000km te gebeuren en is relatief duur.

Conditie van de accu kan de dealer aangeven want dat meten ze elk jaar bij de beurt.
Je kan het zelf meten dmv een smartphone met het programma PHEV Watchdog en een bluetooth dongle tijdens de proefrit.
Garantie op de accu is 8 jaar of 160.000km max mits volgens voorschriften onderhouden.

Een lagere kmstand kan dus handig zijn want dan valt de accu nog lang onder de garantie.
Nadeel van een lagere kmstand is dat het kan voorkomen dat de vorige eigenaar alles elektrisch heeft gereden waardoor de accu meer slijtage heeft.

Let goed op welke uitrusting je wil en laat je geen peren als appels verkopen.
Ik zie een hoop Outlander PHEV's te koop staan als Instyle+ dus met alle opties maar als je dan goed kijkt mist de knop voor de adaptieve cruisecontrol (iets wat ik erg handig vind) en blijkt het stiekum toch een Instyle uitvoering te zijn.

Verschillen tussen de 2015 en 2016 zitten niet zo goed in mijn hoofd (de onze is uit 2013).
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018 en verkocht in 2024)
Afbeelding

Kamej03
Forumlid

Bericht door Kamej03 » 23 okt 2020, 23:19

Weet iemand of er voor de garantie voor de accu ook eisen gelden voor het onderhoud? Moet er bijvoorbeeld bewijs worden geleverd dat het onderhoud altijd door een Mitsubishi dealer is uitgevoerd?
Sinds begin feb 2019 een instyle nov 2014
Inmiddels nu een instyle 2.4 van 2019

Bmtouring
Site Admin
Model PHEV: III (2013-2018) 2.0

Bericht door Bmtouring » 26 okt 2020, 19:58

van horen zeggen: Onderhoud gedaan: ja (boekje) terugroepacties voldaan (boekje en hun systeem)

hoeft niet per se bij de dealer geweest te zijn (zoals mijn auto) maar dat helpt wel. En simpel gesteld: als je met een leeg boekje of een boekje met wat onlogische onderhoudsintervallen en een collectie aan stempels komt kan dat vragen oproepen. Of met een net ge(re)importeerde auto, dat soort vage dingen.

Plaats reactie