Auto laadt niet bij sommige nieuwe laadpalen

Laders, kabels, lolo's en nog veel meer om je PHEV op te laden
Plaats reactie
Matthijs
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2021, 11:14

Auto laadt niet bij sommige nieuwe laadpalen

Bericht door Matthijs » 10 aug 2023, 10:48

Sinds een paar maanden wordt bij sommige laadpalen het laden korte tijd na de start, of al bij het begin afgebroken en komt er een rode lamp. Ik heb de indruk dat dat vooral bij iets nieuwere laadpalen is. Als ik vervolgens een andere laadpaal zoek heb ik daar vaak wel succes.

Het is een phev uit 2013 met 225000 op de teller, waar ik meestal nog ruim 30 km elektrisch mee rijdt. Bij de laatste beurt was de accu nog 80%.

Enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Het is niet de laadpas en de auto geeft geen storingen aan en laad bij andere palen normaal. Ik dacht nog even dat het misschien zat in 7kw vs 11kw palen, maar dat is het ook niet. Iemand een idee?

Mijn volgende actie is om met contactspray even zeker te maken dat alle contacten schoon zijn. Verder heb ik geen ideeën meer.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 447
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: Auto laadt niet bij sommige nieuwe laadpalen

Bericht door Bmtouring » 12 aug 2023, 08:55

Tegenwoordig moet er zóveel Ah in bij een recente EV dat die paal onze accu's beschouwd als penlights, of knoopcellen; de moeite niet waard, ga weg, maak plaats voor een betere klant! :lol:

Misschien dat de Outlander wat traag reageert t.o.v. de huidige EVs. Kun je er een beetje systeem in ontdekken? Mogelijk dat in die Anti-Outi-palen dezelfde hard- en software zit waardoor het misgaat.

Bij mij thuis (omgekatte laadpaal) gaat het nog lekker traag: stekker zit al in de paal, steek 'm in de auto. De auto dubbelklikt hoorbaar en twee stappen lopen naar huis later hoor je een 'klak!' van de laadpaal waarna je bijna de electronenstroom ziet vloeien.

RoelUtrecht
Forumlid
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 jun 2018, 11:52

Re: Auto laadt niet bij sommige nieuwe laadpalen

Bericht door RoelUtrecht » 18 aug 2023, 08:31

Gelukkig nog nooit zo ervaren. Ook niet bij de nieuwere palen? Zie je vrij snel dat na jou andere wel kunnen laden?
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle '13
2,3 L/100KM

Plaats reactie