Noodoproep (krat bier naar keuze of wijn)

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
Frankoutlander
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 okt 2022, 18:26

Noodoproep (krat bier naar keuze of wijn)

Bericht door Frankoutlander » 06 okt 2022, 14:30

Beste Outlanders,

Ik heb met spoed hulp nodig om een oplossing toe te passen voor een probleem dat afgelopen week is ontstaan.

Mijn zoon had 'eventjes' mijn Outlander geleend. Hier kwam ik achter toen hij het restaurant binnenstapte waar ik op dat moment met mijn vrouw en vrienden zat te eten. Of ik even mee wilde lopen naar de parkeerplaats om de hoek, want daar stond een vrouw die 'nogal' kwaad op hem was...
Afijn, lang verhaal kort. Hij reed de Outlander achteruit de parkeerplaats af en knalde tegen een auto aan die net wilde passeren. Kortom...rechter achterlichtunit kapot. Op zich al vervelend, máár afgelopen Dinsdag moest mijn auto door de APK. Je raadt het al...afgekeurd vanwege barsten in het achterlicht, waar het licht doorheen schijnt. Op zich ook al vervelend, máár ik moet binnen 10 dagen in de buurt van Parijs zijn voor een sollicitatiegesprek. Met het OV lukt dit niet, een auto lenen van vrienden is tot nu toe ook niet gelukt, huren is behoorlijk prijzig én voor die tijd een achterlichtunit + installatie voor elkaar krijgen, gaat ook niet lukken. Daarnaast is het een enorm kostbare aangelegenheid (> 550 Euro), wat op dit moment absoluut niet uitkomt :roll:

Vanochtend kreeg ik een tip van een buurman. "Waarom zet je er niet eventjes een andere achterlichtunit in, laat het APK keuren, geeft de unit weer terug en zet de oude er weer in?"... Puur voor de APK keuring dus. In de tussentijd kan ik online een 2e hands achterlichtunit gaan zoeken én kan ik zonder problemen naar mijn sollicitatie.

M.a.w. Is er iemand bereid om hieraan mee te werken? Zo'n achterlichtunit is kinderlijk eenvoudig eruit te klikken en weer heel eenvoudig terug te klikken. De beloning is een krat bier naar keuze of wijn (tot max. 25,00 Euro) :mrgreen:

Ik woon in De Bilt/Utrecht en ben uiteraard bereid om bepaalde dingen als onderpand te geven of juist bij een APK keurstation bij jou in de buurt af te spreken.

Ik hoop dat het lukt,
Frank
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 445
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: Noodoproep (krat bier naar keuze of wijn)

Bericht door Bmtouring » 06 okt 2022, 19:57

ben je niet een jaar mis? dat kenteken op die foto heeft nog tot volgend jaar zoals erichnogwat ook elders al vermeldde.
Schermafbeelding 2022-10-06 om 19.58.54.png
van de rdw hoef je dus geen boetes te verwachten. Maar die apk is er niet voor niks, dus dat ding moet wel gefixt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

erichendri
Forumlid
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08
Locatie: Doorn

Re: Noodoproep (krat bier naar keuze of wijn)

Bericht door erichendri » 06 okt 2022, 21:47

Wat ook kan, als je nog een paar weken hebt tot de apk datum verzet je gewoon de afspraak.
Zo niet, dan kun je dan vragen of ze hem niet als afgekeurd af te melden.
Deden wij bjj de dealer ook vaak.
(Is iets verzekerings technisch en is iets wat bij bekeuringen mee gecontroleerd wordt.

Eric
Nog geen phev bezitter maar wel zoekende naar een mooie instyle in de juiste kleur.
Privé rijdt ik een subaru legacy awd en zakelijk rijdt in een VW id3.

Frankoutlander
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 okt 2022, 18:26

Re: Noodoproep (krat bier naar keuze of wijn)

Bericht door Frankoutlander » 07 okt 2022, 16:01

Bedankt voor jullie reactie. Die foto is niet van mijn auto :D Het was als voorbeeeld bedoeld wat voor achterlicht ik nodig hebt. Die van mij zijn transparant, maar je hebt ook achterlichten met een rood stuk in het midden. Als iemand die aan zou bieden, zou ik namelijk ook de andere kant moeten hebben ;-)

Hij is al APK afgekeurd en binnen 8 dagen moet ik dus op een neer met een APK afgekeurde auto. M.a.w. mijn noodoproep staat nog steeds....evenals een krat biet/goede fles wijn..

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 866
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Noodoproep (krat bier naar keuze of wijn)

Bericht door PHEVlkj » 07 okt 2022, 16:25

Ik had ook al zitten zoeken bij de RDW en kwam tot dezelfde conclusie als de anderen,(geen probleem leek het...). Volgende keer misschien het hele verhaal neerzetten, dan gaan mensen niet voor niets zoeken....

Je zou ook je zoon de veroorzaakte schade kunnen laten betalen/voorschieten......

Als je in zo nood bent zal er altijd een bedrijf je willen helpen met monteren op korte termijn.
Als je zelf te weinig geld hebt, hoe gaat het dan als deze actie schade oplevert voor de helper (afbrekende schroeven, kapotte kap)?

Het lijkt mij allemaal wat kort door de bocht.

Ik laat altijd ons oude Peugeotje van 13 jaar oud een maand van te voren keuren, dan heb je nog even om dingen op te lossen als het tegen zit (en soms heb je dat). Misschien een leermoment voor de volgende keer.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

erichendri
Forumlid
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08
Locatie: Doorn

Re: Noodoproep (krat bier naar keuze of wijn)

Bericht door erichendri » 08 okt 2022, 09:28

Kan zelfs tot 2 maanden voor de apk datum.
Eiddatum bkijft dan dezelfde maar dan met 2023 erachter.

Eric
Nog geen phev bezitter maar wel zoekende naar een mooie instyle in de juiste kleur.
Privé rijdt ik een subaru legacy awd en zakelijk rijdt in een VW id3.

Frankoutlander
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 okt 2022, 18:26

Re: Noodoproep (krat bier naar keuze of wijn)

Bericht door Frankoutlander » 09 okt 2022, 20:57

Beetje vreemd dat ik antwoorden krijg, die niets met de vraag te maken hebben. Heb je geen achterlichtunit die je wilt uitlenen voor een kratje bier, vraagt niet om een antwoord dat ik mijn auto 1 maand of zelfs 2 maanden eerder had kunnen laten keuren... :lol:

Maar desondanks opgelost, gegroet

Gebruikersavatar
RX-Men-8
Forumlid
Berichten: 291
Lid geworden op: 09 jul 2019, 21:30
Locatie: Hilversum

Re: Noodoproep (krat bier naar keuze of wijn)

Bericht door RX-Men-8 » 09 okt 2022, 21:32

Niet meer nodig dus?

Ik woon niet ver van De Bilt.
Outlander PHEV: Afbeelding MX-5: Afbeelding Avensis Verso: Afbeelding IS200: Afbeelding

Plaats reactie