Wegenbelasting plugins

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
Gmvolt
Forumlid
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 mar 2022, 10:01

Wegenbelasting plugins

Bericht door Gmvolt » 11 apr 2024, 09:42

Beste plugin rijders
Zelf ambtenaar van dit zotte beleid.
Wat vinden jlullie van de voorgestelde wetgeving te aanzien van onze outlander wegenbelasting 2025.
Straks gaan we net zoveel wegenbelasting betalen als een dieselaar met soortgeijke auto. Oké, iets kleiner, maar genoeg die bijv de caravan kan trekken.
Denk dat we met zijn allen best wat geld geïnvesteerd hebben om ons steentje bij te dragen.
In mijn geval, laadpaal eigen, en dito zonnepanelen.
Of ben ik de enige die het een schandalige weg is die men inslaat.
Enige land ter wereld.
Elk land in Europa lacht ons uit, reken maar weer op een forse export van plugins, die men straks voor weinig geld uit ons land halen.

Tibor070
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2024, 19:32

Re: Wegenbelasting plugins

Bericht door Tibor070 » 11 apr 2024, 09:55

Hier sinds 3 weken in het bezit van een Outlander PHEV 2020, en ben er zeer tevreden mee. We wisten dat de wegenbelasting zou veranderen in 2026, alleen is het nu wel vervelend dat dit al in 2025 gaat gebeuren voor hybride rijders. Ik hoop dat de https://www.raivereniging.nl/actueel/ni ... K6kr_R9uQd nog iets kan klaarmaken met een compensatie van 200kg voor de batterij.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 443
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: Wegenbelasting plugins

Bericht door Bmtouring » 11 apr 2024, 11:39

Het hangt nu nog sterker af van je gebruik. Ik rij de laatste tijd net wat meer dan de range waardoor m'n brandstofverbruik laag is. Dat vergeleken met iemand die weinig range heeft en/of langere afstanden op benzine rijdt geeft een verschil in kostenplaatje. Je brandstofkosten maken nog het verschil met een brandstofauto in de kosten. De MRB op een gelijksoortige (SUV) brandstofauto is ook niet mals, al is die wat lichter. Ook weer niet zo heel veel denk ik, de jongere SUV's hebben weer meer gewicht aan bouwmaterialen, accessoires en systemen aan boord.

Zo lang ik veel binnen m'n range kan doen rij ik nog wel door met deze ruime bak.

Besouwke
Forumlid
Berichten: 104
Lid geworden op: 20 jul 2019, 20:45

Re: Wegenbelasting plugins

Bericht door Besouwke » 13 apr 2024, 12:08

Er zijn afgelopen dagen plannen ontstaan om de boel uit te stellen, zou nog goed kunnen komen..

Plaats reactie