Kofferbak klep te laag

Alles met betrekking tot de buitenkant van je Outlander PHEV
Plaats reactie
Daan1982
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2022, 15:36

Kofferbak klep te laag

Bericht door Daan1982 » 09 jul 2023, 13:38

:!: goedendag, ik ben sinds september vorig jaar eigenaar van de outlander phev in style. Op zich een fijne auto alleen irriteer ik me alleen aan de te kofferbak klep die te laag staat als hij open staat. Het er eentje die elektrisch open gaat. Kan ik daar wat aan doen?

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 448
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: Kofferbak klep te laag

Bericht door Bmtouring » 10 jul 2023, 07:31

Ken het probleem, ben zelf ook lang. Heb er geen oplossing voor gevonden. Het vervelendste vind ik dat het niet zo had gehoeven, plek zat voor langere dempers/uithouders.

Mocht de klep bij het dichtgaan wel erg raar gaan kreunen: beetje vettigheid op de zuigers. Op de een of andere manier gaan die (bij mijn auto) harder kreunen als ik de klep een paar keer handmatig heb gesloten (dubbel klikken op de knop) of geopend. En dat doe ik dan weer omdat het me vaak veel te traag gaat op de electromotor. Veel helpt dat niet want het vergrendelen duurt daarna ook effe maar goed, het lucht wel op.

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 291
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30
Locatie: Hilversum

Re: Kofferbak klep te laag

Bericht door RX-Men-8 » 14 jul 2023, 20:39

Zelfde idee gehad, maar ik heb gezien dat het scharnier ook niet heel veel ruimte heeft voor een grotere hoek. Maar misschien is 5cm al genoeg voor je. (Universele) gasdempers nemen die ietsje langer zijn, maar er is lastig achter te komen hoe lang nog past en welke auto's welke maat hebben, dat staat er meestal niet bij.
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: Kofferbak klep te laag

Bericht door JohanvdH » 15 jul 2023, 09:05

Goed idee maar gaat het dan wel goed met de motor die de klep open en dicht doet?
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 448
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: Kofferbak klep te laag

Bericht door Bmtouring » 16 jul 2023, 09:18

Een langere gasveer zal toch in ingedrukte toestand ook een andere lengte hebben? En dan past het dus niet bij dichte klep.

Dat motording heeft idd een eindstand, denk niet dat die verder gaat als er - bij wijze van spreken - geen klep is die 'm tegenhoudt.

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 291
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30
Locatie: Hilversum

Re: Kofferbak klep te laag

Bericht door RX-Men-8 » 18 jul 2023, 15:31

Ja dat wordt een uitdaging.
Een adapterbracket maken om de vaste kant van de gasveer iets lager te plaatsen zodat ie net dicht kan maar gestrekt net iets hoger komt.
En de motor arm zal misschien ook iets gemodificeerd moeten worden.
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

Plaats reactie