Exacte vermogen hybride serial mode
Geplaatst: 22 nov 2024, 09:23
Hallo allemaal,
Ik heb net een gebruikte 2021 Outlander PHEV gekocht en heb al heel wat YT filmpjes gezien en informatie gelezen, maar vraag me toch nog wat af.
Zover ik heb kunnen achterhalen levert de generator van dit 2019 model 77 KW en de voorste e-motor 60 KW en de achterste 70 KW. Om het volle vermogen van de e-motoren te kunnen gebruiken heb je dan ook de maximale vermogen uit de batterij nodig, maar die kan ik niet vinden voor dat 13.8 KW batterij pakket. Is dat ook 60 KW maximaal zoals de batterij van de oudere versies en heb ik dan 137 KW (187 PK ) vermogen op de E-motoren, dus genoeg om ze alletwee op maximaal vermogen te kunnen laten draaien ?
En heb ik het goed gelezen dat met de knop "sport" je afdwingt dat de auto alleen de generator en batterij gebruikt op de electromotoren en de ICE geen verbinding maakt met de wielen ? Is dat de beste mode om met een caravan een berg op te rijden met een caravan, gezien als de motor wel verbinding maakt aan 80-90 km/u met de wielen hij niet zoveel toeren meer kan maken ? Of beslist de auto zelf wel wat ie doet en hoef of moet ik die knoppen niet te gebruiken ?
Ik ga ervan uit dat je met batterijlading aan de klim begint, ik neem aan dat zonder batterij lading je tot 77 KW ( 105 pk ) begrenst bent. Klopt dat ?
Ik las ook dat de meesten de hele rit en ook tijdens klimmen "charge" mode gebruiken met caravan, omdat de batterij natuurlijk al de eerste 15 km rijden leeg is getrokken als je de auto zijn gang laat gaan. Maar is dat klimmend wel zo'n goed idee gezien je dan ook vermogen kwijt bent aan laden van de batterij ipv aandrijven van de wielen ? Of moet je wel omdat de batterij anders te snel leeg wordt getrokken en je maar 77 KW van de generator alleen over hebt ?
Ik weet dat het zo simpel kan zijn de auto gewoon te laten doen wat ie doet maar ik wil graag snappen wat ie eigenlijk kan als je wel aan de knoppen zit, en dan vooral met tegen een berg klimmen met een caravan.
Ik heb net een gebruikte 2021 Outlander PHEV gekocht en heb al heel wat YT filmpjes gezien en informatie gelezen, maar vraag me toch nog wat af.
Zover ik heb kunnen achterhalen levert de generator van dit 2019 model 77 KW en de voorste e-motor 60 KW en de achterste 70 KW. Om het volle vermogen van de e-motoren te kunnen gebruiken heb je dan ook de maximale vermogen uit de batterij nodig, maar die kan ik niet vinden voor dat 13.8 KW batterij pakket. Is dat ook 60 KW maximaal zoals de batterij van de oudere versies en heb ik dan 137 KW (187 PK ) vermogen op de E-motoren, dus genoeg om ze alletwee op maximaal vermogen te kunnen laten draaien ?
En heb ik het goed gelezen dat met de knop "sport" je afdwingt dat de auto alleen de generator en batterij gebruikt op de electromotoren en de ICE geen verbinding maakt met de wielen ? Is dat de beste mode om met een caravan een berg op te rijden met een caravan, gezien als de motor wel verbinding maakt aan 80-90 km/u met de wielen hij niet zoveel toeren meer kan maken ? Of beslist de auto zelf wel wat ie doet en hoef of moet ik die knoppen niet te gebruiken ?
Ik ga ervan uit dat je met batterijlading aan de klim begint, ik neem aan dat zonder batterij lading je tot 77 KW ( 105 pk ) begrenst bent. Klopt dat ?
Ik las ook dat de meesten de hele rit en ook tijdens klimmen "charge" mode gebruiken met caravan, omdat de batterij natuurlijk al de eerste 15 km rijden leeg is getrokken als je de auto zijn gang laat gaan. Maar is dat klimmend wel zo'n goed idee gezien je dan ook vermogen kwijt bent aan laden van de batterij ipv aandrijven van de wielen ? Of moet je wel omdat de batterij anders te snel leeg wordt getrokken en je maar 77 KW van de generator alleen over hebt ?
Ik weet dat het zo simpel kan zijn de auto gewoon te laten doen wat ie doet maar ik wil graag snappen wat ie eigenlijk kan als je wel aan de knoppen zit, en dan vooral met tegen een berg klimmen met een caravan.