Steeksleutel teken

Vragen over bepaalde funties van het navigatiesysteem of de standkachel? Vraag maar raak!
Plaats reactie
bes00777
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 nov 2022, 11:30

Steeksleutel teken

Bericht door bes00777 » 14 jan 2023, 13:15

Beste leden,

Ik zit met een dingetje die ik nergens kan terugvinden.

In het scherm bij de kilometerteller zit een menu. Daar kan je een soort van doorheen klikken. Je komt o.a je verbruik etc tegen. Er komt op een gegeven moment een steeksleutel in beeld met de tekst off er achter. Het lijkt mij dat, dat ook op on moet kunnen. Ik kom namelijk ook niet de optie tegen om mijn bandenspanning te resetten.

Ben benieuwd naar jullie meningen!

Hartelijk dank!

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: Steeksleutel teken

Bericht door JohanvdH » 16 jan 2023, 09:19

Staat de auto volledig aan of alleen op acc stand?
Heb je de handrem erop?
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018)
Afbeelding

bes00777
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 nov 2022, 11:30

Re: Steeksleutel teken

Bericht door bes00777 » 16 jan 2023, 18:29

Beide geprobeerd. Als ik hem op het eerste contact zet. En ik houd de menuknop ingedrukt gaat de sleutel knipperen. Kan er alleen niks mee

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Steeksleutel teken

Bericht door PHEVlkj » 16 jan 2023, 20:34

Het heeft te maken met de resterende tijd voor het onderhoud.

Het staat bij mij heel uitgebreid in de gebruiksaanwijzing onder 6.13 (model 2014). Ik weet niet welk bouwjaar je hebt en onder welk hoofdstuk het dan eventueel valt.

Anders moet ik alles weer knippen en plakken, je kunt het ook zelf even opzoeken.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Steeksleutel teken

Bericht door PHEVlkj » 16 jan 2023, 20:37

kopje: Multi-informatiedisplay

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 448
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: Steeksleutel teken

Bericht door Bmtouring » 17 jan 2023, 14:13

Daarmee reset je de service interval. ingedrukt houden is de reset. Je hebt 'm nu dus al een paar keer gereset waarschijnlijk.

bes00777
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 nov 2022, 11:30

Re: Steeksleutel teken

Bericht door bes00777 » 21 jan 2023, 16:21

Yes Thanks! Ik ga even langs de dealer ook. Want ik wil graag zien wanneer ik weer langs moet enzo. Dat off bevalt mij niet.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 448
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: Steeksleutel teken

Bericht door Bmtouring » 22 jan 2023, 09:21

Als ik het zo lees in de handleiding kan de dealersoftware de interval voor de waarschuwing aanpassen (i.v.m. gebruiksomstandigheden zoals bij veel merken) maar of het helemaal uit kan? Lijkt mij technisch wel mogelijk maar ook onwenselijk in zowat alle gevallen.

Overigens heeft het onderhouds stuk in de MMCS alleen informatieve waarde voor jezelf en voer je zelf de gegevens in waar die wat mee moet aftellen. Als die tellers op hun alarmtijd lopen krijg je geen melding, alleen die tussen de tellers wordt bij elke start gecheckt en getoond.

Ben benieuwd hoe dat zit met die 'OFF', laat je het ons weten?


Staat er niks in je onderhoudsboekje van de laatste beurt(en) trouwens? Dat is toch wel wat betrouwbaarder dan een per ongeluk resetbare teller. Moet het wel ingevuld worden natuurlijk, dat wel.

Tip: zet met een (dunne) merkstift onder de motorkap ergens de datum en km stand van de laatste beurt. Als je het zelf in de gaten wilt houden (of doen) zet er meteen het olietype bij en het aanhaalmoment van je wielbouten. Dan hoef je voor normaal onderhoud zelden meer iets op te zoeken. Uiteraard je boekje invullen (liefst met details van gedane zaken) en schrijf in dat boekje ook meteen onderdeelnummers oliefilter, oliemerk/type, luchtfilter, interieurfilter.
En als je zelf een beetje bij kunt houden hoeveel je electrisch rijdt (bijv. door een kWh teller in je meterkast of laadpaal) dan kun je een inschatting maken van de benzine kilometers en daar je onderhoud op aanpassen. Het is niet duidelijk of de auto dat zelf wel of niet doet.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Steeksleutel teken

Bericht door PHEVlkj » 22 jan 2023, 11:38

Voor de mensen die wel het onderhoud via de dealer doen, kan het belangrijk zijn de ongeveer datum te krijgen, zodat je zeker weet dat de gratis pechhulp die is gekoppeld aan het onderhoud tijdig wordt verlengd.

Ik weet niet hoe streng men is qua datum voor de gratis pechhulp, als je wat te laat bent voor het onderhoud.....
Als je bijvoorbeeld ziet dat het onderhoud over 1 of 2 maanden moet zijn kun je tijdig een werkplaatsafspraak maken.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Plaats reactie