Pagina 1 van 1

Probleem met wispelturige standkachel.

Geplaatst: 16 feb 2025, 20:36
door Nitrogen
Goedendag,

sinds enige tijd werkt de standkachel van onze 2012/13 outlander phev niet meer, ik krijg hem via airco op afstand niet ingeschakeld.
Heb onlangs al even geprobeerd via de app te verbinden maar kreeg dit met geen mogelijkheid voor elkaar (android)
Heb al geprobeerd de tijd te veranderen, tijdzone etc.

Kom ik net thuis, hoor ik de auto brommen. Wat denk je, standkachel aan, om 20:10. Ik heb niet eens een schema op die tijd en/of op die dag. Hij stond in airco op afstand alleen van maandag tm woensdag ingesteld.
Nog even de tijd en datum gecheckt maar die kloppen in het systeem wel. In het verleden heeft die al vaker de verkeerde tijd aangegeven, altijd uren verschil, de minuten kloppen wel. Vandaar automatische tijdscorrectie maar uitgeschakeld.
Iemand enig idee waar ik dit moet zoeken?

Ik heb in instellingen al reset alle gedaan, maar dan reset die niet de instellingen vd standkachel.
Is er misschien een nog uitgebreidere reset?

De accu loskoppelen is nogal een sinecure zoals sommigen wel weten. Hier zit inmiddels al een nieuw exemplaar van in, de vorige had nogal eens problemen met de kou.

Ik hoor jullie ideeën graag.
P.s. Naar mijn weten is er geen telefoon verbonden, dus zou in principe geen schema in moeten staan, maar dat kan ik dus ook niet checken naar mijn weten. Nadat ik de accu vervangen heb is er iig zeker geen telefoon verbonden geweest behalve voor bellen

Re: Probleem met wispelturige standkachel.

Geplaatst: 16 feb 2025, 21:33
door BoW
Die app / manier van verbinden met auto WIFI werkt voor mijn 2021 model nog steeds niet ( goed ) Ik heb hem ooit met veel moeite verbonden gekregen, maar bedienen is vrijwel niet mogelijk tot je naast de auto staat. En dan is niet "op afstand"

Ik stel dat soort dingen dan ook gewoon met het scherm in de auto in.

Enige wat ik kan bedenken is dat de auto ooit verbonden is geweest met een andere telefoon of je eigen telefoon en diens instellingen nog ergens rondspoken in het systeem ? Toen ik mijn auto kocht moest ik ook nog telefoons van de vorige gebruiker en nortbane een verkoper van de dealer uit het systeem wissen. Geen idee of die waren gekoppeld aan instellingen die nog steeds werden uitgevoerd. ( en of dat zowiezo kan )

Geen idee hoe dat voor de 2012-1013 Outlander is, maar ik moest 2 knoppen tegelijk indrukken om in een verborgen "dealer" scherm te komen met meer instellingen. Daar kon ik instellingen wissen die niet default waren, of die juist veranderen.

Re: Probleem met wispelturige standkachel.

Geplaatst: 16 feb 2025, 22:30
door Wesu
Vermoed toch dat er een instelling in 't schema staat dat ie voorverwarmd moet worden. Qua verbinding met de app is compleet resetten van alle wifi verbindingen nog een goede dubbelcheck stap.

Zie:
viewtopic.php?t=2515

Re: Probleem met wispelturige standkachel.

Geplaatst: 16 feb 2025, 22:38
door Bmtouring
Vervelend.

Het schema in het scherm is gelijk aan dat in je app. Geen verborgen iets dat je in de auto niet ziet.

App koppelen is een draak, locatie aan en liefst een oude iphone of android met minder eigenzinnigheid bij wifi keuzes.
Maar het kán wel.

Re: Probleem met wispelturige standkachel.

Geplaatst: 17 feb 2025, 11:30
door Nitrogen
RoelUtrecht schreef:
16 feb 2025, 22:30
Vermoed toch dat er een instelling in 't schema staat dat ie voorverwarmd moet worden. Qua verbinding met de app is compleet resetten van alle wifi verbindingen nog een goede dubbelcheck stap.

Zie:
viewtopic.php?t=2515
Dit geintje werkt zo goed dat ik nu niet meer in kan loggen op het wifi netwerk. Hij geeft aan verkeerd wachtwoord, terwijl ik driedubbel gecheckt heb en het 100% het goede is... (Na resetten en na de piep in stap 2 van het andere topic)

MAAR het menu in airco op afstand is gereset en de standkachel werkt nu weer op de tijd die ik daar instel.
Dat die app niet werkt neem ik maar voor lief en kan mij eerlijk gezegd aan m'n reet roesten.

Ik had dit proces toevallig vd week al gezien en was voornemens het te proberen, maar nog niet aan toegekomen.

Bedankt voor de tip.

Ik zal van de week na een ritje nog eens proberen of ik misschien weer aan kan melden op het wifi netwerk.