Even voorstellen

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
emulder1708
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2019, 21:22

Even voorstellen

Bericht door emulder1708 » 07 aug 2023, 23:32

Hallo forummers,
Mijn naam is Ed Mulder en ik rij ruim 3 jaar naar volle tevredenheid in een Outlander Instyle+ uit 2013. Laden doe ik eigenlijk altijd thuis en ik rij meestal kleine stukjes in Ederveen en omgeving. Het rijbereik verschilt soms en zeker als ik een langere afstand met een (zware) aanhanger heb gereden, wat ook logisch is. Meestal is het rijbereik ongeveer 38km elektrisch. (komt waarschijnlijk ook door mijn rustige rechter voet!). De Outlander heeft nog steeds zijn eerste accu en de km-stand staat nu op ruim 156.000km. Normaal rij ik altijd met cc en als ik zie dat ik moet afremmen/stoppen druk ik altijd op cancel en zet de regeneratie op B5 (omdat regeneratie door acc wordt uitgeschakeld). in de stad en op 60km wegen gebruik ik altijd de snelheidsbegrenzer (om bekeuringen te voorkomen). Voor € 25,00 heb ik een update kunnen krijgen voor mijn navigatie. Geen origineel Mitsubishi, maar wel meer up to date dan ik van Mitsubishi kon krijgen. Werkt in ieder geval perfect! Mocht ik nog meer te vertellen hebben, meld ik me wel weer.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 445
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: Even voorstellen

Bericht door Bmtouring » 12 aug 2023, 09:03

welkom.

heb je cc of acc? bij cc gaat ie naar B2 omdat ie anders niet kan bijremmen om de snelheid te houden. Dus als je B0 rijdt en de cc aanzet en even later weer uit, dan blijft ie in B2.

B0 is theoretisch het beste want wat je krijgt er nooit evenveel uit als je erin stopt aan energie, maar ja, dan moet je niet hoeven remmen natuurlijk. En dat is nog wel eens lastig in het verkeer.

De cc gebruik ik juist heel veel om die bekeuringen te voorkomen. Erg handig vind ik het ding niet qua bediening. Soms zet je 'm per ongeluk helemaal uit ipv uit met onthouden laatste snelheid waardoor je dan ongewenst afremt bij het inschakelen, met B5 en dan terug op cc die 'm niet overpakt is dat wel eens wat knullig.
Ik had zo onderhand wel een systeem met drukknoppen verwacht met instelbare snelheden. Voorkeursposities zeg maar. En dan dus zelf instelbaar of (nog liever) een snelheidsmeter met GPS nauwkeurigheid. Want ik wil wel graag de boetegrens nét niet bereiken: 104, 84 etc. Zelfs met GPS 100 rij je anderen voorbij die ook 100 rijden. Ware handig als iedereen dezelfde afwijking zou hebben. Dat lukt niet dus dan maar 0 afwijking ;)

Plaats reactie