Harde continue pieptoon Outlander PHEV 2013

Alles met betrekking tot de buitenkant van je Outlander PHEV
Plaats reactie
Nitrogen
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2021, 10:26

Harde continue pieptoon Outlander PHEV 2013

Bericht door Nitrogen » 25 okt 2023, 16:53

Gisteren tijdens het rijden begon onze outlander PHEV keihard te piepen van achteruit de kofferbak. Na een tijdje verdween dit geluid weer.
's Avonds kwam dit geluid echter weer terug terwijl de auto afgesloten op de parkeerplaats stond.
Ik herkende het geluid wel aangezien ik al eens een waarschuwing had gehoord toen 1 van de knipperlichten van de aanhanger niet werkte.
Na een belletje met onze garage besloten om maar eens op onderzoek uit te gaan bij de 13polige stekkeraansluiting.
Deze eerst met een verfbrander warm gestookt, na een minuutje hoorde ik gesis. Toen de stekkerdoos uit elkaar gedraaid en deze zat zeker tot de helft vol met water. Daarna wederom met de verfbrander droog geföhnd, iets te enthousiast want de metalen pinnen begonnen al snel het plastic weg te smelten. Gelukkig is het probleem nu wel verholpen.
De stekkerdoos weer monteren was vrij lastig (ik had hem geheel gedemonteerd, ook de pinnen uit de houder getrokken)
Uiteindelijk het maar door mijn vrouw laten doen, anders had de auto nu geen aansluiting meer gehad :)
Wij hebben cocktailprikkers gebruikt om de metalen pinnen weer in de juiste slots te laten glijden.

Deze post is puur informatief. Ik heb dit probleem nog nergens kunnen vinden, hopelijk heeft iemand anders hier iets aan.

Video voor het geluid: https://www.youtube.com/watch?v=ce1Htsdl39A

Plaats reactie