Pagina 1 van 1
Even Voorstellen
Geplaatst: 16 mar 2025, 15:09
door MitsubishiOut
Goeden dag Outlanders
Met 2 weken kunnen we de Outlanders ophalen
Het is een NL auto van 2020 met 93000km , uitvoering Intense +,waar dit voor staat weet ik nog niet ,
Aangeschaft ter vervanging Santa fe 2.7 van 2006 deze 15:jaar gehad nu 300500km dus tijd voor vervanging , en voor wat zuiniger , dus wij zijn erg benieuwd .
Rijden door de week per dag 20 km dus zou elektrisch kunnen .
Meteen vragen bij thuis laden met dus normaal 220V stopcontact kan je de stekker er de hele tijd er in laten zitten , ik bedoel kom 18.00 Thuis en volgend ochtend 08.00 weg ?? En ik, zag in een ander verhaal auto voor verwarmen aan de stekker , doe je dit op het scherm of heb je daar een app voor nodig .
Met vriendelijke groet MitsubishiOut
Re: Even Voorstellen
Geplaatst: 16 mar 2025, 15:36
door Bmtouring
Welkom en gefeliciteerd!
Laden aan de stekker met de baksteen kan wanneer je wilt, gewoon stekker in de muur laten zitten en uit/in de auto wanneer je komt en gaat. Wel in de gaten houden dat de baksteen en het stopcontact niet constant zeiknat regent en dat het ding niet gejat wordt natuurlijk. Andersom kan overigens niet; stekker uit de muur en terug erin, dan wil de auto toch eerst de stekker eruit en er weer in. De baksteen geeft de stroom niet alvast door, die wil zeker weten dat er een auto aan hangt. Komt nog wel eens voor na een stroomstoring of als iemand even het stopcontact voor de bladbazer gebruikte....
Verwarmen aan de stekker kan via het scherm ingesteld worden. En kan ook via de app. En als je kunt knutselen ook via je sleutel.
20km per dag is wel perfect voor electrisch rijden, en mooi weining km's op de teller. Die kan nog wel even mee! Tip: gooi er een kofferbakmat in en eventueel rubber matten in de winter (en zomer als je van het bos houdt) Dat ding is zo groot, je gaat er vanalles in mikken en dan is het met zo'n mat nog snel schoon te krijgen.
Re: Even Voorstellen
Geplaatst: 16 mar 2025, 16:56
door BoW
Je kunt de bij 230 V 1 fase laden de stekker er gewoon in stoppen waneer het je zo uitkomt, en ook uit trekken waneer het je zo uitkomt. De BMU regelt dat allemaal, hij gaat niet kapot van gedeeltelijk opladen en je kunt de batterij ook niet echt tot 100 % laden. ( vol batterij symbool is vol volgens de BMU ) dus je hoeft de stekker er echt niet uit te trekken om je batterij te sparen.
Met het scherm in de auto kun je de verwarming op een bepaalde tijd instellen. Dat werkt prima aan de kabel ( die van mij heeft gewoon een volle batterij aan de kabel na verwarmen ) maar werkt ook zonder kabel, maar neemt dan wel ~ 2 KW of iets dergelijks uit de batterij. De maximale verwarmings duur is beperkt tot 30 minuten.
Toen ik nog aan het uitvogelen was wat de auto allemaal deed met een ingestelde voorverwarmingstijd ben ik er achter gekomen dat de verwarming zelfs de ICE van een onbemande auto kan starten als niet geneog stroom voorradig is. Hoe wenselijk dat is mag je zelf overwegen
Op benzine rijden is overigens niet zo onwenselijkals het lijkt, de auto is gebouwd als hybride met een uiters betrouwbare en laagbelaste 2 of 2.4 liter motor. Als je lang met de batterij wilt doen moet je niet uit je dak gaan te voorkomen dat de ICE start en draait. De auto regelt zeker weten alles het beste zelf, tenzij je specifieke dingen wilt doen. Daarvoor zijn de extra knoppen.