Weer een nieuw inzicht gekregen in de ramp die bluetooth in de PHEV heet

Na de laatste update leek alles verbeterd. De verbinding was stabiel en werkte goed. Alleen updates op mijn telefoon zorgde ervoor dat die niet goed meer werkte dus die heb ik gereset. Dan moet je ook de bluetooth verbinding met het MMCS opnieuw maken. Nu zou je denken dat dat op zich geen moet zijn..... Het begon al lekker. Na het verwijderen van de oude verbinding in de auto wou de telefoon geen handsfree meer zien. Na een paar keer proberen ging het MMCS direct foutmeldingen geven zodra je een telefoon wilt koppelen. Hij zegt dan direct mislukt. Auto uit / aan is dan nodig. Daarna zag de telefoon de handsfree en kon hij koppelen. Mooi zou je denken

Dus ik onderweg naar huis en muziek aangezet op de telefoon...... helaas resette de bluetooth verbinding elke 10 seconden. Nog erger dan voor de update..... Dus dat helpt ook geen zak.
Thuis auto uit / aan en nog eens alles verwijderd uit de telefoon en MMCS en opnieuw geprobeerd verbinding te maken. Dat ging goed. Dit keer lang gewacht en het MMCS niet aangeraakt. Na een minuut of 3 de auto uit gezet. Vanochtend Gek genoeg was de registratie in de telefoon er wel maar volgens het MMCS was er geen telefoon gekoppeld?

Mmh... het verhaal van de monteur komt naar boven en begint iets duidelijker te worden. De monteur zei dat je een tijdje moest wachten voordat je uit het scherm in het MMCS ding direct na het koppelen. Ik heb lang gewacht maar heb nooit op de terug knop gedrukt. Wat nu als er dan pas iets wordt opgeslagen? Dus in de file auto uit / aan, alles verwijderd (was nodig, hij wou weer geen verbinding maken....) en de telefoon wou weer koppelen. Daarna een minuut of 2 gewacht en op terug geklikt. Muziek gestart en wat denk je? Speelt prima en de verbinding is stabiel....... Het verhaal lijkt dus inderdaad te kloppen. De laatste keer heb ik ook een volledige reset van het MMCS gedaan maar nadat die opnieuw was opgestart gaf het hands free systeem nog steeds direct een foutmelding. Daarvoor moet echt de auto aan / uit.
Dus mijn stappenplan voor een stabiele bluetooth verbinding:
- Verwijder alle gekoppelde telefoons uit het MMCS
- Verwijder de bluetooth koppeling op te telefoon
- NIET NODIG!!! -> Reset het MMCS volledig
- Zet de auto uit en weer aan.
- Ga naar het scherm met paren in het MMCS en start een nieuwe koppeling
- Koppel het Hands Free System in de telefoon
- Blijf 2 minuten van het MMCS / telefoon af!
- Kies terug in het MMCS