2e brandstoftank laten inbouwen
2e brandstoftank laten inbouwen
Kreeg vanochtend een mailtje van Renses die dit nu hebben gedaan waardoor je de liter capaciteit verdubbeld en dus niet continue op je navigatie naar tankstations aan het zoeken bent.
Er staat bij voor de caravan liefhebbers die op vakantie gaan. Nu heb ik geen caravan en zal dit niet laten doen maar lijkt me handig als je veel verbruikt. Hieronder tekst uit de mail:
De vakantie begint. En daarmee ook de angst om onderweg zonder benzine te komen staan. Renses Automobielbedrijven Alkmaar heeft dé 'ontstressende' oplossing voor de hybride Outlander: Een extra brandstoftank.
Duizenden Nederlanders genieten inmiddels van de Mitsubishi Outlander PHEV. Elektrisch rijden in optima forma. Maar nu de caravan of aanhanger weer wordt aangekoppeld en de navigatie is ingesteld op die mooie camping in Italië of Zuid-Frankrijk, dreigt de vakantiestress toe te slaan.
Want, zo'n eind rijden, dat betekent overschakelen op benzine. Jan de Vries, hartstochtelijk Outlander-bezitter en met ervaring in 'kilometer-vreten': "Na 300 kilometer is de tank op een kwart na leeg en moet er worden getankt. Spanning of er tijdig een tankstation komt. De sfeer in de auto wordt om te snijden. Van de snelweg af, in de rij staan, tijdverlies. Terwijl het net zo lekker ging."
Renses Alkmaar hoorde het verhaal van De Vries en enkele andere hybrideklanten aan en beloofde hen naar een oplossing te zoeken. Die is nu gevonden: Een extra tank voor 38 liter brandstof. Die wordt onder de auto gemonteerd, met behoud van de normale garantie. Jan de Vries, die de basis legde voor dit doeltreffende idee, was onlangs de eerste klant die er eentje aanschafte.
Bedrijfsleider bij Renses, André Renses: "Meneer De Vries profiteerde bovendien van de introductieprijs van € 995,- door online te kopen via onze WEBSHOP. Dat kunt u ook!" De normale prijs is €1195,-. Renses Alkmaar heeft als service voor de tankmontage een haal- en brengservice. In Noord-Holland kost dat € 70,-, in de rest van het land € 150,-.
De komende dagen nemen wij telefonisch contact met u op, om na te gaan of een extra brandstoftank ook voor u geschikt en gewenst is.
Tip: Alles gereed voor de vakantie? Bestel tijdig uw dakdragers, zonneschermen, koelbox, dakkoffer of andere benodigdheden. Neem hiervoor contact op met Delano van het PHEV-team.
Er staat bij voor de caravan liefhebbers die op vakantie gaan. Nu heb ik geen caravan en zal dit niet laten doen maar lijkt me handig als je veel verbruikt. Hieronder tekst uit de mail:
De vakantie begint. En daarmee ook de angst om onderweg zonder benzine te komen staan. Renses Automobielbedrijven Alkmaar heeft dé 'ontstressende' oplossing voor de hybride Outlander: Een extra brandstoftank.
Duizenden Nederlanders genieten inmiddels van de Mitsubishi Outlander PHEV. Elektrisch rijden in optima forma. Maar nu de caravan of aanhanger weer wordt aangekoppeld en de navigatie is ingesteld op die mooie camping in Italië of Zuid-Frankrijk, dreigt de vakantiestress toe te slaan.
Want, zo'n eind rijden, dat betekent overschakelen op benzine. Jan de Vries, hartstochtelijk Outlander-bezitter en met ervaring in 'kilometer-vreten': "Na 300 kilometer is de tank op een kwart na leeg en moet er worden getankt. Spanning of er tijdig een tankstation komt. De sfeer in de auto wordt om te snijden. Van de snelweg af, in de rij staan, tijdverlies. Terwijl het net zo lekker ging."
Renses Alkmaar hoorde het verhaal van De Vries en enkele andere hybrideklanten aan en beloofde hen naar een oplossing te zoeken. Die is nu gevonden: Een extra tank voor 38 liter brandstof. Die wordt onder de auto gemonteerd, met behoud van de normale garantie. Jan de Vries, die de basis legde voor dit doeltreffende idee, was onlangs de eerste klant die er eentje aanschafte.
Bedrijfsleider bij Renses, André Renses: "Meneer De Vries profiteerde bovendien van de introductieprijs van € 995,- door online te kopen via onze WEBSHOP. Dat kunt u ook!" De normale prijs is €1195,-. Renses Alkmaar heeft als service voor de tankmontage een haal- en brengservice. In Noord-Holland kost dat € 70,-, in de rest van het land € 150,-.
De komende dagen nemen wij telefonisch contact met u op, om na te gaan of een extra brandstoftank ook voor u geschikt en gewenst is.
Tip: Alles gereed voor de vakantie? Bestel tijdig uw dakdragers, zonneschermen, koelbox, dakkoffer of andere benodigdheden. Neem hiervoor contact op met Delano van het PHEV-team.
- zdDog
- Forumlid
- Contacteer:
Re: 2e brandstoftank laten inbouwen
ik neem aan dat het display dan ook gewoon werkt met die 38 extra liters dus niet leeg aangeeft terwijl er nog 7 l in de eigen tank en 38 l in de extra zitten?
De Partij van de Rede
Instyle+ Amethyst Black #-SPX-##, zw. leer
Klasse 5 alarm, disklok (small), afn. 13p trekhaak, VIN/kenteken geëtst
Altijd ECO mode, B0 en airco uit. Samsung S4. 14x 275W zonnepanelen. RVS interieur fittings Tasker verwarming
Altijd ECO mode, B0 en airco uit. Samsung S4. 14x 275W zonnepanelen. RVS interieur fittings Tasker verwarming
-
- Nieuw forumlid
Doe mij maar een lpg tank
-
- Forumlid
Tjonge... Ik woon in Groningen, maar kan toch redelijk makkelijk tankstations vinden.... Van paniek is geen sprake. 1x in de maand 35 liter erin en op vakanties wat vaker stoppen.Milan schreef:?....en dus niet continue op je navigatie naar tankstations aan het zoeken bent.....
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.
-
- Forumlid
Moet je eens via duitsland naar luxemburg rijden i.p.v. via maastricht - luik etc. Dat zou met onze outlander ronduit spannend zijn. Kom je op het bosrijke stuk heel erg lang geen tankstation tegen...
Is dit een grap ofzo ??
Dit lijkt me hoogst illegaal, hoe is de veiligheid? Botsproeven ?
Hoe ziet dit er verzekeringstechnisch uit ?
Dit lijkt me hoogst illegaal, hoe is de veiligheid? Botsproeven ?
Hoe ziet dit er verzekeringstechnisch uit ?
-
- Forumlid
Volgens mij is de afstand tussen Duitsland en Luxemburg minder dan 400 km, ik zie het probleem niet. Nog even e10 aftakken in Duitsland of goedkope e95 in Luxemburg en je bent spekkoper... Een extra tank heeft sowieso een oneindige terugverdientijd.DennisBlack7 schreef:Moet je eens via duitsland naar luxemburg rijden i.p.v. via maastricht - luik etc. Dat zou met onze outlander ronduit spannend zijn. Kom je op het bosrijke stuk heel erg lang geen tankstation tegen...
-
- Forumlid
Waar maken jullie je druk over? Jarenlang motor gereden en heel Europa doorkruist. Actieradius zo rond de 300km, nooit een centje pijn of pomppaniek. Gewoon lekker een paar uur sturen, tanken bakkie leut en weer verder.
Extra tank heb je hier (Australie) zelfs niet nodig. Alleen als we echt de outback ingaan is een range extender aan te raden. Ik kan nu circa 1400km met campertrailer achter de Pajero door de outback. (140L LPG en 90L ULP) Maar in NL of EU? Neh tankstations zat.
Extra tank heb je hier (Australie) zelfs niet nodig. Alleen als we echt de outback ingaan is een range extender aan te raden. Ik kan nu circa 1400km met campertrailer achter de Pajero door de outback. (140L LPG en 90L ULP) Maar in NL of EU? Neh tankstations zat.
-
- Forumlid
Is Nederland he, wij hebben bijna wekelijks code rood weerswaarschuwingen om het niveau even aan te geven 

- jaapv
- Forumlid
- Contacteer:
Is daarvor niet de Jerrycan uitgevonden?henkloop schreef: Extra tank heb je hier (Australie) zelfs niet nodig. Alleen als we echt de outback ingaan is een range extender aan te raden. Ik kan nu circa 1400km met campertrailer achter de Pajero door de outback. (140L LPG en 90L ULP) Maar in NL of EU? Neh tankstations zat.

-
- Forumlid
Ik snap de hele discussie eigenlijk niet. Inderdaad, de Outlander heeft geen enorme tank, daarover zijn we het snel eens. De actieradius is, vertrekkend met een volle accu, in het slechtste geval 400 km, en daarvoor moet je dan stevig doorrijden. De terugverdientijd van een lpg installatie is al enorm (als deze al terug verdient wordt), de terugverdientijd van een extra benzinetank is oneindig, deze wordt nl nooit terug verdient. Maar blijkbaar zijn er mensen die het geld ervoor over hebben. Ik blijf het een dure bestrijding van een klein en overkomelijk ongemak vinden.
- Anko
- Forumlid
Heb jij ook een caravan? Of oordeel je over het ongemak van iemand anders?
Het gaat natuurlijk niet om terugverdienen, maar om het verhogen van comfort en vooral om het terugdringen van range-anxiety (denk ik) en daar zit geen business case aan vast.

Het gaat natuurlijk niet om terugverdienen, maar om het verhogen van comfort en vooral om het terugdringen van range-anxiety (denk ik) en daar zit geen business case aan vast.
-
- Forumlid
Volgens mij staat er in mijn post geen oordeel, alleen constateer ik dat er op een aantal plaatsen schromelijk wordt overdreven. In deze post (en andere) wordt gesuggereerd dat 300 km plus een uitzondering is (ook zonder caravan). Uiteraard zullen er vast situaties te bedenken zijn waar dit zo is, maar om het nu tot de standaard te verklaren. Ook ik heb mijn accu op 10 km leeg gereden (berg op), maar verklaar dat toch ook niet tot de norm. Samenvattend ben ik van mening dat iedereen de omvang van de tank tot een enorm probleem maakt, terwijl de werkelijkheid "enigszins" genuanceerder is.
- Anko
- Forumlid
Hoe is dat geen oordeel?Hansjebrinkers schreef:Ik blijf het een dure bestrijding van een klein en overkomelijk ongemak vinden.

Inderdaad wordt er in deze post één keer gesproken over een actieradius van 300 km ... op de motor

Persoonlijk denk ik overigens niet dat er veel mensen zullen zijn die aanschaf van een extra tank zullen overwegen puur op basis van solo ge/verbruik.
-
- Forumlid
@anko,
Mwaaah, een oordeel is een groot woord... In ieder geval wel een mening.
Gelukkig ben je het voor de rest(voor zover ik lees) met me eens
In ieder geval is het goed voor de veiligheid.... 2 uur rijden, kwartiertje rust.
En tja, of dat lastig is of juist goed... Laat ik m'n mening maar even in 't midden laten
.
Mwaaah, een oordeel is een groot woord... In ieder geval wel een mening.
Gelukkig ben je het voor de rest(voor zover ik lees) met me eens

In ieder geval is het goed voor de veiligheid.... 2 uur rijden, kwartiertje rust.

En tja, of dat lastig is of juist goed... Laat ik m'n mening maar even in 't midden laten

- Anko
- Forumlid
Dat valt toch wel mee? Zodra je ergens een mening over vormt oordeel je toch? Ik had het niet over veroordelen of zoHansjebrinkers schreef:@anko,
Mwaaah, een oordeel is een groot woord...

- zdDog
- Forumlid
- Contacteer:
zdDog schreef:ik neem aan dat het display dan ook gewoon werkt met die 38 extra liters dus niet leeg aangeeft terwijl er nog 7 l in de eigen tank en 38 l in de extra zitten?

De Partij van de Rede
-
- Forumlid
er loopt al een draadje over de extra tank, ik neem aan dat dat dezelfde is als nu wordt aangeboden. er wordt vanuit de reserve tank steeds overgepompt naar de bestaande tank. pas als die leeg is zal de bestaande tank leeg gaan en dan waarschuwt de auto je.
- zdDog
- Forumlid
- Contacteer:
thanx
De Partij van de Rede
- jaapv
- Forumlid
- Contacteer:
Die zit vlak achter de achterbumber en buiten de veiligheidskooi. Toch maar niet....
-
- Forumlid
Nu 7000 kilometer met de extra tank gereden en kan je vertellen dat het aardig wat rust geeft en daar is het mij om te doen. In sommige delen van Europa zijn tankstations wat schaarser en niet altijd 24 uur open. Met de extra tank heb je meer ruimte en rij je daarom een stuk relaxter. Voorbeeld... getankt vlak voor de grens met Spanje en bij Orleans hoefde ik pas weer opnieuw te tanken, ondertussen relaxed precies 130 km/u gereden (GPS) met een gemiddeld verbruik van 1 op 9 (in de charge mode). Prima bevallen...
Er zit bij mij nog wel een ontwerpfoutje in maar dat is in de versie welke nu onder de auto's gehangen wordt verholpen (tja dat heb je als je vrijwillig de eerste bent). De eerste 30 zijn inmiddels verkocht en naar ik begrijp zijn ze er nu lekker druk met het inbouwen
.
De extra tank mag in augustus weer aan de bak! Nu weer over op elektrisch
.
Robert
Er zit bij mij nog wel een ontwerpfoutje in maar dat is in de versie welke nu onder de auto's gehangen wordt verholpen (tja dat heb je als je vrijwillig de eerste bent). De eerste 30 zijn inmiddels verkocht en naar ik begrijp zijn ze er nu lekker druk met het inbouwen

De extra tank mag in augustus weer aan de bak! Nu weer over op elektrisch

Robert
OPI Instyle zwart
- Marcs
- Forumlid
hangt onder de auto waar sommige een gastank hebben zitten. Deze ruimte is door Mitsubishi met een doel ontworpen namelijk om onderdelen van o.a. het uitlaatsysteem in te schuiven in geval van een aanrijding. Dit voorkomt dat ze de auto in worden geduwt waar mensen aanwezig zijn. Mitsubishi raad het gebruik van deze ruimte dan ook AF. Bij een botsing zal de uitlaat dwars door de tank gaan en sta je in no time in brand. Gas tanken zijn stevig daar zal het niet gebeuren maar er is wel een risico dat onderdelen de verkeerde kant opgaan. Verder raad mitsubishi het gebruik van LPG af ivm te zachte kleppen de motor is niet ontworpen voor gebruik op LPG. Deze info komt van Mitsubishi Nederland.
Het hele ontwerp van de auto is hoogstaand en elk detail dient een doel welke je niet zou moeten veranderen.
Het hele ontwerp van de auto is hoogstaand en elk detail dient een doel welke je niet zou moeten veranderen.
LB
Dus....Marcs schreef:Het hele ontwerp van de auto is hoogstaand en elk detail dient een doel welke je niet zou moeten veranderen.
Je punt van brand bij een aanrijding snap ik. Met deze tank zijn er geen botsproeven gedaan dus dit kan in de praktijk gevaarlijker zijn dan geen tank. Zonder uitspraak van de bouwer / specificaties van de tank kan je daar niet echt een goed oordeel over vellen.
- Marcs
- Forumlid
Nee klopt zou eerst uitgetest moeten worden. Het gaat mij alleen om te informeren dat de ruimte die gebruikt word bedoeld is om bij een botsing de veiligheid te vergroten. iedereen moet zelf weten wat hij daarmee doet maar ik neem wel een jerrycan mee. De tijd zal het leren.
LB
Ik heb even contact gezocht met met eigen Mitsubishi dealer. Hij kan de tank ook leveren. Bouwt 'm niet in, omdat (LET OP
) Mitsubishi dan alle fabrieksgaranties laat vervallen
. Hoe Renses dat waar kan maken door op zijn site te melden dat alle garanties gewoon blijven gelden.....don't ask me. Ik neem het risico dus niet.