Dikke outlander te koop op marktplaats

Links naar artikelen, foto's of videos' van de Outlander PHEV die je wilt delen
Plaats reactie
erichendri
Sponsor van dit forum

Dikke outlander te koop op marktplaats

Bericht door erichendri » 23 mei 2025, 16:24

Niet om deze outlander aan te prijzen maar deze auto is wel lekker dik aangekleed.

Dikke Mitsubish Outlander 4WD PHEV full option nwe apk
€ 18.950,00
https://link.marktplaats.nl/m2269175451 ... ialbuttons

Eric
Sinds april 2025 bezitter van een pearl zwarte outlander phev instyle van 2013 met een 5 jaar oude accu.
Voor mijn werk rijdt ik een VW ID3 en op elektrische OV bussen

BoW
Sponsor van dit forum

Re: Dikke outlander te koop op marktplaats

Bericht door BoW » 23 mei 2025, 17:40

De foto's maken wel duidelijk dat de eigenaar een off road liefhebber is, en de auto op zich niet super-de-super geschikt is voor terreinrijden hoewel hij dat wel kan, zeker met geschikte banden.

Nou heeft de auto een absurd sterke stalen batterijbak en wordt de utilaat hoog langs de batterijbak gevoerd, is de carrosserie torsiebestendig geconstrueerd en dergelijke, maar hij is niet gebouwd als een terreinwagen. Dat weet ik dan weer goed omdat de Kia Sorento 1 dat wel was en ik daar veel onder heb gelegen, dat ding was gebouwd als een lichte vrachtwagen met ladderframe en starre as en had dikke stalen beschermplaten over alle kwetsbare onderdelen. En vooral een kortere overhang voor het op en afrijden van steile hellingen zonder dat je de bumpers eraf trekt...en meer bodemvrijheid.

Ik zou me dus wel afvragen of hij schade of overmatige slijtage heeft opgelopen door die hobby. Als je echt parcoursen gaat rijden breken er altijd dingen af. Daarom demonteren ze vaak van te voren al de bumpers en dergelijke. En de einddemper van de Outlander hangt daar niet zo geschikt voor terreinrijden.

Een heel zorgvuldige blik ONDER die auto zou geen kwaad kunnen voor je hem koopt denk ik.....

Maar hij is inderdaad mooi en veel opties eraan/erin. Als die eigenaar consequent heeft gerepareerd wat er stuk is gegaan is er ook niet zoveel aan de hand. Maar ik denk wel dat de auto het wat zwaarder heeft gehad dan de meeste exemplaren. En wat een hoge prijs voor een 2015 exemplaar.....de mijne kostte 1000 meer en dat is een 2021 exemplaar. Normaliter betaal je niet meer zoveel voor opties in een gebruikte auto. Misschien is het punt dat hij heel veel kosten heeft gemaakt aan "off road" toevoegingen die hij terug wil krijgen ?

erichendri
Sponsor van dit forum

Bericht door erichendri » 23 mei 2025, 20:54

Als particulier tel je de opties er wel bij en een dealer zegt dat die opties niks doet met de inruilprijs.
Zaten ook nog een hoop spulletjes bij.

Eric
Sinds april 2025 bezitter van een pearl zwarte outlander phev instyle van 2013 met een 5 jaar oude accu.

BoW
Sponsor van dit forum

Bericht door BoW » 23 mei 2025, 22:12

Je vergeet denk ik dat hybrides in principe zoveel waard zijn als hun batterij slijtage, en deze is ook nog buiten de batterij garantie is gekomen.

ANWB geeft aan dat ie 15-16k euro waard is. En dan neem je aan met goede batterij. Was wel een duur exemplaar als nieuwe auto, ooit. Wellicht is zo eentje wel heel interessant als je bereid bent er een nieuwe/gereviseerde batterij onder wilt zetten, maar dan wil je wel wat van die prijs af.

Ik baal zelf ook nog een beetje dat ik een exemplaar heb zonder adaptive CC en automatische noodstop, maar ik denk wel dat ik niet geld bijleg voor een Outlander III exemplaar met, maar liever doorspaar voor een gebruikte Outlander IV. ( die uit de lease komt in Duitsland, net als mijn huidige )

erichendri
Sponsor van dit forum

Bericht door erichendri » 23 mei 2025, 22:21

Adaptive cc vind ik niks, gewone cc rijdt veel rustgevender.

Eric

BoW
Sponsor van dit forum

Bericht door BoW » 26 mei 2025, 00:00

Is toch ook wle een bruut verschil : mijn exemplaar kostte in Duitsland iets van 34.000 euro nieuw, en die "dikke" Outlander in de advertentie 54.000 euro in Nederland.

Toch heeft mijn "goedkope" Outlander een sterkere ICE, sterkere e-motor achter, grotere batterij, en een hondertal veranderingen op gebied van geluidsisolatie, LED verlichting en watniet meer. Hij heeft zelfs lederen bekleding. En nog wat dingetjes als een automatisch anti reflecterende binnenspiegel, koplampsproeiers, gps navigatie met tomtom in de boordcomputer, en stoelen, ruiten e.d electrische bedienbaar, deelbare airco, stoelverwarming en mogelijkheid hem voor te verwarmen en achteruitrij camera. Zelfs zonder kabel ingeplugt. En ik mis denk ik nog wel wat zaken maar dat is zo'n saaie opsomming.

Wat ik mis is een electrisch bedienbaar zonnedak, adaptive cruise control, automatische noodstop, verwarmd stuurwiel, dode hoek detectie en parkeersensors en 360 graden camera.

Zijn die opties mij 20.000 euro waard ? Nee want dat was het bedrag wat ik voor de hele auto betaalde, wat ook redelijk lijkt voor een 2021 model dat 34.000 kostte....Lijkt me ook meer dat de Nederlandse belasttingregels verantwoordelijk zijn voor dat absurde verschil in prijs. Daarom importeren al die dealers die auto's natuurlijk ook. Maar wel vervelend als je echt 54.000 betaald hebt en te maken krijgt met veel goedkopere import waardoor jouw auto nog maar ~ 16.000 waard is. En dat is nog (te) veel als de batterij (grotendeels) versleten blijkt..

Als het een 2 liter benzine versie was met versnellingsbak lagen de zaken anders. Maar batterij auto's kennen hun eigen ( extreme ) afschrijving.

erichendri
Sponsor van dit forum

Bericht door erichendri » 26 mei 2025, 08:22

Ik denk dat je naar verkeerde prijzen kijkt.
Want juist voor de phev betaal je minder CO belasting
in Nederland.
Prijsrange was hier 35000 tot 53000 euro.
Juist bij brandsstof auto's zie je grote prijsverschillen tov andere landen, dat kan wel tot 100000€ verschillen.
Kijk bv naar de subaru outback, is in NL ruim 30000€ duurder dan bij onze buren.

Ik heb trouwens even contact gehad met de verkoper over die reservewiel houder maar dat is een grotendeels eigen creatie.
Zelf ben ik bezig om een thule fietsrekje voor mijn reservewiel om te bouwen voor de heen en rerugrit in mijn vakanties.
Op locatie ligt hij gewoon achterin net als nu.

Eric

Plaats reactie