Hallo allemaal

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
65marcel
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2022, 22:02

Hallo allemaal

Bericht door 65marcel » 10 aug 2022, 23:01

Ik wil mij ook even voorstellen. Mijn vrouw en ik hebben deze week de Honda Civic 16D (2014) ingeruild voor een prachtig mooie bruine Outlander Instyle van 4 december 2015. Voor ons was een van de eisen, dat de auto een caravan goed moest kunnen trekken. Kijkend naar dergelijke auto's kwamen we al snel bij auto's terecht die ook wel wat wat meer verbruiken, tot mijn oog op de outlander viel. We rijden verhoudingsgewijs best veel kortere stukken, wat ons het idee gaf dat de Outlander het beste van beide werelden kon gaan geven. Voldoende om de caravan te trekken en de mogelijkheid om veel elektrisch te rijden. Daarnaast een lekkere hoge instap, wat na de hernia operatie van mijn vrouw welkom is en veel ruimte in de auto zelf. Gisteren hebben we de auto opgehaald en de eerste indruk is echt heel erg goed. Ruim, hoog en veel luxe opties die we nog nooit gehad hebben. En een automaat, wat ook heel lekker is. Verder alvast een pasje besteld voor de publieke lader en nu een paar keer de thuislader uitgeprobeerd. Wanneer de accu vol is, rijden we ongeveer 30 km op de accu, wat volgens mij niet slecht is. De toekomst gaat uitwijzen hoe het gaat bevallen, maar voor nu heb ik een grote glimlach.

erichendri
Forumlid
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08

Re: Hallo allemaal

Bericht door erichendri » 11 aug 2022, 13:43

Welkom hier en heel veel rijplezier met je outlander.
Heb je een zware caravan?
Hij is door zijn 4wd een goede trekker.
Als je naast je huis kunt laden is de phev ideaal.
Kijk van te voren hoe duur het publieke laden is.
Het is al gauw duurder per km dan benzine.

Eric
Nog geen phev bezitter maar wel zoekende naar een mooie instyle in de juiste kleur.
Privé rijdt ik een subaru legacy awd en zakelijk rijdt in een VW id3.

65marcel
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2022, 22:02

Re: Hallo allemaal

Bericht door 65marcel » 11 aug 2022, 15:15

Dank je.
Het gewicht van de caravan valt mee. Vakantielklaar is hij rond de 1200 kilo, wat de Outlander makkelijk aan zou moeten kunnen. De ervaringen met de Honda waren niet best. Het vermogen was prima, maar de combinatie was niet in balans waardoor de caravan vaak slingerde. Kogeldruk enzv was allemaal goed, dus de combinatie klopte naar mijn gevoel niet. Als je alles invulde op de site van caravantrekker.nl klopte dat ook wel. Bij 90 a 100 kwam de combinatie al in het oranje. Dat is bij de outlander veel beter :D
We hebben geen eigen oprit, dus aan de 220 zal niet altijd lukken. We hebben wel op een afstand van 25 meter van het huis een openbare laadplek met twee laadpunten, dat is wel lekker. De kosten moet ik nog bekijken. Tot nu toe alleen nog voor de deur geladen.

Vandaag weer een stuk in en om de woning gereden en bij de dealer langs geweest voor het WW van de SSID, want die was van 10 naar 14 gegaan. De app werkt nu ook. Nog steeds heel tevreden met de aankoop 8-)

RoelUtrecht
Forumlid
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 jun 2018, 11:52

Re: Hallo allemaal

Bericht door RoelUtrecht » 13 aug 2022, 13:38

Welkom! Veel plezier met de auto! En de outlander is ook met 1500 kilo beladen auto een fijne caravantrekker! Mn ladervaringen zijn dat op snelladen na laden ook openbaar een stuk goedkoper dan benzine. Idd thuis nog iets voordeliger (alhoewel ondertussen scheelt regulier openbaar en thuis laden nauwelijks meer). Zelfs snelladen is met maingau pas nog iets voordeliger.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle '13
2,3 L/100KM

Plaats reactie