Even voorstellen Jacques met Outlander dec2013

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
Jack22s
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 nov 2022, 10:37

Even voorstellen Jacques met Outlander dec2013

Bericht door Jack22s » 26 feb 2023, 16:30

Mijn naam is Jacques, 57 jaar en ik woon samen met mijn vrouw in De Wijk in Drenthe.
De afgelopen tijd alvorens over te gaan tot aankoop in november vorig jaar veel gelezen en wijzer geworden in dit forum waarvoor mijn dank.
Hebben een Outlander uit dec 2013 gekocht bij dealer in Almelo met 132000 km op teller en 1e eigenaar. Moet zeggen dat ik erg enthousiast ben over deze auto en hoewel ik hem destijds niet mooi vond is dat tegenwoordig precies het tegenovergestelde. Het kan verkeren hahaha
Het is een Intense+ in de kleur parelmoer wit o.i.d. Wel meteen mooie originele led dagrijverlichting laten plaatsen voor aflevering.

Ik waardeer de vierkante vormen en de manier van rijden is geweldig. Wordt met name voor ritten in de buurt gebruikt door mijn vrouw en voor mijn privé kilometers. Mijn bedrijfsauto heb ik uit de bijtelling gehaald. Verder af en toe naar familie in Brabant en als belangrijkste doel straks als caravantrekker met een 1500kg caravan. Dat zou de combi perfect moeten maken.
Benieuwd hoe dat straks gaat want de praktijktests laten nog even op zich wachten tot de caravan uit de stalling komt.

Met de batterij rijden we ongeveer 27 tot 30 km in de huidige temperaturen en dat is overwegend prima voor het dagelijks gebruik.
Laden doen we achter het huis onder de carport en de overcapaciteit van de zonnepanelen zouden de kosten moeten dekken. Laden doen we overigens gewoon aan het stopcontact met de meegeleverde kabel en dat gaat prima.

Heb nu echter wel een vreemd knarsend geluid bij het rechter voorwiel. Iemand enig idee wat dit kan zijn? heb een geluidsfragment maar weet niet of en hoe ik die hier toe kan voegen. Zal hem i.i.g. naar de dealer sturen want we hebben 12 maanden garantie.

Het is natuurlijk een auto van 9 jaar oud dus dat er iets aan kan mankeren is evident. Echter ben ik wel een pietje precies en wil het graag allemaal goed in orde hebben.
Mocht iemand een idee hebben van dat geluid hoor ik het graag en als ik later wat ervaring met de caravan heb zal ik dat ook delen.

Grt
Jacques
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

erichendri
Forumlid
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08
Locatie: Doorn

Re: Even voorstellen Jacques met Outlander dec2013

Bericht door erichendri » 26 feb 2023, 21:04

Als eerste veel rijplezier met de outlander.
Geluid kan een steentje zijn of remblokken maar neem aan dat die goed zijn ivm pas afgeleverd.

Eric
Nog geen phev bezitter maar wel zoekende naar een mooie instyle in de juiste kleur.
Privé rijdt ik een subaru legacy awd en zakelijk rijdt in een VW id3.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Even voorstellen Jacques met Outlander dec2013

Bericht door PHEVlkj » 28 feb 2023, 10:07

Het zou een gekend euvel van de Outlander (volgens de dealer komt dat heel vaak voor) kunnen zijn, namelijk een gebroken motorsteun van de elektromotor.

Daarmee kwam de dealer bij de onze ook aan bij de laatste onderhoudsbeurt. Kosten inclusief arbeidsloon en BTW ongeveer € 200,-. en zou dan nog onder de garantie kunnen vallen.

Het kan ook gewoon een hybride iets zijn. Bij de voorwielen zitten onderdelen die remenergie regenereren, daar zou ook iets mee kunnen zijn.

Veel succes.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Jack22s
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 nov 2022, 10:37

Re: Even voorstellen Jacques met Outlander dec2013

Bericht door Jack22s » 28 feb 2023, 13:02

Het klinkt als ritmisch knarsen wat sneller gaat wanneer het wiel sneller draait.
Had zondag al een mailtje gestuurd naar de dealer maar die is niet echt rap met reageren helaas.

In ieder geval bedankt voor je suggesties en zal deze zeker doorgeven aan de garage. Hij moet daar 10 maart sowieso nog heen voor uitlijnen (dat ging eerst niet want er moeten een paar rubbers vervangen worden omdat het muurvast zat)

Hoop alleen dat met doorrijden het probleem niet groter gaat worden. Valt in ieder geval onder de garantie voorwaarden zover ik na kan lezen. ;)

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Even voorstellen Jacques met Outlander dec2013

Bericht door PHEVlkj » 28 feb 2023, 13:22

Misschien het wiellager. Ik weet niet hoe dat rechts voor werkt. Want dat is een ander veel voorkomende kwaal.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Jack22s
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 nov 2022, 10:37

Re: Even voorstellen Jacques met Outlander dec2013

Bericht door Jack22s » 28 feb 2023, 16:22

We gaan het zien. Ik laat nog wel even weten zodra ik weet wat het exact is.

Grt
Jacques

NoAcars
Forumlid
Berichten: 101
Lid geworden op: 24 jul 2021, 20:42

Re: Even voorstellen Jacques met Outlander dec2013

Bericht door NoAcars » 07 mar 2023, 16:53

Ik zou bij knarsen ook aan het wiellager denken
Een kale PHEV MY16

Jack22s
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 nov 2022, 10:37

Re: Even voorstellen Jacques met Outlander dec2013

Bericht door Jack22s » 30 mar 2023, 22:12

Na wat bezoeken aan de dealer is er inmiddels het een en ander gedaan. Onder garantie zijn de achterste draagarmen vervangen omdat alles zo vast zat dat de auto niet meer goed uit te lijnen was. Probleem 1 opgelost.
Maar nu het mysterieuze krakende voorwiel....... alles is nagekeken en het was niet het wiellager en of iets anders mechanisch bij het voorwiel. Dealer Jubbega in Meppel heeft bij de wielen alles los gehaald en ook van de remmen alles los, schoongemaakt, gesmeerd waar nodig en wonder boven wonder het geluid is tot dusver verdwenen.
Wat het nu daadwerkelijk is geweest blijft een mysterie want ook Jubbega kon niet iets specifieks duiden waar het aan zou moeten liggen.
Anyway, de auto is top nu en wij hopen lang plezier te hebben van deze auto.
Heb jaren in de goede tijden allerlei bijzondere auto's gereden maar ik moet eerlijk zeggen dat ik stiekem toch een beetje verliefd ben geworden op deze auto. De techniek vind ik echt prachtig en de hele gedachte er achter briljant.
Natuurlijk is dit een model van de eerste lichting met deze PHEV techniek en als je in een nieuwe Elipse gaat rijden (had ik mee als leenauto) merk je natuurlijk de doorontwikkeling wel maar toch is het verschil ondanks de 9 jaar die zijn verstreken minder groot dan je zou denken.
Ik hoop nu lang en vrij van problemen te gaan genieten en ben zeer benieuwd hoe hij met de caravan gaat bevallen.
Nog mijn dank voor jullie suggesties.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Even voorstellen Jacques met Outlander dec2013

Bericht door PHEVlkj » 31 mar 2023, 18:59

Dat is super om te horen. Mooi dat de merkdealer het heeft kunnen oplossen.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

trancedrift
Forumlid
Berichten: 46
Lid geworden op: 08 jan 2019, 09:03

Re: Even voorstellen Jacques met Outlander dec2013

Bericht door trancedrift » 15 mei 2023, 15:52

Maar nu het mysterieuze krakende voorwiel
Mijn ervaring met een aantal Mitsubishi 's uit deze generatie/platform is dat er komt zand/stof bij de lager die boven op de schokbreker zit. Officiële naam is veerpootlager van de hele constructie maar het probleem zit in de dunne ring dat zit erin.
Kost niet veel maar is wel veel werk om te vervangen, veerpoot moet los, met veerspanners erop, etc, je bent makkelijk uur tot anderhalf uur garagetijd kwijt.

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 291
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30
Locatie: Hilversum

Re: Even voorstellen Jacques met Outlander dec2013

Bericht door RX-Men-8 » 06 jun 2023, 15:25

Misschien heel onbenullig, maar als ik ritmisch geknars hoor dat langzaam erger wordt, dan denk ik aan loszittende wielmoeren.

Misschien niet bij de jouwe, maar het is even simpel te checken.
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

Plaats reactie