Even voorstellen: Instyle+ van Dec. 2015

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
Herman-phev
Forumlid

Even voorstellen: Instyle+ van Dec. 2015

Bericht door Herman-phev » 21 jul 2020, 14:32

Hallo allemaal,
Sinds ongeveer een maand ben ik eigenaar van een Instyle+ uit dec. 2015. Een jonge tweedehands, met weinig km's (46k km).
Hij voelt als nieuw en dat is voor mij wel ff wennen want ik was eigenlijk meer gewend aan auto's die al de eerste krasjes etc. hadden. Maar goed, dat zal wel goed komen denk ik zo :lol: .
Voorlopig bevalt hij prima. Vooral het elektrische rijden bevalt me goed. Naar m’n werk en terug vol-elektrisch.
Ik wissel nogal eens tussen B0 en B5. Lang uitrollen in B0 is een aparte ervaring. Maar soms moet je weleens wat afremmen en dan flipper ik naar B5 :D .

Vwb modificaties zit ik aan het volgende te denken:
- knoppen links van stuur verplaatsen (mn. de schakelaar voor de multi-informatiedisplay)
- piep bij openen/sluiten achterklep uitzetten.

Over deze laatste heb ik gelijk een vraag: welk paneel moet ik precies weghalen daarvoor? Ik heb diverse posts daarover gezien maar ik begrijp de foto's niet helemaal... Zit de pieper in de klep? En dan links of rechts, als je van achteren naar voren kijkt.
Overigens had ik vandaag dat het (elektrisch) mechanisme van de automatische achterklep-opener spontaan stevig ging kreunen tijdens het openen. Maar bij de volgende keer openen was het weer weg... als iemand tips heeft (er is wel een post over geloof ik) hou ik me aanbevolen.

Verder had ik vandaag ook een vreemde storing, maar dat zal ik in een aparte post zetten.

Groeten, Herman
Instyle+ 12/2015

JohanvdH
Forumlid

Re: Even voorstellen: Instyle+ van Dec. 2015

Bericht door JohanvdH » 21 jul 2020, 17:45

Welkom Herman!

Ik ben benieuwd naar de vreemde storing.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018 en verkocht in 2024)
Afbeelding

Sandor
Forumlid

Bericht door Sandor » 21 jul 2020, 19:51

Welkom Herman.

Persoonlijk vind ik op de snelweg b0 en in de stad B2 en in de file b3 het lekkerste rijden.
Naar mijn idee haal ik zo ook het meeste uit de accu.
En met de voetrem laad de auto ook weer bij, plus dat dan remlichten branden.

Groetjes Sandor

Bmtouring
Site Admin
Model PHEV: III (2013-2018) 2.0

Bericht door Bmtouring » 22 jul 2020, 09:27

die pieper zit als ik achter de auto sta iets links van het nummerbord als ik me goed herinner (keer er op z'n kop in dus dat weetik niet meer zo precies) en je kunt er met wat gefriemel bij als je de onderzijde van de klepbekleding opent. Maar dat gaat haast niet zonder de zijstukken ook weg te halen. En dat gaat met meer geweld dan je lief is.

dat gekreun komt door die opgeplakte klepopenermotording. Heb ik ook als de klep lang open heeft gestaan of als ik met de hand heb geopend of gesloten, misschien iets met wat vet of zo. Maar de kap om die motor is geklikt en de clips zijn zowat meteen kapot. Heb er niet meer naar gekeken veder, de piep verwijderen was belangrijker.

Plaats reactie