Krijg App niet gekoppeld
-
capady
- Nieuw forumlid
Krijg App niet gekoppeld
Ik heb hier al redelijk wat topics gelezen maar nog geen oplossing gevonden.
PHEV uit 2013
Gisteren de bij de dealer codes uit laten lezen. Deze op papier meegekregen dus deze zouden moeten werken.
Vervolgens SSID laten vergeten door de telefoon, de App verwijderd en telefoon opnieuw opgestart, App opnieuw geïnstalleerd zonder deze te openen.
In de auto gaan zitten met deuren dicht, Acc gestart en 10x open/close bediend en goed op het rode ledje gelet.
Volgens mij gaat het daarna al mis want ik hoor geen piepje.
Alarmlichten ingeschakeld en vervolgens weer 10x open en dicht.
Ook daarna geen piepje.
Ik ben er maar vanuit gegaan dat hij gereset was maar heb geen zekerheid.
Acc uitgeschakeld en deur even open.
deur dicht, 10x open/dicht. Ook nu geen piepje, wel komt de SSID in beeld
Wifi-code ingevuld en er wordt verbinding gemaakt met de melding dat er geen internet is, wat ik geaccepteerd heb.
App opgestart, SSID geselecteerd en de Wifi-code ingevuld
Nu krijg in een errorcode 2101
Gedurende al deze handelingen geen enkele keer een piepje gehoord.
Wie heeft er enig idee wat er nu nog mis gaat ?
PHEV uit 2013
Gisteren de bij de dealer codes uit laten lezen. Deze op papier meegekregen dus deze zouden moeten werken.
Vervolgens SSID laten vergeten door de telefoon, de App verwijderd en telefoon opnieuw opgestart, App opnieuw geïnstalleerd zonder deze te openen.
In de auto gaan zitten met deuren dicht, Acc gestart en 10x open/close bediend en goed op het rode ledje gelet.
Volgens mij gaat het daarna al mis want ik hoor geen piepje.
Alarmlichten ingeschakeld en vervolgens weer 10x open en dicht.
Ook daarna geen piepje.
Ik ben er maar vanuit gegaan dat hij gereset was maar heb geen zekerheid.
Acc uitgeschakeld en deur even open.
deur dicht, 10x open/dicht. Ook nu geen piepje, wel komt de SSID in beeld
Wifi-code ingevuld en er wordt verbinding gemaakt met de melding dat er geen internet is, wat ik geaccepteerd heb.
App opgestart, SSID geselecteerd en de Wifi-code ingevuld
Nu krijg in een errorcode 2101
Gedurende al deze handelingen geen enkele keer een piepje gehoord.
Wie heeft er enig idee wat er nu nog mis gaat ?
- Zweitse
- Forumlid
Re: Krijg App niet gekoppeld
Bestaat je wifi code uit 10 of 12 getallen of karakters?
Want als je er 10 hebt, is je auto kwam software niet helemaal up to date.
En de software die je op je mobiel gebruik. Is gemaakt voor de 12 uitvoering.
Dit was mij overkomen. Mss helpt het.
Groet Zweitse
Want als je er 10 hebt, is je auto kwam software niet helemaal up to date.
En de software die je op je mobiel gebruik. Is gemaakt voor de 12 uitvoering.
Dit was mij overkomen. Mss helpt het.
Groet Zweitse
-
capady
- Nieuw forumlid
Wifi-code is inderdaad 10 cijferig.
Deze nieuwe code's komen voort uit een terugroepactie, zou deze dan nu nog kosteloos uitgevoerd moeten worden ?
Deze nieuwe code's komen voort uit een terugroepactie, zou deze dan nu nog kosteloos uitgevoerd moeten worden ?
- Zweitse
- Forumlid
Dan is dat het euvel.
Ik heb vorig jaar mijn auto laten updaten bij een mitsu dealer in denbosch.
En er waren een aantal update’s. Vraag me niet hoeveel.
Dat kosten mij toen 75,00 euro.
Daar zat ook de update voor de wifi bij.
Daarna was het een fluitvan een cent om de app aangemeld te krijgen met de auto.
Als het allemaal lukt. Zeg dan wel in je wifi instellingen van je mobiel. Dat hij niet automatisch verbind. Want in mijn geval was het dan zo dat ik geen verbinding meer kreeg met 4 of 5g netwerk.
Succes verder
Ik heb vorig jaar mijn auto laten updaten bij een mitsu dealer in denbosch.
En er waren een aantal update’s. Vraag me niet hoeveel.
Dat kosten mij toen 75,00 euro.
Daar zat ook de update voor de wifi bij.
Daarna was het een fluitvan een cent om de app aangemeld te krijgen met de auto.
Als het allemaal lukt. Zeg dan wel in je wifi instellingen van je mobiel. Dat hij niet automatisch verbind. Want in mijn geval was het dan zo dat ik geen verbinding meer kreeg met 4 of 5g netwerk.
Succes verder
-
capady
- Nieuw forumlid
Bedankt voor deze reactie.
Best bizar dat de dealer die de code uitgelezen heeft mij daar niet op gewezen heeft
Helaas zijn dealers tegenwoordig dun gezaaid maar toch eens kijken of iik nog een andere kan vinden.
Best bizar dat de dealer die de code uitgelezen heeft mij daar niet op gewezen heeft
Helaas zijn dealers tegenwoordig dun gezaaid maar toch eens kijken of iik nog een andere kan vinden.
- Bmtouring
- Site Admin
- Model PHEV: III (2013-2018) 2.0
Volgens mij kan een universele garage dat tegenwoordig ook uitlezen. Zal het eens nakijken.
Dat je een 10 cijferige hebt gekregen en als ze die uitgelezen hebben is de auto dus niet geupdate en zou die dus moeten werken. Als de auto wel is geupdate dan klopt die code dus niet. En als die is geupdate, dan staat in hun systeem de nieuwe code (tenzij die in de auto aangepast is geweest) en vind ik het apart dat je de 'oude' code hebt meegekregen.
Oftewel: langs een dealer en vragen. Fluitje van een cent voor ze om uit te lezen wat er nu in (de auto) staat. Updaten zal meer tijd kosten, dan willen dat soort computers graag alles nalopen en updaten waar mogelijk.
Kun je meteen het laatste accu-test rapport opvragen. Die moet er na elke dealer-beurt ook geregistreerd staan.
Dat je een 10 cijferige hebt gekregen en als ze die uitgelezen hebben is de auto dus niet geupdate en zou die dus moeten werken. Als de auto wel is geupdate dan klopt die code dus niet. En als die is geupdate, dan staat in hun systeem de nieuwe code (tenzij die in de auto aangepast is geweest) en vind ik het apart dat je de 'oude' code hebt meegekregen.
Oftewel: langs een dealer en vragen. Fluitje van een cent voor ze om uit te lezen wat er nu in (de auto) staat. Updaten zal meer tijd kosten, dan willen dat soort computers graag alles nalopen en updaten waar mogelijk.
Kun je meteen het laatste accu-test rapport opvragen. Die moet er na elke dealer-beurt ook geregistreerd staan.
-
capady
- Nieuw forumlid
Een algemene garage kan hem niet uitlezen.
Ik had hem weg gebracht voor onderhoud bij een Vakgarage en zij konden het in ieder geval niet. Zij zijn met mijn wagen naar een dealer gereden waar ze de 10-cijferige code terug kregen. Beetje jammer want die had ik al
Ik had hem weg gebracht voor onderhoud bij een Vakgarage en zij konden het in ieder geval niet. Zij zijn met mijn wagen naar een dealer gereden waar ze de 10-cijferige code terug kregen. Beetje jammer want die had ik al
-
erichendri
- Sponsor van dit forum
De winter komt eraan dus ik dacht de app even werkend te maken van mijn 2013 outlander phev instyle.
Password heeft 14 letters en cijfers.
Krijg niet verbonden en een code, 2101
Wat doe ik niet goed.
Eric
Password heeft 14 letters en cijfers.
Krijg niet verbonden en een code, 2101
Wat doe ik niet goed.
Eric
Sinds april 2025 bezitter van een pearl zwarte outlander phev instyle van 2013 met een 5 jaar oude accu.
Voor mijn werk rijdt ik een VW ID3 en op elektrische OV bussen
- Bmtouring
- Site Admin
Een Mitsubishi dealer kan de update uitvoeren, daarna heb je een langere code.
Andere software kan die code wel uitlezen.
Is jouw exemplaar nog niet ge-update, dan staat er nog de oude code in.
Als de auto is niet is ge-update krijg je dus de oude code.
maar niettemin: je telefoon kan ook zonder de app verbinden met de auto. Dus zo kun je controleren of je code klopt. Ook dat is al een geklungel tot en met maar het kan wel.
Vervolgens - dus als je wel verbinding weet te maken met de auto - kom je in de volgende puzzel: de app aan de auto koppelen. Zonder dat android steeds terugspringt naar je thuis wifi. Zonder dat je steeds dezelfde foutmelding krijgt ondanks dat er meerdere redenen zijn om die te krijgen. (denk aan locatiebepaling aan en de app mag het gebruiken, geen ad-blocker aan hebben, geen bluetooth verbindingen gekoppeld hebben, deur dicht of juist niet, tachtigduizend keer knopjes op je sleutel drukken en zo voorts)
Ga voor de sleutel hack, dat is echt zoveel beter.
Niet dat een 2020 Kia EV het beter doet hoor, ook die app is een tijdrovend drama voor de simpelste handelingen. En zeker niet alleen om veiligheidsredenen.
Zo omslachtig allemaal met die app toestanden. ik denk dat 99% van de gebruikers dat ding ontdooid wil hebben voor vertrek en wil weten waar het geparkeerd staat in een onbekende stad. Het eerste kan met de radiosignaal sturende sleutel en het tweede werkt toch niet in een parkeergarage dus vergeet al doe app troep. Scheelt ook een boel datavergarende privacy valkuilen.
Andere software kan die code wel uitlezen.
Is jouw exemplaar nog niet ge-update, dan staat er nog de oude code in.
Als de auto is niet is ge-update krijg je dus de oude code.
maar niettemin: je telefoon kan ook zonder de app verbinden met de auto. Dus zo kun je controleren of je code klopt. Ook dat is al een geklungel tot en met maar het kan wel.
Vervolgens - dus als je wel verbinding weet te maken met de auto - kom je in de volgende puzzel: de app aan de auto koppelen. Zonder dat android steeds terugspringt naar je thuis wifi. Zonder dat je steeds dezelfde foutmelding krijgt ondanks dat er meerdere redenen zijn om die te krijgen. (denk aan locatiebepaling aan en de app mag het gebruiken, geen ad-blocker aan hebben, geen bluetooth verbindingen gekoppeld hebben, deur dicht of juist niet, tachtigduizend keer knopjes op je sleutel drukken en zo voorts)
Ga voor de sleutel hack, dat is echt zoveel beter.
Niet dat een 2020 Kia EV het beter doet hoor, ook die app is een tijdrovend drama voor de simpelste handelingen. En zeker niet alleen om veiligheidsredenen.
Zo omslachtig allemaal met die app toestanden. ik denk dat 99% van de gebruikers dat ding ontdooid wil hebben voor vertrek en wil weten waar het geparkeerd staat in een onbekende stad. Het eerste kan met de radiosignaal sturende sleutel en het tweede werkt toch niet in een parkeergarage dus vergeet al doe app troep. Scheelt ook een boel datavergarende privacy valkuilen.
-
erichendri
- Sponsor van dit forum
Kan gewoon met de wifi verbinden dus wachtwoord is goed.
Mijn auto staat op onze oprit en in huis heb ik een sterk outlander wifi signaal.
Die hack is ook interessant maar wat kost dat?
Eric
Mijn auto staat op onze oprit en in huis heb ik een sterk outlander wifi signaal.
Die hack is ook interessant maar wat kost dat?
Eric
Sinds april 2025 bezitter van een pearl zwarte outlander phev instyle van 2013 met een 5 jaar oude accu.
- Bmtouring
- Site Admin
Een sleutelbehuizing met rode knop, microschakelaartje, soldeerkunst en veel geduld.
Ik moet er binnenkort weer een ombouwen dus misschien kan ik er twee doen.
Er zijn nu ook complete 4 knops sleutels te koop maar ik weet nog niet of en hoe die op de auto geprogrammeerd moeten worden.
Ik moet er binnenkort weer een ombouwen dus misschien kan ik er twee doen.
Er zijn nu ook complete 4 knops sleutels te koop maar ik weet nog niet of en hoe die op de auto geprogrammeerd moeten worden.
-
erichendri
- Sponsor van dit forum
Ik fiets nog wel ff naar de dealer, heb nog garantie.
Bij programeren op de mmcs werkt het wel.
Vanochtend iets warmer in de auto om 6 uur.
Kon 3 km minder ev rijden.
Eric
Bij programeren op de mmcs werkt het wel.
Vanochtend iets warmer in de auto om 6 uur.
Kon 3 km minder ev rijden.
Eric