Wie gaat het overnemen?

Een poll, wil je graag meedoen en moderator worden? Plaats hier je verzoeken en we gaan er naar kijken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
OutlanderPHEV
Site Admin
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:25

Wie gaat het overnemen?

Bericht door OutlanderPHEV » 30 jan 2024, 09:33

Goedemorgen,

10 jaar geleden, toen ik de showroom uitliep nadat ik mijn PHEV had besteld, ben ik dit forum gestart.

Binnen no-time zaten we op 3000 gebruikers, en ik heb er, zeker de eerste jaren, veel plezier aan beleefd.

Door andere interesses en werk heb ik me lange tijd op de achtergrond gehouden, maar dankzij de hulp van diverse moderators hebben we het toch best lang uitgehouden.

Je voelt 'm al aankomen, ik heb besloten om met dit forum te stoppen.

Ik zag dat de domeinnaam 15-03-2024 weer verlengd worden, en ik vind dat wel een mooi moment om er dan mee te stoppen.

Tenzij er iemand is die het stokje van me wil overnemen.

Dus... mocht iemand interesse om het forum en de domeinnaam over te nemen, stuur me dan even een mailtje naar info@outlanderphevforum.nl

Groeten,
Edwin
Gr,
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 865
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Wie gaat het overnemen?

Bericht door PHEVlkj » 06 feb 2024, 19:27

Hoi Edwin,

Als je er mee gaat stoppen zou ik wel graag horen wat er met alle data gaat gebeuren? En hoe die gegevens in de toekomst worden bewaakt...

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
OutlanderPHEV
Site Admin
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:25

Re: Wie gaat het overnemen?

Bericht door OutlanderPHEV » 13 feb 2024, 10:37

Hoi lkj,

goede vraag. Als niemand interesse heeft om het over te nemen, gaat de site dan na 15-03-2024 op 'zwart', want ik heb de domeinnaam en hosting niet verlengd.

Groeten,
Edwin
Gr,
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 865
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Wie gaat het overnemen?

Bericht door PHEVlkj » 13 feb 2024, 12:29

Inderdaad een goede vraag, maar nog zonder antwoord :-)

Als oud hoster (formeel een leverancier) aan consumenten heb je wel bepaalde verplichtingen bij de bescherming van hun gegevens in de toekomst.

Ik host mijn eigen bedrijfswebsite bij Yourhosting. Daar kun je eigenlijk een wachtwoord neerzetten die je wilt zoals 'PHEV' of zo. Dan wordt dat natuurlijk snel een keer gehackt.

Je hebt het al snel over adressen, wachtwoord, e-mail, alle oude persoonlijke berichten, Credit Card gegevens van de betalers, etc.

Je zou minimaal een 171 bits password (inclusief speciale tekens) of zo moeten gebruiken bij het wegzetten en die sterkte hiervan voor het definitief opheffen te melden.

Mocht je stoppen dan zou ik je vast willen bedanken voor het hebben van dit forum vanaf 2013, toen ben ik volgens mij lid geworden. Met een keer tussentijds extra aanmelden omdat de wijzingen op de inschrijvingen niet meer uit een wachtrij kwamen... Ik heb mijn auto in Februari 2013 besteld, die zou geleverd worden in juli. Door problemen met de accu (toen al) moesten alle accu's in de al afgeleverde auto's in Japan worden vervangen, en die gingen voor ons..... Gelukkig (omdat 0% bijtelling zakelijk dan nog zou gelden net als allerlei extra aftrekposten in het bedrijf) uiteindelijk in december 2013 afgeleverd.... Na 5 jaar o% bijtelling overgeheveld naar privé en daar weer genoten van de lagere wegenbelasting tot het einde....

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
Zweitse
Forumlid
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 sep 2022, 08:43

Re: Wie gaat het overnemen?

Bericht door Zweitse » 15 feb 2024, 09:42

Hi Edwin,
Zelf ben ik niet in de gelegenheid om dit van je over te nemen.
Maar mocht de site na (ik begreep maart) dan toch op zwart gaan.

Wil ik jou toch hartelijk danken voor deze onuitputtelijke kennis bron to nu toe.
Ik rijd zelf sinds 2jaar deze heerlijke auto, met en zonder caravan erachter. Model 2013 en had het geluk om er een te vinden met 60.000 op de teller. En de accu is van 2013 met nog steeds (volgens de Dog) 85%
Dus mij hoor je niet klagen. Ben gepensioneerd en rijdt door het jaar heen kleine ritjes. En heb al eens 1op 85 gehaald.
Met Caravan kom ik zo 1op8 maar ja dat neem ik dan voorlief.
Sterkte nog. Ik stekker dan nooit.
Mijn zoon rijdt een Tesla m3 en ruilt hem erg graag als hij op wintersport gaat. En als hij dan terug komt. Zegt hij vaak. Omg wat is dat een fijne wagen. En wat voel je je veilig in dat ding.
Nou een hoop bla bla van mijn kant.
Nogmaals dank tot zover.
Groet Zweitse Landsheer

Gebruikersavatar
Jos
Moderator
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jun 2013, 19:54

Geen nieuwe registraties meer

Bericht door Jos » 02 mar 2024, 07:17

In verband met het naderende einde van dit forum is het niet langer mogelijk om te registreren als nieuwe gebruiker.
10 jaar tevreden gereden in een Instyle+

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 443
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: Wie gaat het overnemen?

Bericht door Bmtouring » 02 mar 2024, 13:13

Mogelijk toch wel, ik bied aan het over te nemen. Per mail in contact met Edwin.

wimvantongeren
Sponsor van dit forum
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2013, 10:15

Re: Wie gaat het overnemen?

Bericht door wimvantongeren » 04 mar 2024, 14:49

Dat zou geweldig zijn, Bmtouring!

Mijn eerste PHEV was van 28 december 2013 (net op tijd :) ). Ruim 220K gereden zonder problemen
De tweede (erbij) van december 2015, ook nooit problemen.
Nu een 2020 model S-Edition (privé) ook naar volle tevredenheid.
Misschien over een tijdje over naar een 2024 model.

Hopelijk kan ik nu toch nog lang blijven lezen en snuffelen op het forum!

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 865
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Wie gaat het overnemen?

Bericht door PHEVlkj » 11 mar 2024, 17:07

Bmtouring schreef:
02 mar 2024, 13:13
Mogelijk toch wel, ik bied aan het over te nemen. Per mail in contact met Edwin.
Is hier nog nieuws over?

Ik zie dat, terwijl ik ben ingelogd, toch de teller van actieve gebruikers op o staat.
Dat lijkt me dan geen lopend domein meer of zie ik dat verkeerd?

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 443
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: Wie gaat het overnemen?

Bericht door Bmtouring » 11 mar 2024, 19:01

Overname komt op gang.

Verhuizing zijn twee stappen: de bestanden (het forum) en de domeinnaam.

Als het goed gaat loopt dat ononderbroken door maar hou er rekening mee dat er mogelijk een poosje (dag of zo) het forum onbereikbaar kan zijn.

Als het verhuizen van de hele bups gelukt is zou het weer als vanouds moeten werken.

En dan zal ik e.e.a. opschonen aan oude data (oude gebruikersgegevens bijv.) zonder oude posts kwijt te raken. Voor zover ik weet kan het forum draaien zonder persoonlijke gegevens anders dan loginnaam en wachtwoord. De rest hoeft niet, dus ook niet opgeslagen en kan dus ook niet misbruikt worden.

Gebruikersavatar
Zweitse
Forumlid
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 sep 2022, 08:43

Re: Wie gaat het overnemen?

Bericht door Zweitse » 11 mar 2024, 19:27

Dat is erg goed nieuws.
Alvast bedankt voor het initiatief en het werk wat je eraan hebt.
Zou zonde zijn als deze outlander vraagbaak verloren zou gaan.
Ik heb er al heel wat slimmigheden uit opgedaan.

Frank
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2024, 09:35

Re: Wie gaat het overnemen?

Bericht door Frank » 28 mar 2024, 09:52

Nieuwe Post na de verhuizing.

Hier missen twee berichten, verder op het forum was het rustig dus ik laat het maar zo.

laat het weten als er wat niet (meer) werkt!

Frank

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 563
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: Wie gaat het overnemen?

Bericht door JohanvdH » 03 apr 2024, 11:44

Gaat de oude URL (http://www.outlanderphevforum.nl) niet mee?
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 443
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: Wie gaat het overnemen?

Bericht door Bmtouring » 03 apr 2024, 18:00

JohanvdH schreef:
03 apr 2024, 11:44
Gaat de oude URL (http://www.outlanderphevforum.nl) niet mee?
heu... ja eigenlijk wel maar het ging een beetje scheef bij de redirects. Dus daar moet ik nog even naar kijken. Die link die je post gaat naar /forumforum terwijl de https het wel doet.

Achteraf is het makkelijk te bedenken dat ik het eenvoudiger in 1 klap had gedaan maar dat wist ik toen nog niet. Komt wel goed, even puzzelen.

wimvantongeren
Sponsor van dit forum
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2013, 10:15

Re: Wie gaat het overnemen?

Bericht door wimvantongeren » 04 apr 2024, 16:44

Hoi Frank, momenteel werkt een en ander bij mij.
Dit is een test mbt het posten van een bericht

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 443
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: Wie gaat het overnemen?

Bericht door Bmtouring » 04 apr 2024, 16:47

wimvantongeren schreef:
04 apr 2024, 16:44
Hoi Frank, momenteel werkt een en ander bij mij.
Dit is een test mbt het posten van een bericht
Joepie! voor zover ik kan zien werkt nu alles weer.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 865
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Wie gaat het overnemen?

Bericht door PHEVlkj » 04 apr 2024, 17:04

Voor zover ik kan zien werkt het.

Het leek eerst of ik niet meer ingelogd kon blijven. Dat stond vroeger natuurlijk standaard aan.

Dus even voor de oude gebruikers: zet een vink bij onthouden of zo tijdens het inloggen.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 443
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: Wie gaat het overnemen?

Bericht door Bmtouring » 05 apr 2024, 10:05

PHEVlkj schreef:
06 feb 2024, 19:27
Als je er mee gaat stoppen zou ik wel graag horen wat er met alle data gaat gebeuren? En hoe die gegevens in de toekomst worden bewaakt...
Om hier even op terug te komen: er is zowat geen data. Het enige wat er geregistreerd is zijn gebruikersnaam en je wachtwoord (gecodeerd) en wat je dan zelf verder in hebt gevuld aan type auto, website e.d.

Mocht je ooit gedoneerd hebben dan zal dat via PayPal gegaan zijn en dat gaat rechtstreeks bij PayPal en bankgegevens blijven daar, de site krijgt alleen door dat er gedoneerd is, door welke user en hoeveel. Probeer het gerust uit ;)

Er 'hangt' nog een hele oude Wordpress site vóór het forum met een paar users maar dat is oude troep die ik nog moet opruimen.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 865
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Wie gaat het overnemen?

Bericht door PHEVlkj » 05 apr 2024, 11:19

Bedankt voor de info.

Ik heb in het verleden via Credit card gedoneerd. Die gegevens werden dan kennelijk niet bij de site opgeslagen......

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 563
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: Wie gaat het overnemen?

Bericht door JohanvdH » 06 apr 2024, 14:01

Mogelijk verbeterpunt:
De naam van subforum "PHEV bestelling ter overname" aanpassen naar "Auto's te koop" oid.
Ik denk dat er geen PHEV bestellingen meer lopen maar dat er best mensen zijn die op een gegeven moment hun PHEV te koop willen aanbieden.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018)
Afbeelding

Plaats reactie