Auto laadt niet bij sommige nieuwe laadpalen
Geplaatst: 10 aug 2023, 10:48
Sinds een paar maanden wordt bij sommige laadpalen het laden korte tijd na de start, of al bij het begin afgebroken en komt er een rode lamp. Ik heb de indruk dat dat vooral bij iets nieuwere laadpalen is. Als ik vervolgens een andere laadpaal zoek heb ik daar vaak wel succes.
Het is een phev uit 2013 met 225000 op de teller, waar ik meestal nog ruim 30 km elektrisch mee rijdt. Bij de laatste beurt was de accu nog 80%.
Enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Het is niet de laadpas en de auto geeft geen storingen aan en laad bij andere palen normaal. Ik dacht nog even dat het misschien zat in 7kw vs 11kw palen, maar dat is het ook niet. Iemand een idee?
Mijn volgende actie is om met contactspray even zeker te maken dat alle contacten schoon zijn. Verder heb ik geen ideeën meer.
Het is een phev uit 2013 met 225000 op de teller, waar ik meestal nog ruim 30 km elektrisch mee rijdt. Bij de laatste beurt was de accu nog 80%.
Enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Het is niet de laadpas en de auto geeft geen storingen aan en laad bij andere palen normaal. Ik dacht nog even dat het misschien zat in 7kw vs 11kw palen, maar dat is het ook niet. Iemand een idee?
Mijn volgende actie is om met contactspray even zeker te maken dat alle contacten schoon zijn. Verder heb ik geen ideeën meer.