Rechter achterlichtunit voor PHEV uit 2013 onvindbaar

Alles met betrekking tot de buitenkant van je Outlander PHEV
Plaats reactie
Frankoutlander
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 okt 2022, 18:26

Rechter achterlichtunit voor PHEV uit 2013 onvindbaar

Bericht door Frankoutlander » 02 okt 2022, 11:24

Beste Outlanders,

Mijn zoon had 'eventjes' de auto geleend, wat resulteerde in een aanrijding waarbij mijn rechter achterlichtunit gebroken is. Nu zijn er 2 grote problemen ontstaan. 2 dagen later moest de auto APK gekeurd worden, maar werd afgekeurd, omdat de unit gebarsten is en er licht doorheen komt. Dus ik dacht...oh, dan koop ik wel een nieuwe (of gebruikte) en zet 'm er even op. Dit is namelijk zeer eenvoudig en heb ik 3 jaar geleden met de linker achterlichtunit gedaan. Binnen een paar minuutjes gepiept. Ik kan het uitbesteden, maar dan vraag men daar 550,00 Euro voor. Zo'n achterlicht unit kost echter in de losse verkoop zo'n 190,00 Euro (nieuw).

Alleen wat blijk, ik kan een soortgelijke unit gewoon niet vinden. Wel units die er op lijken, maar daarbij staat dat het voor modellen vanaf 2014 is bedoeld en mijn auto komt uit 2013.
index.jpeg
Ik had uiteindelijk een versie gekocht (nieuw), waarin een gedeelte van de achterlichtunit rood is gekleurd, alleen werkt deze niet.

Ik kan mij niet voorstellen dat er niet honderden van deze modellen uit 2013 rondrijden en er niet ruim voldoende (2e hands/nieuwe) units te krijgen zijn.

Wie helpt mij uit de brand? Wij hebben dus nu een auto voor de deur staan waar wij niet in mogen rijden, maar die ik wel iedere dag nodig heb als ZZP'er voor mijn werk...

Alvast bedankt,
Frank
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

erichendri
Forumlid
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08
Locatie: Doorn

Re: Rechter achterlichtunit voor PHEV uit 2013 onvindbaar

Bericht door erichendri » 02 okt 2022, 22:23

Deijne proberen of japoto.
Anders bij de dealer bestellen en afhalen.

Eric
Nog geen phev bezitter maar wel zoekende naar een mooie instyle in de juiste kleur.
Privé rijdt ik een subaru legacy awd en zakelijk rijdt in een VW id3.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 443
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Boxmeer

Re: Rechter achterlichtunit voor PHEV uit 2013 onvindbaar

Bericht door Bmtouring » 03 okt 2022, 07:54

bij ali 111 euro, duurt wel effe.

huidige oplappen voor de apk? scheur dichtkitten, als het maar de juiste kant op straalt. het hoeft voor de keuring niet mooi te zijn.

erichendri
Forumlid
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08
Locatie: Doorn

Re: Rechter achterlichtunit voor PHEV uit 2013 onvindbaar

Bericht door erichendri » 03 okt 2022, 22:24

Zal wel wit licht uitstralen en dat mag niet voor de apk.

Hij heeft al apk tot 2023??.

Eric
Nog geen phev bezitter maar wel zoekende naar een mooie instyle in de juiste kleur.
Privé rijdt ik een subaru legacy awd en zakelijk rijdt in een VW id3.

Plaats reactie