DAB+ geeft geen geluid meer

Audio, Bluetooth muziek streamen en navigatie
Plaats reactie
Frans
Nieuw forumlid
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 apr 2022, 07:42

DAB+ geeft geen geluid meer

Bericht door Frans » 19 aug 2022, 22:47

Beste forumgenoten,

We hebben onze Outlander nu 5 maanden en ongeveer een maand geleden gaf de DAB+ geen geluid meer. AM en FM doen het nog wel maar op DAB+ krijg ik helemaal geen geluid meer. Ook bij het scannen worden er geen kanalen gevonden. Uiteraard al een aantal keren de radio herstart en een factory reset uitgevoerd maar zonder resultaat. Erger nog, voorheen met veel gedoe de telefoons gekoppeld via Bluetooth maar die willen nu ook niet meer koppelen.

Nu heb ik binnenkort wel een afspraak bij de garage waar ik hem gekocht heb maar met alle respect voor hen, het is geen Mitsubishi dealer. De monteur die ik aan de telefoon had wist ook niet te vertellen of ze de firmware gelijk kunnen upgraden want ergens denk ik dat deze met versie 2015a nog nooit is geupdate. Ik ben dus benieuwd; Is hier iemand die wel eens heeft meegemaakt dat DAB+ het niet deed en wat is daar toen aan gedaan?

Lysander
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2015, 22:42

Re: DAB+ geeft geen geluid meer

Bericht door Lysander » 24 nov 2022, 08:43

Beste Frans (en Forumgenoten),

Ik ben benieuwd of je probleem inmiddels is opgelost, hoor het graag.
Ik heb namelijk iets vergelijkbaars. Ineens was een aantal DAB-zenders weg en als ik nu scan vindt hij ook nog maar een paar DAB-zenders.
Is dit een instelling of is er echt iets defect?

Vriendelijke groet,
Lysander

Online
Gebruikersavatar
Bmtouring
Forumlid
Berichten: 437
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08

Re: DAB+ geeft geen geluid meer

Bericht door Bmtouring » 24 nov 2022, 12:57

klinkt als antenne probleem. Antenne defect of de bekabeling er naar toe. Of intern in de unit.

je kunt een goedkope extern magneet antennetje kopen en die op de unit aansluiten. Antenne op het dak en kijken wat ie doet in een gebied waar je voorheen wel ontvangst had (dat laatste is van belang: die buitenantenne pakt weliswaar meer uit de lucht vaak maar als je in een gebied zit zoals ik dan valt er weinig eer te behalen met DAB+.

Kun je bij Ali bestellen, wel eerst de stekker achterop de unit bekijken zodat je de juiste kiest.

Plaats reactie