Snelheid display

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
boerdet
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2024, 15:12

Snelheid display

Bericht door boerdet » 29 feb 2024, 20:26

Beste Outlander forumleden,
Ik ben hier nieuw, heb sinds vorige week een occasion Outlander hybride uit 2015 en ben me aan het inlezen en op de hoogte stellen van alle mogelijkheden van het hybride systeem en wat het gunstigste is. Op het forum lees ik veel interessante dingen maar kan nog lang niet alles vinden.
Mijn eerste vraag, een kleinigheid: is het mogelijk de snelheid van de analoge snelheids meter op het display zichtbaar te krijgen? We komen uit een VolvoV40 en daar stond ie steeds in de rechterbovenhoek. Of heb ik daar een navigatie update voor nodig? Die lijkt echt heel oud.
Gr TB

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 448
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: Snelheid display

Bericht door Bmtouring » 01 mar 2024, 08:29

Welkom. Veel plezier met je auto en lees je inderdaad lekker een slag in de rondte hier en via de links die hier gepost zijn. Soms oude info, vaak nog net zo actueel en af en toe ook wat overdreven geneuzel. Zoals het hoort op een forum. Vragen staat vrij maar zoek wel eerste even zodat je niet de zoveelste bent met dezelfde vraag zoals op facebook.


Die is ook oud. De auto ook. Nog van vóór zotte tijdgestuurde-maximum-snelheids-limiet op de snelwegen. Er komt dus wel in beeld wat de Vmax (ooit) was maar die geldt dus meestal niet. Eigen snelheid kun je er niet in laten verschijnen.

Zelf rij ik met m'n smartphone op een houder net schuin boven het stuur met daarop Google Maps, die toont wel de GPS snelheid maar helaas alleen als je ook een route hebt gekozen en niet als je zoomt. De auto-navi heb ik dan op een groter stuk kaart staan voor het overzicht omdat de smartphone apps je graag een tunnelvisie aanleren waardoor je soms hele rare capriolen uithaalt terwijl er bijvoorbeeld simpele rondwegen zijn, maar die zijn dan een meter langer of zo.

Weet je ook meteen wat de afwijking is van de analoge meter (5-8kmh) op lange afstanden wel prettig om te weten dat je 103 rijdt en niet 94.

Updaten is simpel: online kaartje kopen (zie elders op het forum) en in de unit prikken. Meer niet. Navigatieversie kun je met wat graven in de menus vinden. Ik weet niet meer of er een jaartal in staat maar als je die hier post kijkt er vast wel even iemand die een recente heeft hoe die versie heet in IT jargon.

boerdet
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 feb 2024, 15:12

Re: Snelheid display

Bericht door boerdet » 01 mar 2024, 13:03

Dank, we komen verder. Ga nu een nav update zoeken. Verschil auto snelheid en echte snelheid (GPS) heb ik al gevonden, is voor ons ca 5km/uur. (Via Flitsmeister) Hij staat op 4 seizoens-banden.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 448
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: Snelheid display

Bericht door Bmtouring » 02 mar 2024, 13:06

er zijn twee varianten van de mmcs, de kaart kaartjes zijn niet uitwisselbaar. Zie elders op dit forum voor links. Ik had er een voor 30 euro of zoiets. Maar zag ze ook al via ali. Niet dat ik dat adviseer maar het geeft wel aan dat er meer mogelijkheden zijn dan de dealer met een kletsverhaal over hele systeem updaten, speciale aanbieding bij onderhoudsbeurt etc.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Snelheid display

Bericht door PHEVlkj » 02 mar 2024, 20:24

@boerdet

Om een bekeuring te voorkomen reed ik altijd zo snel mogelijk dat je net geen bekeuring krijgt, dus je hebt nog wat meer speling omdat de politie altijd een marge van 3% neemt bij het controleren. Dus maximaal 103 km/u echt en dus 109 op de teller. En maximaal123,6 echt en dus 129 op de teller.
Voor controle op 130 km/u nemen ze geen marge....

Ik heb jarenlang op de cruise control gereden zonder bekeuring omdat ik de overheid geen extra inkomsten hiermee wilde bezorgen en niet omdat ik niet van hard rijden zou houden. :D.

Maar boven de 130 neemt het verbruik van deze auto wel grote vormen aan en moet je extra snel tanken.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Plaats reactie