Draaiende motor op oprit??

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
banjo

Draaiende motor op oprit??

Bericht door banjo » 16 mei 2014, 19:57

Beste leden,

Vandaag voor de derde keer de situatie gehad dat mijn auto op de oprit terwijl hij aan het laden was in eens ongeveer een 15 minuten lang de motor aan het draaien was, ineens uit het niets en terwijl de auto gewoon op slot zonder sleutels in de buurt al enige tijd gewoon geparkeerd stond? Eerste keer een tijd geleden en nu twee keer na elkaar met een week oid ertussen.

Weet iemans wat dit is? Krijg commentaar dat mijn auto in eens aanstaat, maar weet niet goed waarom dit gebeurt. Zal wel normaal zij. Maar geen idee.

Iemand? :roll:

Anko
Forumlid

Re: Draaiende motor op oprit??

Bericht door Anko » 16 mei 2014, 20:05

Heb je dit zelf geconstateerd of heb je je dit laten vertellen? (Je zegt dat je commentaar krijgt dat ...) Zou het kunnen zijn dat iemand anders geluiden van het laadproces heeft verward met motorgeluid?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

ictijoos
Forumlid

Bericht door ictijoos » 16 mei 2014, 22:12

Tijdens snelladen gaat de koeling meestal aan. Maar tijdens gewoon laden, als de accu een hogere temperatuur heeft, moet de koeling ook gewoon aan gaan. Als het buiten 30° is zullen ze wel allemaal staan te loeien.
Als het warmer wordt, zal het laden ook langer gaan duren. Tot de dubbele laad tijd schijnt gebruikelijk te zijn.

Hopen op koude zomers, en warme winters. Scheelt meteen veel airco en voorverwarmen. :roll:

banjo

Bericht door banjo » 16 mei 2014, 22:21

Anko schreef:Heb je dit zelf geconstateerd of heb je je dit laten vertellen? (Je zegt dat je commentaar krijgt dat ...) Zou het kunnen zijn dat iemand anders geluiden van het laadproces heeft verward met motorgeluid?
Nee zeker zelf geconstateerd nadat mij verteld was dat mijn motor nog aan stond. En koeling van accu is toch electrisch en toch niet een vol draaiende motor? Zon 15 minuten later is hij weer gewoon uit?

Lavro

Bericht door Lavro » 16 mei 2014, 23:41

Laatst standkachel geprobeerd met stand airco. Toen ik aan kwam lopen ook overtuigd te horen dat de motor aan stond. Probeer maar eens uit.

jaapv
Forumlid
Contacteer:

Bericht door jaapv » 17 mei 2014, 02:12

Je hoort volgens mij de klimaatbeheersing van de accu lopen, hetgeen een blaasgeluid geeft. Het lijkt het meeste op een nalopende elektrische ventilator van een “normale”auto. Mijn Triumph TR4 met een Kenlowe Fan doet en klinkt precies hetzelfde.
Van de zomer, als je de standairco gebruikt, krijg je commentaar dat “hij lekt”. Condenswater dus.

hajodemol
Forumlid

Bericht door hajodemol » 08 okt 2019, 15:12

Mijn auto maakte twee dagen geleden ook zomaar geluid. Mijn gevoel zei me dat een ventilator aanstond. Het was s'morgens om ongeveer 8:30h na een nacht geparkeerd staan. Niet op slot, maar sleutels wel op meer dan 15 meter afstand. Accu laag en geen laadproces gaande, noch gehad. Ik zit in Frankrijk zonder laadpaal.
Voor mij is het niet begrijpelijk dat de auto zomaar "out of the blue" iets gaat doen. Iemand nog suggesties?
Met groet
Hajo
Outlander Executive 2014 gebruiker

case
Forumlid
Model PHEV: III (2013-2018) 2.0

Bericht door case » 08 okt 2019, 16:48

Heb je de timer van de verwarming/ontdooien aanstaan?
Outlander PHEV Instyle 2013 -- KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.

hajodemol
Forumlid

Bericht door hajodemol » 10 okt 2019, 13:33

Geen timers gezet.
Outlander Executive 2014 gebruiker

Plaats reactie